Pseudo ogrzewanie postojowe |
Autor |
Wiadomość |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 26-10-2011, 22:53
|
|
|
hm..coś w tym może być,skoro nie powinno się lać oleju do gorącego silnika
grzałka w blok powinna załatwić tą sprawę.widziałem taką.wyciąga się brok,i w to miejsce wkłada się grzałkę.gość co mi to pokazywał,twierdzi,że jest to często stosowane w krajach skandynawskich.fajna sprawa,bo nie występuje start zimnego silnika |
_________________
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 27-10-2011, 12:02
|
|
|
rafq napisał/a: | Jeśli chodzi o grzanie silnika to zawsze targał mną dylemat czy metal nie dostaje "szoku" termicznego w wyniku podgrzewania tylko jednego chłodziwa (oleju lub płynu chłodniczego), ponieważ głównym zadaniem każdego z układów jest schłodzenie swojej partii silnika. | Szok nastepuje przy gwałtownej zmianie temperatury. W przypadku grzałki to nie występuje
jacek11 napisał/a: | hm..coś w tym może być,skoro nie powinno się lać oleju do gorącego silnika | Jak wyżej
jacek11 napisał/a: | twierdzi,że jest to często stosowane w krajach skandynawskich.fajna sprawa,bo nie występuje start zimnego silnika | Kumpel miał tak w Volvo |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 27-10-2011, 12:55
|
|
|
Grzałka płynu chłodniczego grzeje do max 35st |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-10-2011, 07:41
|
|
|
Michu - a masz taką? - bo wychodzi, że do EA montuje się ją w blok silnika (w jedną z zaślepek)
a na przykład do E3x montuje się na dolnym wężu chłodnicy
zastanawiam się właśnie, czy nie zastosować też tej grzałki do silnika w wersji przepływowej - na wąż
kablotekę sobie sam zrobię - nie zapłacę 500 zł za kilka miedzianych drutów |
|
|
|
 |
Sylwia
Forumowicz
Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: tychy
|
Wysłany: 28-10-2011, 09:14
|
|
|
my zastosowalismy do bloku silnika grzalke z Inter Carsu, wtyczke ale na ogrzanie wnetrza stosujemy farelke ktora ma funnkcje ze przestaje grzac jak osiagnie odp temperature.
cenowo za to urzadzonko chcieli kilka stowek!
kupilismy sobie sterowanie pradowe zeby wlaczal 30minut przed wyjsciem z domu
zastosowalismy to do chryslera gdzie podlokietnik jest nieco wiekszy i nie ma strachu ze spadnie na siedzenie.
cala ubiegla zime sprawdzilo sie. tylko rachunek za prad nieco wiekszy,, |
_________________ Sylwia |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 28-10-2011, 09:19
|
|
|
Darku, na poprzedniej stronie jest link. Do EA wchodzi grzałka w blok, model 411106
http://www.defa.com/doc/100/106.pdf
Krzyzak napisał/a: | bo wychodzi, że do EA montuje się ją w blok silnika (w jedną z zaślepek) |
Dokładnie, od strony grodzi.
Samą grzałkę dorwiesz za niecałe 200zł
http://motoego.pl/grzalka...70,8868%29.aspx |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-10-2011, 10:19
|
|
|
Sylwia napisał/a: | 30minut przed wyjsciem z domu |
dokładnie o takim czasie myślę
Sylwia napisał/a: | na ogrzanie wnetrza stosujemy farelke |
wciąż się boję, że może się zapalić
fj_mike napisał/a: | Darku, na poprzedniej stronie jest link |
widziałem, ale pytam, czy masz u siebie, bo nie chcę bloku "rozwalać" - wolałbym stare rozwiązanie - na wąż chłodnicy |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 28-10-2011, 12:08
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | widziałem, ale pytam, czy masz u siebie, bo nie chcę bloku "rozwalać" - wolałbym stare rozwiązanie - na wąż chłodnicy |
U siebie mam wmontowane w blok
 |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-10-2011, 13:09
|
|
|
o właśnie o to mi chodziło! szkoda, że tu nie można dawać pomógł...
czyli kurcze sporo jest roboty i możliwa jest strata płynu - miejsce z fotki to blok od strony grodzi, ciut poniżej grzałki jest śruba spustowa tylnej głowicy, więc samo upuszczenie płynu z chłodnicy nie wystarczy
a 3 miesiące temu zmieniłem płyn na nowy... razem z Kibloo pracowałem; z tej śrubki z 2l wypłynęło... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 29-10-2011, 23:15
|
|
|
A ja zamontowałem webasto za 500zł Co prawda wiekowe, ale nieużywane się trafiło od Pawela. Na allegro są całe zestawy, nie musi być przecież od gala. Ważne by nie było na szynę can tylko analogowe.
[ Dodano: 29-10-2011, 23:44 ]
Np taki zestaw:
http://allegro.pl/webasto...1901829543.html
Trzeba tylko zapytać o programator i zdjęcie tego telestartu. Jeśli ma rzeczywiście telestart to cena dobra, bo za sam ten moduł wołają majtek. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 30-10-2011, 09:10
|
|
|
rafq napisał/a: | ponieważ głównym zadaniem każdego z układów jest schłodzenie swojej partii silnika | ja bym powiedział, że utrzymanie optymalnej temperatury. W sumie wybuch mieszanki nie robi robi zbyt wiele szkód silnikowi bo to kawał żelastwa jest. Ale tak a chłopski rozum patrząc grzałka elektryczna ogrzewa płyn powoli i tu nie powinno być problemu. Natomiast zastanawia mnie zastosowanie jej w chłodnicy, a konkretnie mały/duży obieg bo najpierw nagrzeje chłodnicę a dopiero później silnik i nagrzewnicę i tu można by wstawić coś w małym obiegu (jak webasto) i to moim zdaniem byłoby mniej energochłonne
Latem jak mi jeszcze chodził po głowie montaż webasta to komplety można było za 350-400 zyla wyrwać, teraz idzie zima i handlarze podnieśli ceny |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 30-10-2011, 13:52
|
|
|
Ja nie zauważyłem znacznego wzrostu cen. Latem przeglądałem kilka razy allegro i kompletnej, sensownej instalacji klasy top c poniżej 600 zl nie widziałem, ale czasem można upolować coś ciekawego. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-10-2011, 08:14
|
|
|
Owczar napisał/a: | sensownej instalacji klasy top c poniżej 600 zl nie widziałem |
Marcin - a dałbyś radę znaleźć coś dla mnie? chodzi mi o taki komplet, który na 100% przypasuje i będzie naprawdę kompletny |
|
|
|
 |
i_Lolek
Mitsumaniak

Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 02-11-2011, 22:50
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | o właśnie o to mi chodziło! szkoda, że tu nie można dawać pomógł...
|
pomimo tego że to forum i tak jest olbrzymie, to powinien znajdować się tu jeszcze jeden dział - "Mitsubishi ogólnie" lub "Mitsubishi technicznie".
wtedy pytania które tyczyły by się wszystkich modeli, można by zadawać właśnie tam.
bo w offtopiku oczywiście można spytać o wszystko, ale szkoda by było, żeby został ten topik zasypany przez inne, nie związane z motoryzacją. |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 02-11-2011, 22:55
|
|
|
i_Lolek, w zamyśle pytanie dotyczyło czego innego
A że się właśnie tak rozwinęło |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
|