| 
		KOMPENDIUM Legendarna przepustnica-czy się je | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Lemark  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 24 Paź 2011 Posty: 12 Skąd: BDG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-10-2011, 20:13   KOMPENDIUM Legendarna przepustnica-czy się je
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mam możliwość kupienia Carismy 1.8 Gdi za dosyć atrakcyjną cenę, auto jest w ogólnym stanie ok ale po diagnostyce wyszedł prawdopodobny sławetny problem z przepustnicą ( obroty na luzie 1200) i znajomy powiedział że przepustnica droga czyszczenie nic nie daje i w ogóle nie warto się w to specjalnie ładować bo problemy i wysokie spalanie. Ale przeglądając fora czytam że jednak ludzie żyją z tym problemem od czasu do czasu czyszcząc ją i "i ucząc komputer". Zatem jak duży i kosztowny to jest problem i czy jest naprawdę tak uciążliwy że dyskwalifikuję użyteczność auta? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez glina 29-05-2014, 13:03, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rasiak1980  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-10-2011, 20:40   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie koniecznie musi to być przepustnica może to być tysiąc innych powodów a koszta związane z przepustnica wcale nie są takie wysokie jeśli nawet padnie można tanio z jakiegoś anglika znaleźć bądź zregenerować może wystarczy tylko przeczyścić i wyregulować u mnie nie notowałem żadnych problemów z przepustnica ale miałem wersje po liftowa z przepustnica bez linki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lemark  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 24 Paź 2011 Posty: 12 Skąd: BDG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-10-2011, 21:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No właśnie ciekawi mnie też jak wyglądają ceny części używanych i z anglików? na forach ludzie piszą o używanych pompach wysokiego ciśnienia za 1500zł tymczasem na allegro takie pompy można znaleźć już za 500-800zł. BTW jak u was wyglądają te obroty na luzie? bo to że w tym modelu są ogólne problemy z obrotami to akurat wiem i jak kosztowo wychodza naprawy silnika GDI? czy są to setki złotych czy sprawy idą od razu w tysiacach jak coś padnie przykładowo ta pompa wysokiego ciśnienia? Znajomy ogólnie nastraszył mnie tym silnikiem GDI | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Master  		  
		 
         Mitsumaniak Mitsubishi Carisma
  
  
                  Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 120 Skąd: Busko-Zdrój 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-10-2011, 23:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mnie już minęło 4 lata odkąd z takim silnikiem jeżdżę, przepustnice czyściłem raz profilaktycznie i co jak co ale silnik jako taki jest niezawodny nie mam żadnych problemów mimo 230tyś przebiegu.Pozdrawiam | 
             
						
				_________________ Jadę sobie dziurą, aż tu nagle asfalt    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-10-2011, 23:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wszystko zależy jaki trafi się egzemplarz. Dla mnie jedynym minusem jest praktycznie brak możliwości montażu lpg i dosyć wysokie spalanie w mieście, około 10l, bo na trasie można nawet zejść do 5l. Niechęć do tych silników wynika głównie z ich nieznajomości a jeśli poczyta się trochę forum to sytuacja zaczyna się powoli zmieniać. Ten silnik można praktycznie diagnozować i naprawiać samemu jak się ma garaż i odrobinę chęci. Kabel do diagnostyki tego silnika można kupić za około 50zł i na forum jest bardzo obszerny o tym temat. Części tak naprawdę nie są o wiele droższe, ja przez dwa lata wymieniłem świece, komplet rozrządu, sworznie wahacza i łączniki stabilizatora oraz oczywiście filtry i płyny. Jedynie rozrząd kosztował mnie około 600zł, świece około 200zł, sworznie po 60zł a łączniki po około 20zł ale kompletny rozrząd wymieniamy co 120tys km a sam pasek co 60. świece wytrzymują około 100tys więc części niby drogie ale rzadko się wymienia. Mimo że to tylko 1.8 ale jazda tym silnikiem sprawia przyjemność. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lemark  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 24 Paź 2011 Posty: 12 Skąd: BDG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-10-2011, 01:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No właśnie jak wygląda znajomość tego silnika wśród mechaników? czy nie jest czasem tak że przykładowo jak z tą przepustnicą którą wystarczy wyczyścić i dostroić co jakiś  a przeciętny mechanik za każdym razem próbuje wstawić nową tworząc niejako mit o szybko zużywającej się części i elemencie nie do naprawy? bo i takie doszły mnie głosy że to element "nie do naprawy" | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 plecho1  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: NX300h 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-10-2011, 07:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie wiem jak jest z awaryjnością przepustnicy na linkę ale jeśli chodzi o przepustnicę w Carismie II, to można ją naprawić w domowych warunkach odpowiednim klejem za około 50zł. Ja jeszcze nie miałem z nią żadnych problemów i jak pamiętam, przez około 2 lata mojej obecności na forum, takich przypadków nie było dużo. Profesjonalnie  przepustnice naprawia forumowy specjalista Bartek. To forum jest kopalnią wiedzy na temat aut Mitsubishi i pozwala zaoszczędzić naprawdę wiele kasy. Ja się tym interesuję i bardzo dużo siedzę na forum, z czego żona jest trochę niezadowolona   
 
Jeśli chodzi o pompę wysokiego ciśnienia to czasem wystarczy wymienić w niej tylko filtry lub nawet którąś z jej wersji da się naprawić poprzez wypolerowanie zaworków.
 
Więc to auto nie jest naprawdę takie problematyczne jak niektórzy twierdzą. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lemark  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 24 Paź 2011 Posty: 12 Skąd: BDG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-10-2011, 23:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No więc od dziś jestem posiadaczem Carismy 1.8 Gdi. Okazało się że wysokie obroty spowodowane były odłączeniem od akumulatora i Komputer musiał się nauczyć i teraz obroty na jałowym są poniżej 800 bez falowania więc chyba w normie;) Ogólnie autko przyjemnie się prowadzi i narazie nie widzę by coś nieprzyjemnego miało się z nią dziać. Więc to choć to pierwszy dzień to jak dotychczas jestem zadowolony;) | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-10-2011, 09:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Lemark napisał/a: | 	 		  | No właśnie jak wygląda znajomość tego silnika wśród mechaników? | 	  
 
 
Do dziś wielu uważa, że to diesel            
 
 
PS. W Wawce organizuję profesjonalny serwis GDi, więc nie będzie problemów z naprawami/czyszczeniami/regulacjami, które dotychczas tylko za grubę kasę w ASO    | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 volve  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Colt CZC 1.5T 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-10-2011, 09:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bartek napisał/a: | 	 		  | PS. W Wawce organizuję profesjonalny serwis GDi, więc nie będzie problemów z naprawami/czyszczeniami/regulacjami, które dotychczas tylko za grubę kasę w ASO | 	  
 
 
Super, szkoda tylko, że tak daleko    Może zbudujesz od razu sieć serwisów i zahaczysz o Szczecin ?    | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-10-2011, 10:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               volve, ze Szczecina bez urazy, wszędzie jest daleko   , ale 450 km w jedną stronę kolega Zeb jechał do mnie z zepsutą przepustnicą, więc dla chcącego...... | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lemark  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 24 Paź 2011 Posty: 12 Skąd: BDG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-10-2011, 09:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wiem że pewnie jakbym przeszperał forum to bym znalazł...ale tak na szybko co lejecie w swoje GDI 95 czy 98? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6990 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-10-2011, 09:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dobre 95 wystarczy | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Vikthor  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 01 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 37 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-10-2011, 09:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jezeli chodzi o skomplikowanie silnika gdi to dodam, ze to autko jest moim pierwszym, a caly rozrzad wraz z napinaczem, pompa wody, uszczelnieniami walkow itd. zrobilem sam, a rok temu jeszcze nie mialem nawet prawa jazdy i zadnego doswiadczenia z samochodami. Wystarczyl manual sciagniety z forum. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 SHARK1979  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Mitsubishi Colt CZT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-10-2011, 19:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Lemark napisał/a: | 	 		  | co lejecie w swoje GDI 95 czy 98? | 	  
 
Od kiedy kupiłem tylko 98     myślę że spora część 95 ma z deczko mniej więc z 98 jest mocne 95     | 
             
						
				_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł    
 
 
Najładniejsza Cari zlotu 2011   
 
Najładniejsza Cari zlotu 2012   
 
Najładniejsza Cari zlotu 2013   
 
Najładniejszy Colt zlotu 2014       | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |