Dziwny brak mocy i szarpnięcia w Cari GDI. POOOOMOCY |
Autor |
Wiadomość |
padera1
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 8 Skąd: bogatynia
|
Wysłany: 26-10-2011, 16:02 Dziwny brak mocy i szarpnięcia w Cari GDI. POOOOMOCY
|
|
|
Witam. Dzisiaj stała się bardzo dziwna rzecz a mianowicie po wyjeździe ze stacji benzynowej auto w trakcie przyspieszania zaczyna tracić moc i tak jakby hamować, ledwo można podjechać pod górę, o jeździe powyżej 50 km/h można tylko śnić. Komputer wskazuje spalanie chwilowe 60l/100 a czasami 99. nie wiem czy to wina paliwa bo zawsze tankuje 98. do tego musiałem dolać około 1l oleju a nigdy nie miałem z tym problemu. Jeden człowiek znający się na rzeczy mówi że to nie musi być wcale wina tego paliwa ani oleju tylko że to wina świec. przy tych szarpnięciach auta pojawia mi się Check Engine jednak od razu znika. Najbliższy serwis w który mógłbym podłączyć samochód jest w Niemczech.
POOOOOOOMOCY |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 26-10-2011, 16:30
|
|
|
No dobra a jak stoisz na luzie to jak z obrotami? Równo stoją? Możesz do odcinki silnik wkręcić? |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-10-2011, 16:33
|
|
|
Ktory rocznik auta ? Do 2000r włącznie możesz wymrugać bledy spinaczem, nie trzeba sie podłączać do kompa. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 26-10-2011, 16:37
|
|
|
miałem podobny przypadek w Holandii módl się żeby to nie była uszczelka jeżeli nie masz znajomego który ci auto zaholuje na lawecie albo assistance to licz się z kosztami 1000 euro wzwyż pierwsze co zrób nie panikuj podnieś maskę odkręć pokrywę plastikową silnika, odłącz akumulator następnie każdą wtyczkę łącznie z tymi na cewkach i ta szeroką na ścianie grodziowej od komputera wypnij i wepnij kilkakrotnie wtyczka z tyłu na listwie wtryskowej od czujnika ciśnienia od wtryskiwaczy 4X od przepustnicy od przepływomierza i z lewej strony silnika od czujnika wału z prawej strony od czujnika wałka rozrządu i czujnika spalania stukowego jeżeli zaśniedziały pin-y we wtyczce powinno to pomóc doraźnie jeszcze jest kilka dużych wtyczek łączących grube wiązki kabli tam też poruszaj wtyczką , jeżeli nie pomoże poodkręcaj cewki i sprawdź czy sprężynka w miejscu styku z świeca nie jest upalona zaśniedziała bądź wgnieciona. jeżeli uda się ruszyć nie forsuj silnika za bardzo lepiej jedz po woli za ciężarówka 80/h ale dojedz do domu względnie znajomego w pobliżu jak masz taka możliwość. |
|
|
|
 |
padera1
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 8 Skąd: bogatynia
|
Wysłany: 26-10-2011, 16:40
|
|
|
mlun napisał/a: | No dobra a jak stoisz na luzie to jak z obrotami? Równo stoją? Możesz do odcinki silnik wkręcić? |
na wolnych obrotach raz faluje a raz prawie gasnie, jednak kiedy uruchomi sie wentylator to obroty się wyrównują?
Próbowałem ale obroty dochodza do góra 6500
[ Dodano: 26-10-2011, 16:41 ]
volve napisał/a: | Ktory rocznik auta ? Do 2000r włącznie możesz wymrugać bledy spinaczem, nie trzeba sie podłączać do kompa. |
1997 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-10-2011, 17:15
|
|
|
No to spinacz w dłoń i będzie wszystko jasne |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kkriss
Mitsumaniak

Auto: Toyota Prius
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 402 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 26-10-2011, 18:07
|
|
|
ja u siebie miałem problemy z CE i brakiem mocy przy obrotach ok. 3 tyś. poniżej było wszystko ok. Wina była trefnej benzyny też 98 oktanów. |
_________________ Było: Lancer 1.5 92r., Carisma 2000r. [1.8 GDI ASB]., Galant 2.5 ASB 99r. kombi |
|
|
|
 |
padera1
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 8 Skąd: bogatynia
|
Wysłany: 28-10-2011, 08:51
|
|
|
Bartek napisał/a: |
No to spinacz w dłoń i będzie wszystko jasne |
Spinacz poszedł w ruch i wystukało błędy 41 i 56 czyli z opisu wynika ze wtryskiwacze. Jednak najpierw sprawdze świece
No i dobrze że najpierw pomyślałem o świecach. wymieniłem i na razie jest o.k.
Dzięki za zainteresowanie |
|
|
|
 |
mitcari
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI, galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 106 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 09-12-2011, 17:07
|
|
|
Ja u siebie wymienilem swiece i nic to nie dalo, moze troszke. |
_________________ Jak coś się sypie, to po całości...
 |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 09-12-2011, 18:12
|
|
|
41 i 56
czyli klasyka- pompa WC
błąd wtryskiwaczy spowodowany niskim ciśnieniem podawanym przez pompę WC, dodatkowym potwierdzeniem są wskazania komputera
spróbuj zwiększyć ciśnienie na pompie WC, zobacz czy się sytuacja nie ustabilizuje (jak u mnie) |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
teddybear
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16vGDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 6 Skąd: Sędziszów
|
Wysłany: 13-12-2011, 10:18
|
|
|
Jeśli to komuś pomoże( a mysle ze tak) , Jestem swiezo po regeneracji pompy WC. Jest w Łódzi specjalista(w pełnym znaczeniu tego słowa) który zajmuje sie miśkami juz od wielu lat.
Firma nazywa sie ArtBex, znajduje sie na ul. Wysokiej 20-22. Właścicielem jest Pan Artur Łysoniewski. Ja jestem z okolic Jedrzejowa(dla niewtajemniczonych okolice Kielce-Kraków) autko muziałem zawieść na plecach lawety bo zdechło całkowicie ale opłacało sie. Co do błędów to standardem jest 56 i za nim idacy 41. Zanim zaczniecie zmieniac pół auta zmierzcie cisnienie voltomierzem. po właczniu zapłonu ma byc 0,5V, a podczas pracy nie mniej niz 3V. Zawsze można kupic używke i myslec czy bedzie chodzic. Ja wolałem regeneracje, mam gwarancje, swiety spokój. Piszcie na PW w razie pytan. poZdrawiam |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
|