Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ssanie i wolne obroty
Autor Wiadomość
danioo
[Usunięty]

  Wysłany: 05-12-2006, 11:43   ssanie i wolne obroty

Witam jestem posiadaczem mitsubishi carismy z97r 1.8. Od okolo 2 tygodni mam problemy z zapaleniem auta jak jest zimny niema wolnych obrotow i ssania, dobiero jak sie silnik zagrzeje to sa wolne obtory ok 900obr. Co moze byc przyczyna?
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 05-12-2006, 16:56   

Czujnik temperatury dla ECU. Wkręcony w blok, koło termostatu, chyba 2-pinowy.
 
 
 
danioo
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2006, 20:35   

to jest ten sam czujnik co do wentylatorow? on jest 2-pinowy dzisiaj go wymienilem na nowy i nic :( wymienilem tez przepustnice i silnik krokowy i jest tak jak bylo na poczatku tzn silnik niema ssania i wolnych obrotow jak jest zimny i jak jest cieply co jeszcze moze byc przyczyna?
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-12-2006, 21:38   

Czujnik dla ECU nie jest chyba ten sam co dla wentylatorów.
Z Tarnowa do Krakowa nie masz daleko - jakby ci się chciało podjechać do bardzo dobrego mechanika w okolice Krakowa, to odezwij się na PW - dam ci namiary.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 05-12-2006, 22:31   

Zaraz...jak jest zimny, to nie ma ssania? A na ciepłym wszystko jest ok? Nic nie faluje, wkręca się na obroty? A jak odpala na zimnym, a jak na ciepłym? Masz LPG?

No kurde, skoro krokowy nowy, czujnik nowy, to powinno być wszystko ok! Ale nie jest... Masz może miernik? Pomierz ten czujnik, może coś nie tak z nim.
Czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce (do zapalenia się kontrolek), po ok. 10 sekundach słychać z silniczka odgłos jego pracy?
Albo inaczej: jak włączasz np. światła czy ogrzewanie, to czy obroty znacząco spadają?
Jeśli spadają, to widać, że do krokowego nie dochodzą sygnały. Albo coś z ECU, albo jest przerwa na jakimś kablu.
A jeżeli nie spadają, to wina nie leży po stronie silniczka. Ale jak nie on ani nie czujnik, to co? Cóż, u mnie też nie było ssania. I już przymierzałem się do wymiany czujnika temperatury. I w końcu nie wymieniłem. Dlaczego? Bo ssanie pojawiło się po regulacji obrotów i ustawieniu TPS-u. Pójdź w tym kierunku i zmierz, jak TPS jest ustawiony i, w razie potrzeby, wyreguluj go. Jak to nie pomoże, to czeka Cię pełna regulacja obrotów, a przy okazji można wyczyścić przepustnicę.
 
 
 
danioo
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2006, 23:29   

po przekreceniu kluczyka slychac z silniczka taki dziwmy odglos kykyky trzy cos takiego? nie moge sprawdzic trzy po wlaczeniu swiatel lub ogrzewania spadaja obroty poniewarz wolnych obrotow wogule nie ma auto samo gasnie musze trzymac pedal gazu bo inaczej gasnie i na zimnym i na cieplym. do regulacji obrotow sluzy ta srubka co jest w przepustnicy u gory przykryta gumka? czujniki sprawdzalem opory na nich sie zmieniaja w zaleznosci od temperatury silnika. co to jest TPS? mam LPG holenderskie.
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-12-2006, 23:35   

TPS=czujnik położenia przepustnicy
Coś w rodzaju rezystora regulowanego, umieszczonego przy przepustnicy. ECU sprawdza aktualną oporność TSP i na podstawie tego wie, jaki jest kąt otwarcia przepustnicy.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
danioo
[Usunięty]

Wysłany: 06-12-2006, 07:56   

dzieki sprawdze i napisze trzy cos ta redulacja dala
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-12-2006, 08:33   

TPS Ci dziala - nie musisz go sprawdzac
to wyglada na 2 rzeczy:
1. ow czujnik temp
kamilek napisał/a:
Czujnik temperatury dla ECU. Wkręcony w blok, koło termostatu, chyba 2-pinowy.

wiec nie pytaj czy to od wentylatora, bo masz dokladnie napisane, ze NIE

2. ECU pada - a konkretnie sterownik silniczka krokowego

Skoro podtrzymanie gazu daje efekt (ze nie gasnie) to proste - masz za malo powietrza, wiec pkt. 2. Ew. jeszcze cos zepsuty bypas - czyli dodatkowa droga powietrza w przepustnicy zamykana ze wzrostem temp. silnika.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 06-12-2006, 15:31   

Krzyzak napisał/a:
TPS Ci dziala - nie musisz go sprawdzac

Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Ja uważam inaczej: gaśnie mu auto, bo ECU "myśli", że jest wciśnięty pedał gazu, więc nie ingeruje w obroty. Sam to chyba nawet kiedyś gdzieś pisałeś :)
Krzyzak napisał/a:
Skoro podtrzymanie gazu daje efekt (ze nie gasnie) to proste - masz za malo powietrza,

Albo ECU nie jest informowane o puszczeniu nogi z pedału gazu.
Ale tak jak pisałem, najpierw pomierzyć, potem w razie potrzeby wyregulować.
Krzyzak napisał/a:
Ew. jeszcze cos zepsuty bypas - czyli dodatkowa droga powietrza w przepustnicy zamykana ze wzrostem temp. silnika.

Myślę, że to nie jest winą, gdyż:
danioo napisał/a:
wymienilem tez przepustnice i silnik krokowy i jest tak jak bylo na poczatku

A ten bypass, o ile się nie mylę, jest w przepustnicy. Poza tym jeśli jest on uszkodzony, to chociaż zimny bądź ciepły silnik powinien w miarę poprawnie chodzić (zależnie, w jakiej pozycji bypass się "zaciął").
Krzyzak napisał/a:
ECU pada - a konkretnie sterownik silniczka krokowego

Sam nie wiem... Może i masz rację, ale:
danioo napisał/a:
po przekreceniu kluczyka slychac z silniczka taki dziwmy odglos kykyky

Czyli jednak jakie impulsy są wysyłane z ECU. Co oczywiście nie świadczy o tym, że jest ono sprawne. Tak, moim zdaniem ECU to druga (po TPS) rzecz do sprawdzenia.

Ponawiam pytanie: czy auto besz problemów czy przyduszeń wchodzi na obroty? Osiągi ma takie, jakie powinien mieć?
A czy na LPG sytuacja jest identyczna? Czy może na gazie coś się poprawia?

O! Miałem się jeszcze o coś zapytać: Ty w końcu wymieniłeś czujnik temperatury, czy wentylatorów?
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-12-2006, 18:36   

kamilek, pisze, ze TPS jest sprawny a ECU siada, bo mialem IDENTYCZNY przypadek (u kolegi) - przytrzymanie gazu dawalo mozliwosc uruchomienia auta - bez tego ani rusz; wiec ECU ma odczyty od TPS, jedynie brak silnikowi powietrza
nie doczytalem o wymianie przepustnicy - w takim razie bypas odpada
u kolegi byl spalony uklad 5269 w ECU, ktory jest sterownikiem silniczka krokowego - notabene silniczek byl sprawny i tez dawal bzzzzzzzz po wlaczeniu zaplonu (przy padnietym ECU)
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 06-12-2006, 20:58   

Krzyzak napisał/a:
pisze, ze TPS jest sprawny a ECU siada, bo mialem IDENTYCZNY przypadek (u kolegi) - przytrzymanie gazu dawalo mozliwosc uruchomienia auta - bez tego ani rusz

Hm.... może i nie jestem jakimś specjalistą, ale danioo nic nie pisał o tym, że aby uruchomić auto, musi wciskać pedał gazu. Pisał o tym, że wciska pedał, żeby auto nie zgasło już PO odpaleniu. Dlatego ja wnioskuję z tego, że auto odpala normalnie, lecz nie trzyma obrotów, bo dostaje błędne (lub wcale nie dostaje) sygnały z TPS-u.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-12-2006, 21:01   

to jeszcze uzupelnie, ze w tym aucie tylko przytrzymanie gazu umozliwialo prace silnika jak byl zimny
po nagrzaniu nie bylo problemow i z odpalaniem i z gasnieciem silnika - jest spora analogia, dlatego przytaczam ten przyklad; dodam ze auto z 1996 lub 1997 roku bylo (Colt CJ 1.6)
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 06-12-2006, 21:05   

Krzyzak napisał/a:
po nagrzaniu nie bylo problemow i z odpalaniem i z gasnieciem silnika

No właśnie, a danioo ma problem również na ciepłym silniku:
danioo napisał/a:
auto samo gasnie musze trzymac pedal gazu bo inaczej gasnie i na zimnym i na cieplym
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
danioo
[Usunięty]

Wysłany: 06-12-2006, 23:15   

zeby nie bylo nie jasnosci. zeby zapalic auto musze nacisnac pedal gazu i na zimnym i na cieplym caly czas musze trzymac pedal bo inaczej auto gasnie. Na gazie i na paliwie jest tak samo. w sklepie pytalem o czujnik ktory informuje ECU o temp. silnika on jest 2-pinowy ten czujnik co mi gosc sprzedal odpowiada rownierz za wlaczanie wentylatorow tyle wiem on jest wkrecany w glowice zaraz pod czujnikiem polozenia walka rozrzadu trzy to ten trzy jakis inny? bo juz sam nie wiem. mam jeszcze inna przepustnice jest ona troche rozregulowana a dokladniej jest wkrecona srobka od regulacji przepustnicy tzn przepustnica jest troszke uchylona i na niej silnik chodzi jak jest cieply na niej tez jezdze bo na tej orginalnej nic nie ruszanej caly czas gasnie. a w sprawie tego PTSu dzisiaj sprawdzalem opor i w zalerznosci od polozenia zmienia sie on rownierz na zapalonym silniku jak zmienialem polorzenie TPSu to zmienialy sie obroty to chyba jest dobry?. sprawdze jeszcze ECU. dzieki za wszystkie rady
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.