Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A] Buczenie silnika
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24340
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-11-2011, 07:18   

eddisson napisał/a:
wszystkie znaki sie zgadzają.

na drugim pasku też?
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 03-11-2011, 09:08   

Krzyzak napisał/a:
eddisson napisał/a:
wszystkie znaki sie zgadzają.

na drugim pasku też?


Na drugim pasku też jest OK.
Jedyne co było alarmujące to to, że osłona rozrządu została wypiłowana przez rolkę napinacza- plastik za bardzo był wykięty w stronę tej rolki. Ta osłona też była wymieniana bi była... raczej jej nie było.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24340
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-11-2011, 11:16   

to jeśli rozrząd nie był zmieniany a nagle zaczęły się straszne drgania w okolicy 3000 rpm, to bardzo prawdopodobne, że zaczyna umierać wałek balansowy na pompie oleju
możliwe, że nie obejdzie się bez ściągania miski olejowej
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 03-11-2011, 11:35   

Krzyzak napisał/a:
to jeśli rozrząd nie był zmieniany a nagle zaczęły się straszne drgania w okolicy 3000 rpm, to bardzo prawdopodobne, że zaczyna umierać wałek balansowy na pompie oleju
możliwe, że nie obejdzie się bez ściągania miski olejowej


Rozrząd był wymieniany. Wszystkie paski i rolki.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-11-2011, 14:31   

eddisson, Krzyżak ma niestety niezłą terorię, mógł przytrzeć się wałek balansowy, będzie buczenie aż wyjdzie bokiem panewka.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 03-11-2011, 15:40   

OK, to jak się do niego dobrać by sprawdzić czy jest OK czy też nie i jakie są kryterai jego oceny??
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24340
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-11-2011, 07:31   

Bartek napisał/a:
Krzyżak ma niestety niezłą terorię

miałem już do czynienia z 2-ma 4G63 SOHC 16v z EA2 w których zatarła się pompa oleju i padły panewki na wale na jednym tylko z cylindrów
jeden to nasz kolega metzger z forum - skończyło się wymianą połowy silnika...
objawy podobne miał + bardzo dużo hałasu
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 04-11-2011, 07:55   

Rzecz w tym ze dużego chalasu nie ma, a wzrasta on wraz z wyższym biegiem i jest odczuwalny na drazku zmiany biegow. Najbardziej daje sie we znaki w okolicy 3000 rpm kolo 4000 rpm juz nie jest tak odczowalny. Do 2500 rpm silnik chodzi idealnie, na wlonych nawet go nie slychac z paru metrow.
Na ogladalem sie na youtubie o tym balansie a wlasciwie jak ludzie go usuwaja i nawet lozysk kulowych tam nie ma a trudna wygiac taki kawal preta...
Historia tego auta nie jest mi znana ale im bardziej sie zaglebiam to coraz wiecej przypiera mnie o bol glowy.
Wczoraj odkrylem ze nie ma sruby od poduchy przy skrzyni, tak przy okazji naprawy zerwanego zaczepu linki od skrzyni.

[ Dodano: 04-11-2011, 12:05 ]
Moze i to panewki, choc wsluchujac sie w to co ludzie umieszczaja na necie to mnie daleko do takiego stukania.
Wymiana panewek tez nie nalezy do latwych i z dziedziny home made.

[ Dodano: 11-11-2011, 23:22 ]
Przyczyna znaleziona i usunięta.
Wałek balansowy na pompie oleju był obrócony.
Przy zmianie rozrządu zostawiłem znaki jak były pomijając punkt ze śrubokrętem (za kolektorem wydechowym nie było miejsca by go wepchać w ten otwór) polegając na tym, że poprzednik który wymieniał rozrząd ustawił prawidłowo.
Cóż jestem bynajmniej nieco mądrzejszy choć wciąż laik...

Dzięki wszystkim za pomoc.
 
 
 
grzala61 
Forumowicz

Auto: Galant 2000 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Giżycko
Wysłany: 20-12-2013, 08:28   

Mam podobne objawy
Po wymianie głowicy, rozrządu, przy 3-4 tysiącach buczy silnik, i mam drgania.
Czyli to może być wałek balansowy pompy olejowej?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23644
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-12-2013, 08:36   

grzala61 napisał/a:
Mam podobne objawy
Po wymianie głowicy, rozrządu, przy 3-4 tysiącach buczy silnik, i mam drgania.
Czyli to może być wałek balansowy pompy olejowej?
Tak
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
grzala61 
Forumowicz

Auto: Galant 2000 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Giżycko
Wysłany: 20-12-2013, 08:57   

Jak go sprawdzić, bo pojadę do mechanika i chcę mu wytłumaczyć o co chodzi.
Ewentualnie może to być źle ustawiony wałek balansowy.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23644
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-12-2013, 08:59   

Otwór inspekcyjny jest w okolicach kolektora wydechowego/rury wydechowej na dole bloku, trzeba odkręcić zaslepke i pręt grubości 8mm powinien dac się wsunąc conajmniej 60mm przy zgodnych znakach rozrządu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Macka25 
Nowy Forumowicz
Maciej

Auto: Outlander 2.4 4wd plug-in
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 28
Skąd: Friedberg
Wysłany: 13-01-2014, 19:51   

Witam serdecznie
Podepne sie pod temat.
Mam podobny problem ale od czasu wymiany czujnika walka korbowego, rozrzadu , oraz paska balansowego wraz z napinaczem gdyz przeciekal - silnik to 2.4 gdi.
Wsystko robione w warsztacie za jednym zamachem.
Jakies sugestie?

Pozdrawiam
_________________
Maciej
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23644
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-01-2014, 20:15   

Może być źle ustawiony balans na pompie olejowej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.