Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pseudo ogrzewanie postojowe
Autor Wiadomość
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 26-10-2011, 22:53   

hm..coś w tym może być,skoro nie powinno się lać oleju do gorącego silnika :roll:
grzałka w blok powinna załatwić tą sprawę.widziałem taką.wyciąga się brok,i w to miejsce wkłada się grzałkę.gość co mi to pokazywał,twierdzi,że jest to często stosowane w krajach skandynawskich.fajna sprawa,bo nie występuje start zimnego silnika :)
_________________

 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 27-10-2011, 12:02   

rafq napisał/a:
Jeśli chodzi o grzanie silnika to zawsze targał mną dylemat czy metal nie dostaje "szoku" termicznego w wyniku podgrzewania tylko jednego chłodziwa (oleju lub płynu chłodniczego), ponieważ głównym zadaniem każdego z układów jest schłodzenie swojej partii silnika.
Szok nastepuje przy gwałtownej zmianie temperatury. W przypadku grzałki to nie występuje :)
jacek11 napisał/a:
hm..coś w tym może być,skoro nie powinno się lać oleju do gorącego silnika :roll:
Jak wyżej ;)

jacek11 napisał/a:
twierdzi,że jest to często stosowane w krajach skandynawskich.fajna sprawa,bo nie występuje start zimnego silnika :)
Kumpel miał tak w Volvo :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 27-10-2011, 12:55   

Grzałka płynu chłodniczego grzeje do max 35st ;)
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-10-2011, 07:41   

Michu - a masz taką? - bo wychodzi, że do EA montuje się ją w blok silnika (w jedną z zaślepek)
a na przykład do E3x montuje się na dolnym wężu chłodnicy
zastanawiam się właśnie, czy nie zastosować też tej grzałki do silnika w wersji przepływowej - na wąż
kablotekę sobie sam zrobię - nie zapłacę 500 zł za kilka miedzianych drutów
 
 
Sylwia 
Forumowicz

Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Gru 2006
Posty: 145
Skąd: tychy
Wysłany: 28-10-2011, 09:14   

my zastosowalismy do bloku silnika grzalke z Inter Carsu, wtyczke ale na ogrzanie wnetrza stosujemy farelke ktora ma funnkcje ze przestaje grzac jak osiagnie odp temperature.
cenowo za to urzadzonko chcieli kilka stowek!
kupilismy sobie sterowanie pradowe zeby wlaczal 30minut przed wyjsciem z domu
zastosowalismy to do chryslera gdzie podlokietnik jest nieco wiekszy i nie ma strachu ze spadnie na siedzenie.

cala ubiegla zime sprawdzilo sie. tylko rachunek za prad nieco wiekszy,,
_________________
Sylwia
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 28-10-2011, 09:19   

Darku, na poprzedniej stronie jest link. Do EA wchodzi grzałka w blok, model 411106
http://www.defa.com/doc/100/106.pdf
Krzyzak napisał/a:
bo wychodzi, że do EA montuje się ją w blok silnika (w jedną z zaślepek)

Dokładnie, od strony grodzi.
Samą grzałkę dorwiesz za niecałe 200zł
http://motoego.pl/grzalka...70,8868%29.aspx
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-10-2011, 10:19   

Sylwia napisał/a:
30minut przed wyjsciem z domu

dokładnie o takim czasie myślę
Sylwia napisał/a:
na ogrzanie wnetrza stosujemy farelke

wciąż się boję, że może się zapalić ;)
fj_mike napisał/a:
Darku, na poprzedniej stronie jest link

widziałem, ale pytam, czy masz u siebie, bo nie chcę bloku "rozwalać" - wolałbym stare rozwiązanie - na wąż chłodnicy
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 28-10-2011, 12:08   

Krzyzak napisał/a:
widziałem, ale pytam, czy masz u siebie, bo nie chcę bloku "rozwalać" - wolałbym stare rozwiązanie - na wąż chłodnicy

U siebie mam wmontowane w blok
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-10-2011, 13:09   

o właśnie o to mi chodziło! szkoda, że tu nie można dawać pomógł...
czyli kurcze sporo jest roboty i możliwa jest strata płynu - miejsce z fotki to blok od strony grodzi, ciut poniżej grzałki jest śruba spustowa tylnej głowicy, więc samo upuszczenie płynu z chłodnicy nie wystarczy
a 3 miesiące temu zmieniłem płyn na nowy... razem z Kibloo pracowałem; z tej śrubki z 2l wypłynęło...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 29-10-2011, 23:15   

A ja zamontowałem webasto za 500zł :) Co prawda wiekowe, ale nieużywane się trafiło od Pawela. Na allegro są całe zestawy, nie musi być przecież od gala. Ważne by nie było na szynę can tylko analogowe.

[ Dodano: 29-10-2011, 23:44 ]
Np taki zestaw:
http://allegro.pl/webasto...1901829543.html

Trzeba tylko zapytać o programator i zdjęcie tego telestartu. Jeśli ma rzeczywiście telestart to cena dobra, bo za sam ten moduł wołają majtek.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 30-10-2011, 09:10   

rafq napisał/a:
ponieważ głównym zadaniem każdego z układów jest schłodzenie swojej partii silnika
ja bym powiedział, że utrzymanie optymalnej temperatury. W sumie wybuch mieszanki nie robi robi zbyt wiele szkód silnikowi bo to kawał żelastwa jest. Ale tak a chłopski rozum patrząc grzałka elektryczna ogrzewa płyn powoli i tu nie powinno być problemu. Natomiast zastanawia mnie zastosowanie jej w chłodnicy, a konkretnie mały/duży obieg bo najpierw nagrzeje chłodnicę a dopiero później silnik i nagrzewnicę i tu można by wstawić coś w małym obiegu (jak webasto) i to moim zdaniem byłoby mniej energochłonne

Latem jak mi jeszcze chodził po głowie montaż webasta to komplety można było za 350-400 zyla wyrwać, teraz idzie zima i handlarze podnieśli ceny
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-10-2011, 13:52   

Ja nie zauważyłem znacznego wzrostu cen. Latem przeglądałem kilka razy allegro i kompletnej, sensownej instalacji klasy top c poniżej 600 zl nie widziałem, ale czasem można upolować coś ciekawego.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-10-2011, 08:14   

Owczar napisał/a:
sensownej instalacji klasy top c poniżej 600 zl nie widziałem

Marcin - a dałbyś radę znaleźć coś dla mnie? chodzi mi o taki komplet, który na 100% przypasuje i będzie naprawdę kompletny :)
 
 
i_Lolek 
Mitsumaniak


Auto: Galant E33a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 02-11-2011, 22:50   

Krzyzak napisał/a:
o właśnie o to mi chodziło! szkoda, że tu nie można dawać pomógł...

pomimo tego że to forum i tak jest olbrzymie, to powinien znajdować się tu jeszcze jeden dział - "Mitsubishi ogólnie" lub "Mitsubishi technicznie".
wtedy pytania które tyczyły by się wszystkich modeli, można by zadawać właśnie tam.
bo w offtopiku oczywiście można spytać o wszystko, ale szkoda by było, żeby został ten topik zasypany przez inne, nie związane z motoryzacją.
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 02-11-2011, 22:55   

i_Lolek, w zamyśle pytanie dotyczyło czego innego :wink:
A że się właśnie tak rozwinęło :mrgreen:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.