Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A] Buczenie silnika
Autor Wiadomość
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 25-10-2011, 11:52   [EA2A] Buczenie silnika

Witam,
Pojawił mi się problem akustyczny z silnikiem.
Auto to galant EA2A z silnikiem 4G63.
Buczenie pojawia się powyżej 3000 obrotów i wprawia całą budę w drgania.
Ton jest niski i słowne zilustrowanie to albo buuuu albo wuuuu :?

Sytuacja miała miejsce po płukance i wymianie oleju i przewietrzeniu silnika na autostradzie do oporu obrotomierza.

Proszę o pomoc w eliminacji tych drgań.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-10-2011, 11:55   

Zerwany pasek balansowy, lub źle ustawiony rozrząd podczas wymiany
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 25-10-2011, 11:57   

Bartek napisał/a:
Zerwany pasek balansowy, lub źle ustawiony rozrząd podczas wymiany


Tego paska się właśnie obawiam...
Mam pytanie w związku z tym, czy jak nawet rzeskoczył to poprawić i jeździć czy nowy??
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-10-2011, 12:10   

On się zrywa, nie przeskakuje

Nie jeździj tak, bo jak strzępy podejdą pod główny pas.........to silnik powie PAS ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 25-10-2011, 15:57   

U mnie sie zerwał i na szczęście sie nic nie stało i nawet nie było czuć drgań...ale jeśli u ciebie sie zerwał i czuć to lepiej jak najszybciej kup pasek(np., Mitsuboshi) i zmień.
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 26-10-2011, 09:04   

Jakieś 4 kkm paki były wymieniane właśnie na mitsuboshi...
A nie jest on tani, taki kawałek recepturki a 90 PLN...
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-10-2011, 10:05   

eddisson, a czy buczenie nie pojawiło się właśnie po tej wymianie?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 26-10-2011, 13:47   

Bartek napisał/a:
eddisson, a czy buczenie nie pojawiło się właśnie po tej wymianie?


Buczenie pojawiło się tuż po redukcji z 4 biegu na 3 bieg i gwałtownym wzroście obrotów.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-10-2011, 14:03   

A może pasek balansowy nie był wymieniony?
Niedokręcony napinacz paska balansowego też przychodzi mi do głowy ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 26-10-2011, 15:53   

Bartek napisał/a:
A może pasek balansowy nie był wymieniony?
Niedokręcony napinacz paska balansowego też przychodzi mi do głowy ;)


Pasek byl wymieniany wraz z napinaczem, a wszystko bylo wykonane zgodnie z Workschop Manualem
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 26-10-2011, 18:10   

U mnie było podobnie po wymianie rozrządu wraz z paskiem balansowym...ale Piwor rozkręcił to jeszcze raz..balans nie był przestawiony ani nic..skręcił z powrotem i nagle wszystko oki..stąd pytanie czy to sie pojawiło zaraz po wymianie rozrządu(balansa)?
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 26-10-2011, 20:40   

Jak wspominalem buczenie rezleglo sie po regukcji i naglym wskoczeniu na wysokie obroty.
W weekent zobacze co sie dzieje z rozrzadem.
 
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 27-10-2011, 06:58   

eddisson napisał/a:
naglym wskoczeniu na wysokie obroty

to suberuje, że mógł przeskoczyć, może za słabo naciągnięty jest...?
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 27-10-2011, 08:32   

polaff napisał/a:
eddisson napisał/a:
naglym wskoczeniu na wysokie obroty

to suberuje, że mógł przeskoczyć, może za słabo naciągnięty jest...?


Workshop Manual sugeruje naciąg za pomocą palca...
Zobaczę czy przeskoczył ale dopiero w weekend, czas wcześniej nie pozwala :cry:

[ Dodano: 01-11-2011, 13:26 ]
Nie jest to wina paska.
Bynajmniej naciąg jest OK i wszystkie znaki sie zgadzają.

To cos innego tylko co??

[ Dodano: 01-11-2011, 14:59 ]
Czy moze to byc pompa oleju??
Ostatnio tez na zimnym silniku czasami pokazuje za niski poziom na kontrolce.
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-11-2011, 22:32   

eddisson napisał/a:
Ostatnio tez na zimnym silniku czasami pokazuje za niski poziom na kontrolce.

Czy masz na myśli pomarańczową kontrolkę?
Ściągnij pasek osprzętu i przygazuj na 3000 obrotów, sprawdź czy jest buczenie.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.