Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
30-10-2016, 22:03
Jak wino...
Autor Wiadomość
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 29-10-2011, 00:03   

aha. Więc tak, będzie go widział, a co będzie na nim widział to się okaże, ja mam biały wyświetlacz z czarnymi pixelami, a z tego co wiem, na wyswietlaczu "czarnym" przy tym kącie z jakiego patrzył będzie pasażer nic nie widać, albo widać żółtą poświatę :)

nie dało się zrobić tak, żeby pasażer wcale go nie widział, bo u mnie jest juz wciśnięty w głąb budy jak się da (ochrona przed wścibskim słońcem) i do tego skierowany idealnie na kierowcę
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-10-2011, 14:52   

sveno, :) skończyłeś już rzeźbić? widzę że każdy z nas miał niezłe przeżycia z montażem UKP :)
Ja nie ustawiałem nic pod kątem i jestem bardzo zadowolony. Kwestia odpowiedniej regulacji.
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 01-11-2011, 20:42   

SPIDER-ek napisał/a:
sveno, :) skończyłeś już rzeźbić?
z ekranikiem skończyłem, nie wyszlo do końca tak jak chciałem, ale z braku czasu musi narazie tak zostać, ale po kolei:
okleiłem wyświetlacz taśmą papierową i odrysowałem ekranik długopisem, tak coby przy docieraniu wiedzieć gdzie on się zaczyna:

przypadkiem odkryłem, że tusz z długopisu przeniósł się po części na szpachle:

co znacznie mi ułatwiło prace przy docieraniu bo nie musiałem co chwilę składać obudowy w całość, żeby zobaczyć ile mam jeszcze dotrzeć :) polecam tę metodę, jest genialna w swojej prostocie :)
po docieraniu i wygładzeniu papierem 400 efekt był taki:

nie przyłożyłem się do wygładzenia tych czołowych powierzchni które oryginalnie są bardzo chropowate i teraz tego żałuję :( po malowaniu wygląda to tak:

pierwsze odpalenie w aucie:

dzisiaj przygotuje sobie kable do montażu tzn poprzedłużam te od wtyczki z UKP i jak dobrze pójdzie jutro skończę montaż :) w czwartek rano trasa do Krk i pierwsza kalibracja :) podrzuci mi ktoś swoją stałą wtrysku od gazu? Dzięki uprzejmości Spiderka mam już VSS i wtrysk na PB oczywiście potraktuje to jako stałe "zgrubne".

Z dalszych aktualności to nareszcie ustawiłem halogeny dalekosiężne:

widok snopów światła przed i po sutawianiu, reflektory zasłonięte także to co widać na ścianie to światło tylko i wyłącznie z dalekosiężnych, świecą idealnie poziomo (37 cm od gleby) i lekko rozchyliłem je na boki tak coby doświetlały pobocza.
No i na koniec Forfiter nareszcie w Łinter Edyszyn:
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-11-2011, 20:50   

sveno napisał/a:
podrzuci mi ktoś swoją stałą wtrysku od gazu? Dzięki uprzejmości Spiderka mam już VSS i wtrysk na PB oczywiście potraktuje to jako stałe "zgrubne".


Ja w swoim mam 699 dla LPG granica błędu co do wskazan UKP znikoma :wink:
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-11-2011, 21:03   

PB95

na oponach 225/45/R17
VSS: 0,0392 [m/imp]
wtrysk: 0,00402 [l/s]

na oponach 205/55/R16
VSS: 0,0393 [m/imp]
wtrysk: wtrysk: 0,00400 [l/s]
Oczywiście wtrysk na R16 jeszcze badam, a VSS prawie idealne mniej niż 1% błędu, niestety UKP nie pozwala ustawić dokładniej.

I mały dodatek spalania z między tankowaniem:)
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-11-2011, 21:43   

SPIDER-ek napisał/a:
Oczywiście wtrysk na R16 jeszcze badam, a VSS prawie idealne mniej niż 1% błędu, niestety UKP nie pozwala ustawić dokładniej.


Przecież stała wtrysku się nie zmienia w zależności od koła :)

Sveno, jest git :)

SPIDER-ek napisał/a:
I mały dodatek spalania z między tankowaniem:)


Takie nocne te wyniki :)
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-11-2011, 22:22   

przeciez zmianie uleglo vss. jakie nocne wyniki? przeciez nie stalem 4h w korku tylko jechalem.normalne wyniki. wszystko zalezy gdzie jezdzisz
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 01-11-2011, 22:46   

SPIDER-ek napisał/a:
przeciez zmianie uleglo vss

ale stała wtrysku to jego przepustowość czyli ile litrów paliwa przepłynie przez wtryski w czasie 1s, spalanie zależy od obydwu stałych, ale stała wtrysku nie zależy od stałej drogi :)

deejay, SPIDER-ek, dzięki za dane :) Owczar, pochwalisz się swoimi stałymi? :wink:
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-11-2011, 22:56   

sveno napisał/a:
ale stała wtrysku to jego przepustowość czyli ile litrów paliwa przepłynie przez wtryski w czasie 1s, spalanie zależy od obydwu stałych, ale stała wtrysku nie zależy od stałej drogi


No właśnie :)

deejay napisał/a:
Ja w swoim mam 699 dla LPG granica błędu co do wskazan UKP znikoma


Ale nie zapominaj, że masz ustawione 4 cylindry :) Czyli dla 6 będzie to 466.
Ja mam teraz 470 dla LPG. PB taką jak Deejay, ale nie wiem czy dobra bo nie sprawdzałem. Stała drogi z GPS, ale nie pamiętam wartości. Będziesz miał inną, bo to chyba też zalezy od przełożenia skrzyni.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 01-11-2011, 23:10   

wlaśnie te 699 wydało mi się podejrzane, bo jeżeli dla Pb jest około 400 to dla LPG będzie 20-30% więcej więc 470 jest ok :)
Owczar napisał/a:
Będziesz miał inną, bo to chyba też zalezy od przełożenia skrzyni.
jak to? Stała VSS to metry przebyte w czasie jednego impulsu i generator tych impulsów musi być gdzieś za skrzynią (dyfer, półosie?) bo przecież z tych sygnałów ECU daje sygnał do prędkościomierza wiec zależne jest to tylko od obrotów koła, przełożenie nie ma nic do rzeczy. Stała VSS będzie zależała od rozmiaru opony i od ilości impulsów na obrót koła. Chyba, że źle rozumuje? Poprawcie mnie.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-11-2011, 23:19   

No faktycznie, czujnik będzie gdzieś na wyjściu więc będzie niezależny od przełożenia :)

sveno napisał/a:
wlaśnie te 699 wydało mi się podejrzane, bo jeżeli dla Pb jest około 400 to dla LPG będzie 20-30% więcej więc 470 jest ok


Na początku ustawiłem właśnie 699 od Bartka i zostawiłem domyślne 4 cylindry, bo nie zauważyłem opcji do ustawienia. Potem patrzę, a tu liczba cylindrów do ustawienia. Zmieniłem na 6 i te wartości spalania były przerażające :D Bałem się dotknąć gaz ;)
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 02-11-2011, 02:59   

Fajnie ci wyszła ta obudowa wyświetlacza...;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-11-2011, 07:26   

zajażyłem o co kaman, ja manewrowałem między 405 a 400 żeby zniwelować niedokładność miedzy tym co pokazało a tym co spaliło i cos mi nie pasowało :) ale to różnica była na ml, już wiem że to było spowodowane sposobem tankowania, a wachało sie to róznie od 0,4l do 1l na całym baku:) myslałem że wtryskiem to zniweluje
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 02-11-2011, 10:39   

gratuluje sveno
nabędziesz doświadczenia, to u mnie pomodzimy
pewnie na wiosne, znając mnie, nie mam ostatnio czasu na te zabawy
w weekend wezme z tarnowa pare narzędzi i zapasowy zegarek, to przynajmniej przygotuje sobie grunt pod wyświetlacz, a reszta to najwcześniej grudzień

ps. takie pytanko: czym będziesz montował/przykręcał wyświetlacz do tej swojej obudowy??
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 02-11-2011, 18:24   

montaż UKP zakończony powodzeniem :) Łatwo nie było:


wbrew powszechnej opinii przeciągnięcie wstęgi od wyświetlacza przez deskę poszło bardzo łatwo i szybko, bo potrzebny był pomysł: ja pociąłem wstęgę na paski po 5 przewodów:


i przyczepiłem do drucika długości około 1m, najpierw przeciągnąłem drucik przez deskę, a potem ciągnąc za niego przeciągnąłem wstęgę :)
Następnie kablologia, dobrze, że do ECU ida tylko 3 kabelki, tak się przy tym nagimnastykowałem jak na żadnym w-f'ie :)
Nie chciałem dublować wskazań temp zew, bo jest już w klimatroniku, dlatego czujnik temp zewnętrznej włożyłem w jeden z tuneli doprowadzających powietrze do środkowych nawiewów, dzięki temu wiem jak mocno mi grzeje lub jak bardzo chłodzi klimatyzacja :) na zagrzanym silniku, klimatroniku ustawionym na 32st i 3 biegu wentylatora temp wyglądały tak:



i jeszcze trochę rosły.
Przyciski dałem tutaj:


idealne miejsce-super ergonomiczne.
Niestety dzisiaj dopiero zauważyłem, że budka po zegarku bez tej ciemnej szybki to nie jest dobry pomysł-zostały szpary między ta budką a deską :(

jutro w wolnej chwili założę tą szybkę i sprawdzę co będzie widać na wyświetlaczu, oraz obowiązkowo filmik z UKP w akcji, dzisiaj po kalibracji wstępnej udało mi się zmierzyć przyspieszenia, 3 starty od 0 do 100km/h a wyniki to odpowiednio: 8.8s 8.4s i 9.0s na benzynie bo akurat gaz mi się skończył, ale i tak chyba nie jest źle :)

Jeszcze jedno pytanie: w jakim zakresie napięcia pracuje sonda lambda w Galancie? 0-1V?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.