Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy ten typ tak ma ? podejrzany dźwięk silnika.
Autor Wiadomość
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 28-10-2011, 14:54   Czy ten typ tak ma ? podejrzany dźwięk silnika.

witam

Odkąd kupiłem Colta zastanawiam się czasem czy silnik powinien tak
pracować .
Otóż na ssaniu dźwięk silnika jest całkiem ok ale gdy się ssanie wyłączy i zejdzie na
niższe obroty ok 900rpm to pracuje prawie jak diesel .
Niedawno miałem wymieniane uszczelniacze zaworów(bo brał olej) i wstępnie wyregulowane
niedługo jadę na dokładną regulacje , po tej wymianie dźwięk jest taki sam .
Pytałem innego mechanika i powiedział że nie słyszy stukających zaworów ani nic
podejrzanego ale nie zna tego auta i nie powie czy na pewno tak ma być...
Przejechałem już nim z 8000 km i cały czas tak jest .
Podaje link :
Youtube
 
 
mani4c 
Forumowicz


Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-10-2011, 15:29   

Wszystko OK, ten typ tak ma. :)
_________________
Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2011, 21:48   

Według mnie nie powinien tak chodzić.Moj Colt 1.3 z 1993r tak nawet nie chodzi.Zawory lekko cykaja,ale nie ma tego klekotania.Gdybym nie wiedział,że to Colt to powiedziałbym że to diesel.Mechanik pewnie też tak stwierdził :D
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-10-2011, 23:16   

Po pierwsze filmik "wyostrza" wszystkie dźwięki. Dla mnie bardziej coś wyje/jęczy niż stuka. Podejrzewam, że silnik zupełnie inaczej słychać "na żywo". Zawory były regulowane na gorącym silniku, czy mechanik, jak to typowi mechanicy od vw wyśmiał Cię gdy mu to powiedziałeś?
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 29-10-2011, 17:20   

Na nagraniu gorzej to słychać bardziej klekocze ,ale tylko trochę .
Nie rozmawiałem z mechanikiem czy na gorącym czy nie , powiedział że drugi raz wyreguluje
jak przejadę ok 1500km .
Ciężko o dobry serwis który ma pojęcie o japońcach , a u mnie ich mało jeździ ...
Poczytam na forum regionalnym .
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-10-2011, 09:56   

Mój też niekiedy klekocze, ale nie na ssaniu, to mu się nie zdarzyło nigdy, natomiast niekiedy zajeżdżam na miejsce i zanim go zgaszę, to sobie zawsze chwilę chodzi i czasami wydaje z siebie taki klekocik, choć nie otwieralem nigdy maski, raczej słyszałem w budzie ten klekocik. Generalnie CJki lubią sobie podizlować :P
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 30-10-2011, 16:11   

mystek napisał/a:
Mój też niekiedy klekocze, ale nie na ssaniu, to mu się nie zdarzyło nigdy

Tak właśnie napisałem czyli że na ssaniu jest ok nie mam sie czego przyczepić .
Tylko jak się nagrzeje/wyłączy ssanie , filmik jest nagrany przy gorącym silniku .
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-10-2011, 17:17   

Ale zawsze tak jest, kiedy się nagrzeje, czy czasami tak klekocze, a czasami nie?
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 30-10-2011, 18:15   

mystek napisał/a:
Ale zawsze tak jest, kiedy się nagrzeje, czy czasami tak klekocze, a czasami nie?

Zawsze .
_________________

 
 
mani4c 
Forumowicz


Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-10-2011, 21:20   

Mystek, nagraj sobie dźwięk swojego silnika, a usłyszysz, że działa tak samo jak plik dźwiękowy/wideo przedstawione przez Krzyśka.
Kurde, silniki Mitsu tak mają, przejedźcie się na jakiś zlot Coltmaniaków i posłuchajcie sobie pracy silników. Krzysieg, jeszcze raz Ci to pisz człowiek, który miał zdrowe 1.3 i ma zdrowe 1.6... U Ciebie wszystko działa jak należy! Nie wnikaj w temat, bo nie ma sensu.

TEN TYP TAK MA
_________________
Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-10-2011, 23:59   

krzysieg, szukaj bo klepanie jest zbyt głośne.
Silnik "klepie", albo przy dużych przebiegach, gdy klawiatura już najlepsze czasy ma za sobą, albo gdy są niewyregulowane.
Zniekształcenia spowodowane nagraniem nie maja tu nic do rzeczy.

Na jakim oleju jeżdzisz, kiedy był zmieniany i ile go jest.
Jaki masz filtr oleju?
 
 
piotrekdm1983 
Forumowicz

Auto: COLT CJ0 GLX 1.3 12V 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: PIŁA
Wysłany: 31-10-2011, 08:44   

KrzysieQ , miałem na początku roku ten sam problem , zaczął chodzić jak diesel , masakra była . Po wyregulowaniu zapłonu , wszystko wróciło do normy . Uwierz mi , wcześniej pół samochodu wymieniłem i nic nie pomogło , dopiero regulacja zapłonu wyleczyła misia :) z diesla na bene :)
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-10-2011, 15:16   

#Maniak - ale Ty mnie nie ucz co mam robić, bo przecież użytkuję Colta od blisko 2 lat i bardzo często parkuję w nocy, w ciszy i nie raz najpierw otworzę drzwi i słucham jeszcze miśka chwilę, czy wydech nie ma przewiewu itp i u mnie ten klekot pojawia się rzadko, a od pewnego czasu bym rzekł, że bardzo rzadko, natomiast ciężko mi powiedzieć, od którego to momentu, czy od czasu płukanki + wymiany oleju, czy podczas kręcenia śrubką do regulacji "wolnych", czy coś innego.

Dodatkowo ten klekot jest słyszany nawet w budzie i nie trzeba mieć uszu nietoperza, żeby to usłyszeć.

Tak czy siak jest to przypadłość CJtek - to fakt i każdy się z tym spotkał i temat poruszany był nie raz, natomiast jeśli da się go zniwelować, jak napisał Piotrek to imo warto to zrobić dla świętego spokoju :)
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-10-2011, 17:40   

Ja tak tylko nieśmiało chciałem przypomnieć niektórym o ZASADACH FORUM ;)
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 31-10-2011, 21:01   

mkm napisał/a:
Na jakim oleju jeżdzisz, kiedy był zmieniany i ile go jest.
Jaki masz filtr oleju?

Mobil 10W40 zmieniany pół roku temu razem z filtrem Union Japan, zrobione na nim 8000km.
Ok 3l stan zawsze jest przynajmniej w połowie miedzy min a max .
Piotrekdm1983-Też coś czytałem że reguluje się w nim zapłon jednemu mechaniorowi
to powiedziałem to mnie wyśmiał .

W serwisówce jest wszystko , "ignition timing check and adjustment" -sprawdzenie i regulacja czasu zapłonu .
Czyli jednak reguluje się zapłon ale z tego co wyczytałem to metodą elektroniczną przez złącze diagnostyczne w okolicy silnika wycieraczek i przyrząd "Mut II " .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.