Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
KOMPENDIUM Legendarna przepustnica-czy się je
Autor Wiadomość
Lemark 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 12
Skąd: BDG
Wysłany: 24-10-2011, 21:13   KOMPENDIUM Legendarna przepustnica-czy się je

Mam możliwość kupienia Carismy 1.8 Gdi za dosyć atrakcyjną cenę, auto jest w ogólnym stanie ok ale po diagnostyce wyszedł prawdopodobny sławetny problem z przepustnicą ( obroty na luzie 1200) i znajomy powiedział że przepustnica droga czyszczenie nic nie daje i w ogóle nie warto się w to specjalnie ładować bo problemy i wysokie spalanie. Ale przeglądając fora czytam że jednak ludzie żyją z tym problemem od czasu do czasu czyszcząc ją i "i ucząc komputer". Zatem jak duży i kosztowny to jest problem i czy jest naprawdę tak uciążliwy że dyskwalifikuję użyteczność auta?
Ostatnio zmieniony przez glina 29-05-2014, 14:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 24-10-2011, 21:40   

nie koniecznie musi to być przepustnica może to być tysiąc innych powodów a koszta związane z przepustnica wcale nie są takie wysokie jeśli nawet padnie można tanio z jakiegoś anglika znaleźć bądź zregenerować może wystarczy tylko przeczyścić i wyregulować u mnie nie notowałem żadnych problemów z przepustnica ale miałem wersje po liftowa z przepustnica bez linki
 
 
Lemark 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 12
Skąd: BDG
Wysłany: 24-10-2011, 22:12   

No właśnie ciekawi mnie też jak wyglądają ceny części używanych i z anglików? na forach ludzie piszą o używanych pompach wysokiego ciśnienia za 1500zł tymczasem na allegro takie pompy można znaleźć już za 500-800zł. BTW jak u was wyglądają te obroty na luzie? bo to że w tym modelu są ogólne problemy z obrotami to akurat wiem i jak kosztowo wychodza naprawy silnika GDI? czy są to setki złotych czy sprawy idą od razu w tysiacach jak coś padnie przykładowo ta pompa wysokiego ciśnienia? Znajomy ogólnie nastraszył mnie tym silnikiem GDI
 
 
Master 
Mitsumaniak
Mitsubishi Carisma


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 120
Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: 25-10-2011, 00:21   

Mnie już minęło 4 lata odkąd z takim silnikiem jeżdżę, przepustnice czyściłem raz profilaktycznie i co jak co ale silnik jako taki jest niezawodny nie mam żadnych problemów mimo 230tyś przebiegu.Pozdrawiam
_________________
Jadę sobie dziurą, aż tu nagle asfalt :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-10-2011, 00:25   

Wszystko zależy jaki trafi się egzemplarz. Dla mnie jedynym minusem jest praktycznie brak możliwości montażu lpg i dosyć wysokie spalanie w mieście, około 10l, bo na trasie można nawet zejść do 5l. Niechęć do tych silników wynika głównie z ich nieznajomości a jeśli poczyta się trochę forum to sytuacja zaczyna się powoli zmieniać. Ten silnik można praktycznie diagnozować i naprawiać samemu jak się ma garaż i odrobinę chęci. Kabel do diagnostyki tego silnika można kupić za około 50zł i na forum jest bardzo obszerny o tym temat. Części tak naprawdę nie są o wiele droższe, ja przez dwa lata wymieniłem świece, komplet rozrządu, sworznie wahacza i łączniki stabilizatora oraz oczywiście filtry i płyny. Jedynie rozrząd kosztował mnie około 600zł, świece około 200zł, sworznie po 60zł a łączniki po około 20zł ale kompletny rozrząd wymieniamy co 120tys km a sam pasek co 60. świece wytrzymują około 100tys więc części niby drogie ale rzadko się wymienia. Mimo że to tylko 1.8 ale jazda tym silnikiem sprawia przyjemność.
 
 
Lemark 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 12
Skąd: BDG
Wysłany: 25-10-2011, 02:01   

No właśnie jak wygląda znajomość tego silnika wśród mechaników? czy nie jest czasem tak że przykładowo jak z tą przepustnicą którą wystarczy wyczyścić i dostroić co jakiś a przeciętny mechanik za każdym razem próbuje wstawić nową tworząc niejako mit o szybko zużywającej się części i elemencie nie do naprawy? bo i takie doszły mnie głosy że to element "nie do naprawy"
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-10-2011, 08:21   

Nie wiem jak jest z awaryjnością przepustnicy na linkę ale jeśli chodzi o przepustnicę w Carismie II, to można ją naprawić w domowych warunkach odpowiednim klejem za około 50zł. Ja jeszcze nie miałem z nią żadnych problemów i jak pamiętam, przez około 2 lata mojej obecności na forum, takich przypadków nie było dużo. Profesjonalnie przepustnice naprawia forumowy specjalista Bartek. To forum jest kopalnią wiedzy na temat aut Mitsubishi i pozwala zaoszczędzić naprawdę wiele kasy. Ja się tym interesuję i bardzo dużo siedzę na forum, z czego żona jest trochę niezadowolona :)
Jeśli chodzi o pompę wysokiego ciśnienia to czasem wystarczy wymienić w niej tylko filtry lub nawet którąś z jej wersji da się naprawić poprzez wypolerowanie zaworków.
Więc to auto nie jest naprawdę takie problematyczne jak niektórzy twierdzą.
 
 
Lemark 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 12
Skąd: BDG
Wysłany: 26-10-2011, 00:27   

No więc od dziś jestem posiadaczem Carismy 1.8 Gdi. Okazało się że wysokie obroty spowodowane były odłączeniem od akumulatora i Komputer musiał się nauczyć i teraz obroty na jałowym są poniżej 800 bez falowania więc chyba w normie;) Ogólnie autko przyjemnie się prowadzi i narazie nie widzę by coś nieprzyjemnego miało się z nią dziać. Więc to choć to pierwszy dzień to jak dotychczas jestem zadowolony;)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-10-2011, 10:01   

Lemark napisał/a:
No właśnie jak wygląda znajomość tego silnika wśród mechaników?


Do dziś wielu uważa, że to diesel :lol: :lol: :lol:

PS. W Wawce organizuję profesjonalny serwis GDi, więc nie będzie problemów z naprawami/czyszczeniami/regulacjami, które dotychczas tylko za grubę kasę w ASO :D
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-10-2011, 10:31   

Bartek napisał/a:
PS. W Wawce organizuję profesjonalny serwis GDi, więc nie będzie problemów z naprawami/czyszczeniami/regulacjami, które dotychczas tylko za grubę kasę w ASO


Super, szkoda tylko, że tak daleko :( Może zbudujesz od razu sieć serwisów i zahaczysz o Szczecin ? :D
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-10-2011, 11:29   

volve, ze Szczecina bez urazy, wszędzie jest daleko ;) , ale 450 km w jedną stronę kolega Zeb jechał do mnie z zepsutą przepustnicą, więc dla chcącego......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Lemark 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 12
Skąd: BDG
Wysłany: 27-10-2011, 10:11   

Wiem że pewnie jakbym przeszperał forum to bym znalazł...ale tak na szybko co lejecie w swoje GDI 95 czy 98?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 27-10-2011, 10:14   

Dobre 95 wystarczy
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Vikthor 
Forumowicz

Auto: Carisma 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 37
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-10-2011, 10:33   

Jezeli chodzi o skomplikowanie silnika gdi to dodam, ze to autko jest moim pierwszym, a caly rozrzad wraz z napinaczem, pompa wody, uszczelnieniami walkow itd. zrobilem sam, a rok temu jeszcze nie mialem nawet prawa jazdy i zadnego doswiadczenia z samochodami. Wystarczyl manual sciagniety z forum.
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 31-10-2011, 19:07   

Lemark napisał/a:
co lejecie w swoje GDI 95 czy 98?

Od kiedy kupiłem tylko 98 :wink: myślę że spora część 95 ma z deczko mniej więc z 98 jest mocne 95 :twisted:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.