 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
ssanie i wolne obroty |
Autor |
Wiadomość |
danioo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2006, 11:43 ssanie i wolne obroty
|
|
|
Witam jestem posiadaczem mitsubishi carismy z97r 1.8. Od okolo 2 tygodni mam problemy z zapaleniem auta jak jest zimny niema wolnych obrotow i ssania, dobiero jak sie silnik zagrzeje to sa wolne obtory ok 900obr. Co moze byc przyczyna? |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 05-12-2006, 16:56
|
|
|
Czujnik temperatury dla ECU. Wkręcony w blok, koło termostatu, chyba 2-pinowy. |
|
|
|
 |
danioo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2006, 20:35
|
|
|
to jest ten sam czujnik co do wentylatorow? on jest 2-pinowy dzisiaj go wymienilem na nowy i nic wymienilem tez przepustnice i silnik krokowy i jest tak jak bylo na poczatku tzn silnik niema ssania i wolnych obrotow jak jest zimny i jak jest cieply co jeszcze moze byc przyczyna? |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-12-2006, 21:38
|
|
|
Czujnik dla ECU nie jest chyba ten sam co dla wentylatorów.
Z Tarnowa do Krakowa nie masz daleko - jakby ci się chciało podjechać do bardzo dobrego mechanika w okolice Krakowa, to odezwij się na PW - dam ci namiary. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 05-12-2006, 22:31
|
|
|
Zaraz...jak jest zimny, to nie ma ssania? A na ciepłym wszystko jest ok? Nic nie faluje, wkręca się na obroty? A jak odpala na zimnym, a jak na ciepłym? Masz LPG?
No kurde, skoro krokowy nowy, czujnik nowy, to powinno być wszystko ok! Ale nie jest... Masz może miernik? Pomierz ten czujnik, może coś nie tak z nim.
Czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce (do zapalenia się kontrolek), po ok. 10 sekundach słychać z silniczka odgłos jego pracy?
Albo inaczej: jak włączasz np. światła czy ogrzewanie, to czy obroty znacząco spadają?
Jeśli spadają, to widać, że do krokowego nie dochodzą sygnały. Albo coś z ECU, albo jest przerwa na jakimś kablu.
A jeżeli nie spadają, to wina nie leży po stronie silniczka. Ale jak nie on ani nie czujnik, to co? Cóż, u mnie też nie było ssania. I już przymierzałem się do wymiany czujnika temperatury. I w końcu nie wymieniłem. Dlaczego? Bo ssanie pojawiło się po regulacji obrotów i ustawieniu TPS-u. Pójdź w tym kierunku i zmierz, jak TPS jest ustawiony i, w razie potrzeby, wyreguluj go. Jak to nie pomoże, to czeka Cię pełna regulacja obrotów, a przy okazji można wyczyścić przepustnicę. |
|
|
|
 |
danioo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2006, 23:29
|
|
|
po przekreceniu kluczyka slychac z silniczka taki dziwmy odglos kykyky trzy cos takiego? nie moge sprawdzic trzy po wlaczeniu swiatel lub ogrzewania spadaja obroty poniewarz wolnych obrotow wogule nie ma auto samo gasnie musze trzymac pedal gazu bo inaczej gasnie i na zimnym i na cieplym. do regulacji obrotow sluzy ta srubka co jest w przepustnicy u gory przykryta gumka? czujniki sprawdzalem opory na nich sie zmieniaja w zaleznosci od temperatury silnika. co to jest TPS? mam LPG holenderskie. |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-12-2006, 23:35
|
|
|
TPS=czujnik położenia przepustnicy
Coś w rodzaju rezystora regulowanego, umieszczonego przy przepustnicy. ECU sprawdza aktualną oporność TSP i na podstawie tego wie, jaki jest kąt otwarcia przepustnicy. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
danioo [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2006, 07:56
|
|
|
dzieki sprawdze i napisze trzy cos ta redulacja dala |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-12-2006, 08:33
|
|
|
TPS Ci dziala - nie musisz go sprawdzac
to wyglada na 2 rzeczy:
1. ow czujnik temp
kamilek napisał/a: | Czujnik temperatury dla ECU. Wkręcony w blok, koło termostatu, chyba 2-pinowy. |
wiec nie pytaj czy to od wentylatora, bo masz dokladnie napisane, ze NIE
2. ECU pada - a konkretnie sterownik silniczka krokowego
Skoro podtrzymanie gazu daje efekt (ze nie gasnie) to proste - masz za malo powietrza, wiec pkt. 2. Ew. jeszcze cos zepsuty bypas - czyli dodatkowa droga powietrza w przepustnicy zamykana ze wzrostem temp. silnika. |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 06-12-2006, 15:31
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | TPS Ci dziala - nie musisz go sprawdzac |
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Ja uważam inaczej: gaśnie mu auto, bo ECU "myśli", że jest wciśnięty pedał gazu, więc nie ingeruje w obroty. Sam to chyba nawet kiedyś gdzieś pisałeś
Krzyzak napisał/a: | Skoro podtrzymanie gazu daje efekt (ze nie gasnie) to proste - masz za malo powietrza, |
Albo ECU nie jest informowane o puszczeniu nogi z pedału gazu.
Ale tak jak pisałem, najpierw pomierzyć, potem w razie potrzeby wyregulować.
Krzyzak napisał/a: | Ew. jeszcze cos zepsuty bypas - czyli dodatkowa droga powietrza w przepustnicy zamykana ze wzrostem temp. silnika. |
Myślę, że to nie jest winą, gdyż:
danioo napisał/a: | wymienilem tez przepustnice i silnik krokowy i jest tak jak bylo na poczatku |
A ten bypass, o ile się nie mylę, jest w przepustnicy. Poza tym jeśli jest on uszkodzony, to chociaż zimny bądź ciepły silnik powinien w miarę poprawnie chodzić (zależnie, w jakiej pozycji bypass się "zaciął").
Krzyzak napisał/a: | ECU pada - a konkretnie sterownik silniczka krokowego |
Sam nie wiem... Może i masz rację, ale:
danioo napisał/a: | po przekreceniu kluczyka slychac z silniczka taki dziwmy odglos kykyky |
Czyli jednak jakie impulsy są wysyłane z ECU. Co oczywiście nie świadczy o tym, że jest ono sprawne. Tak, moim zdaniem ECU to druga (po TPS) rzecz do sprawdzenia.
Ponawiam pytanie: czy auto besz problemów czy przyduszeń wchodzi na obroty? Osiągi ma takie, jakie powinien mieć?
A czy na LPG sytuacja jest identyczna? Czy może na gazie coś się poprawia?
O! Miałem się jeszcze o coś zapytać: Ty w końcu wymieniłeś czujnik temperatury, czy wentylatorów? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-12-2006, 18:36
|
|
|
kamilek, pisze, ze TPS jest sprawny a ECU siada, bo mialem IDENTYCZNY przypadek (u kolegi) - przytrzymanie gazu dawalo mozliwosc uruchomienia auta - bez tego ani rusz; wiec ECU ma odczyty od TPS, jedynie brak silnikowi powietrza
nie doczytalem o wymianie przepustnicy - w takim razie bypas odpada
u kolegi byl spalony uklad 5269 w ECU, ktory jest sterownikiem silniczka krokowego - notabene silniczek byl sprawny i tez dawal bzzzzzzzz po wlaczeniu zaplonu (przy padnietym ECU) |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 06-12-2006, 20:58
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | pisze, ze TPS jest sprawny a ECU siada, bo mialem IDENTYCZNY przypadek (u kolegi) - przytrzymanie gazu dawalo mozliwosc uruchomienia auta - bez tego ani rusz |
Hm.... może i nie jestem jakimś specjalistą, ale danioo nic nie pisał o tym, że aby uruchomić auto, musi wciskać pedał gazu. Pisał o tym, że wciska pedał, żeby auto nie zgasło już PO odpaleniu. Dlatego ja wnioskuję z tego, że auto odpala normalnie, lecz nie trzyma obrotów, bo dostaje błędne (lub wcale nie dostaje) sygnały z TPS-u. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-12-2006, 21:01
|
|
|
to jeszcze uzupelnie, ze w tym aucie tylko przytrzymanie gazu umozliwialo prace silnika jak byl zimny
po nagrzaniu nie bylo problemow i z odpalaniem i z gasnieciem silnika - jest spora analogia, dlatego przytaczam ten przyklad; dodam ze auto z 1996 lub 1997 roku bylo (Colt CJ 1.6) |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 06-12-2006, 21:05
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | po nagrzaniu nie bylo problemow i z odpalaniem i z gasnieciem silnika |
No właśnie, a danioo ma problem również na ciepłym silniku:
danioo napisał/a: | auto samo gasnie musze trzymac pedal gazu bo inaczej gasnie i na zimnym i na cieplym |
|
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
danioo [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2006, 23:15
|
|
|
zeby nie bylo nie jasnosci. zeby zapalic auto musze nacisnac pedal gazu i na zimnym i na cieplym caly czas musze trzymac pedal bo inaczej auto gasnie. Na gazie i na paliwie jest tak samo. w sklepie pytalem o czujnik ktory informuje ECU o temp. silnika on jest 2-pinowy ten czujnik co mi gosc sprzedal odpowiada rownierz za wlaczanie wentylatorow tyle wiem on jest wkrecany w glowice zaraz pod czujnikiem polozenia walka rozrzadu trzy to ten trzy jakis inny? bo juz sam nie wiem. mam jeszcze inna przepustnice jest ona troche rozregulowana a dokladniej jest wkrecona srobka od regulacji przepustnicy tzn przepustnica jest troszke uchylona i na niej silnik chodzi jak jest cieply na niej tez jezdze bo na tej orginalnej nic nie ruszanej caly czas gasnie. a w sprawie tego PTSu dzisiaj sprawdzalem opor i w zalerznosci od polozenia zmienia sie on rownierz na zapalonym silniku jak zmienialem polorzenie TPSu to zmienialy sie obroty to chyba jest dobry?. sprawdze jeszcze ECU. dzieki za wszystkie rady |
|
|
|
 |
|
|