[EA2A] Buczenie silnika |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-11-2011, 07:18
|
|
|
eddisson napisał/a: | wszystkie znaki sie zgadzają. |
na drugim pasku też? |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 03-11-2011, 09:08
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | eddisson napisał/a: | wszystkie znaki sie zgadzają. |
na drugim pasku też? |
Na drugim pasku też jest OK.
Jedyne co było alarmujące to to, że osłona rozrządu została wypiłowana przez rolkę napinacza- plastik za bardzo był wykięty w stronę tej rolki. Ta osłona też była wymieniana bi była... raczej jej nie było. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-11-2011, 11:16
|
|
|
to jeśli rozrząd nie był zmieniany a nagle zaczęły się straszne drgania w okolicy 3000 rpm, to bardzo prawdopodobne, że zaczyna umierać wałek balansowy na pompie oleju
możliwe, że nie obejdzie się bez ściągania miski olejowej |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 03-11-2011, 11:35
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | to jeśli rozrząd nie był zmieniany a nagle zaczęły się straszne drgania w okolicy 3000 rpm, to bardzo prawdopodobne, że zaczyna umierać wałek balansowy na pompie oleju
możliwe, że nie obejdzie się bez ściągania miski olejowej |
Rozrząd był wymieniany. Wszystkie paski i rolki. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 03-11-2011, 14:31
|
|
|
eddisson, Krzyżak ma niestety niezłą terorię, mógł przytrzeć się wałek balansowy, będzie buczenie aż wyjdzie bokiem panewka..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 03-11-2011, 15:40
|
|
|
OK, to jak się do niego dobrać by sprawdzić czy jest OK czy też nie i jakie są kryterai jego oceny?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-11-2011, 07:31
|
|
|
Bartek napisał/a: | Krzyżak ma niestety niezłą terorię |
miałem już do czynienia z 2-ma 4G63 SOHC 16v z EA2 w których zatarła się pompa oleju i padły panewki na wale na jednym tylko z cylindrów
jeden to nasz kolega metzger z forum - skończyło się wymianą połowy silnika...
objawy podobne miał + bardzo dużo hałasu |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 04-11-2011, 07:55
|
|
|
Rzecz w tym ze dużego chalasu nie ma, a wzrasta on wraz z wyższym biegiem i jest odczuwalny na drazku zmiany biegow. Najbardziej daje sie we znaki w okolicy 3000 rpm kolo 4000 rpm juz nie jest tak odczowalny. Do 2500 rpm silnik chodzi idealnie, na wlonych nawet go nie slychac z paru metrow.
Na ogladalem sie na youtubie o tym balansie a wlasciwie jak ludzie go usuwaja i nawet lozysk kulowych tam nie ma a trudna wygiac taki kawal preta...
Historia tego auta nie jest mi znana ale im bardziej sie zaglebiam to coraz wiecej przypiera mnie o bol glowy.
Wczoraj odkrylem ze nie ma sruby od poduchy przy skrzyni, tak przy okazji naprawy zerwanego zaczepu linki od skrzyni.
[ Dodano: 04-11-2011, 12:05 ]
Moze i to panewki, choc wsluchujac sie w to co ludzie umieszczaja na necie to mnie daleko do takiego stukania.
Wymiana panewek tez nie nalezy do latwych i z dziedziny home made.
[ Dodano: 11-11-2011, 23:22 ]
Przyczyna znaleziona i usunięta.
Wałek balansowy na pompie oleju był obrócony.
Przy zmianie rozrządu zostawiłem znaki jak były pomijając punkt ze śrubokrętem (za kolektorem wydechowym nie było miejsca by go wepchać w ten otwór) polegając na tym, że poprzednik który wymieniał rozrząd ustawił prawidłowo.
Cóż jestem bynajmniej nieco mądrzejszy choć wciąż laik...
Dzięki wszystkim za pomoc. |
|
|
|
 |
grzala61
Forumowicz
Auto: Galant 2000 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 20-12-2013, 08:28
|
|
|
Mam podobne objawy
Po wymianie głowicy, rozrządu, przy 3-4 tysiącach buczy silnik, i mam drgania.
Czyli to może być wałek balansowy pompy olejowej? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-12-2013, 08:36
|
|
|
grzala61 napisał/a: | Mam podobne objawy
Po wymianie głowicy, rozrządu, przy 3-4 tysiącach buczy silnik, i mam drgania.
Czyli to może być wałek balansowy pompy olejowej? | Tak |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
grzala61
Forumowicz
Auto: Galant 2000 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 36 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 20-12-2013, 08:57
|
|
|
Jak go sprawdzić, bo pojadę do mechanika i chcę mu wytłumaczyć o co chodzi.
Ewentualnie może to być źle ustawiony wałek balansowy. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-12-2013, 08:59
|
|
|
Otwór inspekcyjny jest w okolicach kolektora wydechowego/rury wydechowej na dole bloku, trzeba odkręcić zaslepke i pręt grubości 8mm powinien dac się wsunąc conajmniej 60mm przy zgodnych znakach rozrządu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Macka25
Nowy Forumowicz Maciej
Auto: Outlander 2.4 4wd plug-in
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Wrz 2013 Posty: 28 Skąd: Friedberg
|
Wysłany: 13-01-2014, 19:51
|
|
|
Witam serdecznie
Podepne sie pod temat.
Mam podobny problem ale od czasu wymiany czujnika walka korbowego, rozrzadu , oraz paska balansowego wraz z napinaczem gdyz przeciekal - silnik to 2.4 gdi.
Wsystko robione w warsztacie za jednym zamachem.
Jakies sugestie?
Pozdrawiam |
_________________ Maciej |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-01-2014, 20:15
|
|
|
Może być źle ustawiony balans na pompie olejowej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|