Czy ten typ tak ma ? podejrzany dźwięk silnika. |
Autor |
Wiadomość |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 28-10-2011, 14:54 Czy ten typ tak ma ? podejrzany dźwięk silnika.
|
|
|
witam
Odkąd kupiłem Colta zastanawiam się czasem czy silnik powinien tak
pracować .
Otóż na ssaniu dźwięk silnika jest całkiem ok ale gdy się ssanie wyłączy i zejdzie na
niższe obroty ok 900rpm to pracuje prawie jak diesel .
Niedawno miałem wymieniane uszczelniacze zaworów(bo brał olej) i wstępnie wyregulowane
niedługo jadę na dokładną regulacje , po tej wymianie dźwięk jest taki sam .
Pytałem innego mechanika i powiedział że nie słyszy stukających zaworów ani nic
podejrzanego ale nie zna tego auta i nie powie czy na pewno tak ma być...
Przejechałem już nim z 8000 km i cały czas tak jest .
Podaje link :
Youtube |
|
|
|
 |
mani4c
Forumowicz

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-10-2011, 15:29
|
|
|
Wszystko OK, ten typ tak ma. |
_________________ Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2011, 21:48
|
|
|
Według mnie nie powinien tak chodzić.Moj Colt 1.3 z 1993r tak nawet nie chodzi.Zawory lekko cykaja,ale nie ma tego klekotania.Gdybym nie wiedział,że to Colt to powiedziałbym że to diesel.Mechanik pewnie też tak stwierdził |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-10-2011, 23:16
|
|
|
Po pierwsze filmik "wyostrza" wszystkie dźwięki. Dla mnie bardziej coś wyje/jęczy niż stuka. Podejrzewam, że silnik zupełnie inaczej słychać "na żywo". Zawory były regulowane na gorącym silniku, czy mechanik, jak to typowi mechanicy od vw wyśmiał Cię gdy mu to powiedziałeś? |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 29-10-2011, 17:20
|
|
|
Na nagraniu gorzej to słychać bardziej klekocze ,ale tylko trochę .
Nie rozmawiałem z mechanikiem czy na gorącym czy nie , powiedział że drugi raz wyreguluje
jak przejadę ok 1500km .
Ciężko o dobry serwis który ma pojęcie o japońcach , a u mnie ich mało jeździ ...
Poczytam na forum regionalnym . |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-10-2011, 09:56
|
|
|
Mój też niekiedy klekocze, ale nie na ssaniu, to mu się nie zdarzyło nigdy, natomiast niekiedy zajeżdżam na miejsce i zanim go zgaszę, to sobie zawsze chwilę chodzi i czasami wydaje z siebie taki klekocik, choć nie otwieralem nigdy maski, raczej słyszałem w budzie ten klekocik. Generalnie CJki lubią sobie podizlować |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 30-10-2011, 16:11
|
|
|
mystek napisał/a: | Mój też niekiedy klekocze, ale nie na ssaniu, to mu się nie zdarzyło nigdy |
Tak właśnie napisałem czyli że na ssaniu jest ok nie mam sie czego przyczepić .
Tylko jak się nagrzeje/wyłączy ssanie , filmik jest nagrany przy gorącym silniku . |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-10-2011, 17:17
|
|
|
Ale zawsze tak jest, kiedy się nagrzeje, czy czasami tak klekocze, a czasami nie? |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 30-10-2011, 18:15
|
|
|
mystek napisał/a: | Ale zawsze tak jest, kiedy się nagrzeje, czy czasami tak klekocze, a czasami nie? |
Zawsze . |
_________________
 |
|
|
|
 |
mani4c
Forumowicz

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-10-2011, 21:20
|
|
|
Mystek, nagraj sobie dźwięk swojego silnika, a usłyszysz, że działa tak samo jak plik dźwiękowy/wideo przedstawione przez Krzyśka.
Kurde, silniki Mitsu tak mają, przejedźcie się na jakiś zlot Coltmaniaków i posłuchajcie sobie pracy silników. Krzysieg, jeszcze raz Ci to pisz człowiek, który miał zdrowe 1.3 i ma zdrowe 1.6... U Ciebie wszystko działa jak należy! Nie wnikaj w temat, bo nie ma sensu.
TEN TYP TAK MA |
_________________ Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 30-10-2011, 23:59
|
|
|
krzysieg, szukaj bo klepanie jest zbyt głośne.
Silnik "klepie", albo przy dużych przebiegach, gdy klawiatura już najlepsze czasy ma za sobą, albo gdy są niewyregulowane.
Zniekształcenia spowodowane nagraniem nie maja tu nic do rzeczy.
Na jakim oleju jeżdzisz, kiedy był zmieniany i ile go jest.
Jaki masz filtr oleju? |
|
|
|
 |
piotrekdm1983
Forumowicz
Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 69 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 31-10-2011, 08:44
|
|
|
KrzysieQ , miałem na początku roku ten sam problem , zaczął chodzić jak diesel , masakra była . Po wyregulowaniu zapłonu , wszystko wróciło do normy . Uwierz mi , wcześniej pół samochodu wymieniłem i nic nie pomogło , dopiero regulacja zapłonu wyleczyła misia z diesla na bene |
|
|
|
 |
mystek
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lut 2010 Posty: 1933 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-10-2011, 15:16
|
|
|
#Maniak - ale Ty mnie nie ucz co mam robić, bo przecież użytkuję Colta od blisko 2 lat i bardzo często parkuję w nocy, w ciszy i nie raz najpierw otworzę drzwi i słucham jeszcze miśka chwilę, czy wydech nie ma przewiewu itp i u mnie ten klekot pojawia się rzadko, a od pewnego czasu bym rzekł, że bardzo rzadko, natomiast ciężko mi powiedzieć, od którego to momentu, czy od czasu płukanki + wymiany oleju, czy podczas kręcenia śrubką do regulacji "wolnych", czy coś innego.
Dodatkowo ten klekot jest słyszany nawet w budzie i nie trzeba mieć uszu nietoperza, żeby to usłyszeć.
Tak czy siak jest to przypadłość CJtek - to fakt i każdy się z tym spotkał i temat poruszany był nie raz, natomiast jeśli da się go zniwelować, jak napisał Piotrek to imo warto to zrobić dla świętego spokoju |
_________________ Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
|
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-10-2011, 17:40
|
|
|
Ja tak tylko nieśmiało chciałem przypomnieć niektórym o ZASADACH FORUM |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 31-10-2011, 21:01
|
|
|
mkm napisał/a: | Na jakim oleju jeżdzisz, kiedy był zmieniany i ile go jest.
Jaki masz filtr oleju? |
Mobil 10W40 zmieniany pół roku temu razem z filtrem Union Japan, zrobione na nim 8000km.
Ok 3l stan zawsze jest przynajmniej w połowie miedzy min a max .
Piotrekdm1983-Też coś czytałem że reguluje się w nim zapłon jednemu mechaniorowi
to powiedziałem to mnie wyśmiał .
W serwisówce jest wszystko , "ignition timing check and adjustment" -sprawdzenie i regulacja czasu zapłonu .
Czyli jednak reguluje się zapłon ale z tego co wyczytałem to metodą elektroniczną przez złącze diagnostyczne w okolicy silnika wycieraczek i przyrząd "Mut II " . |
|
|
|
 |
|