[EA2A] Buczenie silnika |
Autor |
Wiadomość |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 25-10-2011, 11:52 [EA2A] Buczenie silnika
|
|
|
Witam,
Pojawił mi się problem akustyczny z silnikiem.
Auto to galant EA2A z silnikiem 4G63.
Buczenie pojawia się powyżej 3000 obrotów i wprawia całą budę w drgania.
Ton jest niski i słowne zilustrowanie to albo buuuu albo wuuuu
Sytuacja miała miejsce po płukance i wymianie oleju i przewietrzeniu silnika na autostradzie do oporu obrotomierza.
Proszę o pomoc w eliminacji tych drgań. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 25-10-2011, 11:55
|
|
|
Zerwany pasek balansowy, lub źle ustawiony rozrząd podczas wymiany |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 25-10-2011, 11:57
|
|
|
Bartek napisał/a: | Zerwany pasek balansowy, lub źle ustawiony rozrząd podczas wymiany |
Tego paska się właśnie obawiam...
Mam pytanie w związku z tym, czy jak nawet rzeskoczył to poprawić i jeździć czy nowy?? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 25-10-2011, 12:10
|
|
|
On się zrywa, nie przeskakuje
Nie jeździj tak, bo jak strzępy podejdą pod główny pas.........to silnik powie PAS |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 25-10-2011, 15:57
|
|
|
U mnie sie zerwał i na szczęście sie nic nie stało i nawet nie było czuć drgań...ale jeśli u ciebie sie zerwał i czuć to lepiej jak najszybciej kup pasek(np., Mitsuboshi) i zmień. |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 26-10-2011, 09:04
|
|
|
Jakieś 4 kkm paki były wymieniane właśnie na mitsuboshi...
A nie jest on tani, taki kawałek recepturki a 90 PLN... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-10-2011, 10:05
|
|
|
eddisson, a czy buczenie nie pojawiło się właśnie po tej wymianie? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 26-10-2011, 13:47
|
|
|
Bartek napisał/a: | eddisson, a czy buczenie nie pojawiło się właśnie po tej wymianie? |
Buczenie pojawiło się tuż po redukcji z 4 biegu na 3 bieg i gwałtownym wzroście obrotów. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-10-2011, 14:03
|
|
|
A może pasek balansowy nie był wymieniony?
Niedokręcony napinacz paska balansowego też przychodzi mi do głowy |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 26-10-2011, 15:53
|
|
|
Bartek napisał/a: | A może pasek balansowy nie był wymieniony?
Niedokręcony napinacz paska balansowego też przychodzi mi do głowy |
Pasek byl wymieniany wraz z napinaczem, a wszystko bylo wykonane zgodnie z Workschop Manualem |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 26-10-2011, 18:10
|
|
|
U mnie było podobnie po wymianie rozrządu wraz z paskiem balansowym...ale Piwor rozkręcił to jeszcze raz..balans nie był przestawiony ani nic..skręcił z powrotem i nagle wszystko oki..stąd pytanie czy to sie pojawiło zaraz po wymianie rozrządu(balansa)? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 26-10-2011, 20:40
|
|
|
Jak wspominalem buczenie rezleglo sie po regukcji i naglym wskoczeniu na wysokie obroty.
W weekent zobacze co sie dzieje z rozrzadem. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 27-10-2011, 06:58
|
|
|
eddisson napisał/a: | naglym wskoczeniu na wysokie obroty |
to suberuje, że mógł przeskoczyć, może za słabo naciągnięty jest...? |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 27-10-2011, 08:32
|
|
|
polaff napisał/a: | eddisson napisał/a: | naglym wskoczeniu na wysokie obroty |
to suberuje, że mógł przeskoczyć, może za słabo naciągnięty jest...? |
Workshop Manual sugeruje naciąg za pomocą palca...
Zobaczę czy przeskoczył ale dopiero w weekend, czas wcześniej nie pozwala
[ Dodano: 01-11-2011, 13:26 ]
Nie jest to wina paska.
Bynajmniej naciąg jest OK i wszystkie znaki sie zgadzają.
To cos innego tylko co??
[ Dodano: 01-11-2011, 14:59 ]
Czy moze to byc pompa oleju??
Ostatnio tez na zimnym silniku czasami pokazuje za niski poziom na kontrolce. |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 02-11-2011, 22:32
|
|
|
eddisson napisał/a: | Ostatnio tez na zimnym silniku czasami pokazuje za niski poziom na kontrolce. |
Czy masz na myśli pomarańczową kontrolkę?
Ściągnij pasek osprzętu i przygazuj na 3000 obrotów, sprawdź czy jest buczenie. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
|