Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Owczar
07-05-2010, 10:35
[FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx
Autor Wiadomość
Bartasass 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 GLS 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 1
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17-08-2011, 18:01   

Witam :D

Od dłuższego czasu walcze z błędem lambdy. :shock:


Owczar napisał/a:
, tyle że on ma problem z grzałką.

Na rozgrzanym silniku odepnij kostkę od sondy. Od strony sondy zmierz oporność między czarnymi kablami. Powinna wynosić 4-8Ohm. Potem włącz zapłon i zmierz napięcie między dwoma czarnymi kablami od strony wiązki. Powinno być 12V.



Co trzeba zrobić jeśli napięcia pomiędzy czarnymi przewodami po stronie wiązki wogóle nie ma?
Na lambdzie za katem jest napięcie ok 12v ,a na przedniej nie ma. Obydwie sondy świeżo wymienione na polecane zamienniki z allegro.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-08-2011, 18:31   

Dobrać się do ECU. Odpiąć kostkę od lambdy i od ECU. Zmierzyć czy między pinami nie ma przypadkiem zwarcia. Najlepiej od strony sondy i od strony ECU. Jeśli nie ma to wpiąć kostkę od strony ECU, włączyć zapłon i zmierzyć napięcie na odpowiednich pinach. Jeśli będzie 12V to jest gdzieś uszkodzony przewód. Sprawdzić który, czy masowy czy plus. Za pomocą multimetru. Jedna elektroda od strony sondy, druga od strony ECU i pomiar rezystancji. Jeśli nie ma napięcia to uszkodzone ECU. Wymiana razem z kluczykami, stacyjką i ew kompem immo, choć to ostatnie niekoniecznie.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 12-09-2011, 14:56   

Mam pytanie co do tylnej sondy (za katalizatorem) w Galu.
Jaki zakres oscylacji macie u siebie tej sondy :?: Do ilu V ona chodzi :?:
Gdzieś kiedyś mi śmignęły screeny z jej pracy-u kogoś w aucie- ale teraz nie znalazłem na forum.

Moze byc tez wykres, np z evoscana:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-09-2011, 15:00   

KaWu, według manuala, na luzie, po przegazowaniu do 2,5k powinna oscylować w zakresie 0,2-0,8
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 13-09-2011, 09:06   

W któymmmejscu wpinacie sie zeby sprawdzić sonde? tez to musze zrobić, nawet załatwiłem sobie miernik z funkcja oscylografu i transferu danych na komputer..:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 13-09-2011, 10:09   

Ja wpialem sie pod podloga. Choc mozna w aucie-nawet lepiej.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
2pac 
Forumowicz
bankrut


Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 346
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 02-11-2011, 11:22   

silnik: 2.5 V6
czyli obydwie sondy lambda mają dawać najlepiej 0,2-0,8V (0-1V dopuszczalne) i mają być oscylacje

a co będzie wskazywać na przelotowy katalizator? napięcie bliższe 0V czy 1V? brak oscylacji?
u mnie objawy:
- spalanie 15l/100km
- obroty, raz mam 1050, raz 1000, a potem 950 (jak się zatrzymuje 1050 to dopiero po dłuższej chwili spada na 950)
bo jak dojść czy problemem jest sonda lambda czy brak katalizatora?

samochód niby sprowadzony z Niemiec (sam nim wracałem na kołach), ale stał w komisie rosyjskim i cholera wie co oni z tym samochodem robili...

przy LPG olewa się wskazania sond lambda?
_________________
numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-11-2011, 12:04   

Powinna oscylować, ale inaczej niż przed katem. Podczas przyśpieszania na pełnym gazie na 2 biegu powinna pokazywać w miare stałe napięcie w przedziale 0,6-1V. Jeśli jest inaczej to jest problem, a będzie inaczej przez brak kata.

Wycięcie kata=zaburzenia doboru mieszanki. Sam przerabiam ten temat.

2pac napisał/a:
- obroty, raz mam 1050, raz 1000, a potem 950 (jak się zatrzymuje 1050 to dopiero po dłuższej chwili spada na 950)


To już nie ma z tym związku.
 
 
2pac 
Forumowicz
bankrut


Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 346
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 03-11-2011, 20:37   

podjechałem dzisiaj po pracy do gości od wydechów, bo lekko hałasuje
poprosiłem by zerknął też co z katalizatorem, wycieli, strumienica - mówi, że wszystko oryginalne i że w japońskich samochodach katalizator powinien jeszcze nie być pusty...

na razie nie mam możliwości sprawdzenia napięć na sondzie lambda

1) jest tylko jeden katalizator?
2) jest szansa, że po 13 latach i przejechaniu "180 000km" coś z niego zostało
3) co z zamiennikami, jest tego mnóstwo i po rozsądnych pieniądzach - tylko ile one wytrzymują i czy coś zmieniają
_________________
numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-11-2011, 20:50   

2pac napisał/a:
1) jest tylko jeden katalizator?


Tak.

2pac napisał/a:
2) jest szansa, że po 13 latach i przejechaniu "180 000km" coś z niego zostało


To zależy. U mnie po 160 był jak nowy.

2pac napisał/a:
3) co z zamiennikami, jest tego mnóstwo i po rozsądnych pieniądzach - tylko ile one wytrzymują i czy coś zmieniają


Tego nie wiem. T w końcu masz tego kata? ;>
 
 
2pac 
Forumowicz
bankrut


Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 346
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 03-11-2011, 21:24   

fizycznie na wydechu jest, nie wiem co jest w środku - dlatego pisałem, podejrzewam, że może być przelotowy - to co pokazuje licznik, a faktyczny przebieg to dwie różne rzeczy...

a Ty wyciąłeś katalizator i bez katalizatora kupiłeś?
_________________
numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-11-2011, 21:40   

Zainwestuj w kabelek VAG i evoscan. Będziesz mógł podejrzeć co tam się dzieje z parametrami. Ciężko dywagować. Błędów Ci nie zgłasza.

Kata raczej nie wydmuchało...

Ja przekładałem silnik, a że miał 3 katy i się nie mieściły to wyleciały.
 
 
2pac 
Forumowicz
bankrut


Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 346
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 05-11-2011, 07:51   

20zł sprawdzenie na stacji diagnostycznej czy spełnia normy... dużo to mi nie da, poprzedni samochód z jednym zużytym katalizatorem (drugi już wcześniej wyciąłem, ten który był bliżej silnika) też spełniał normy...

w Briefie było E3 do końca 2010, skoro nikt nie grzebał od tamtego czasu, zakładam katalizator jest
sorry, ale już ze mnie taki filozof :P

żeby faktycznie to zweryfikować, to by trza znaleźć kogoś kumatego na stacji diagnostycznej, ten co go wczoraj pytałem nie był zainteresowany za bardzo pomocą...
_________________
numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 
 
 
DziadekMirek 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 234
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-11-2011, 09:56   

Czy taka sanda bedzie odpowiednia do EA2A '99 ?



NTK Japan
!! EXTRA GAZ !!
EXTRA DO SAMOCHODÓW Z INSTALACJĄ GAZOWĄ
Sonda posiada 4 przewody:
4 Przewody:
Czarny - sygnał
Biały - grzałka
Biały - grzałka
Szary - masa
ZAKRES PRACY SONDY: 0 - 1
DŁUGOŚĆ PRZEWODU: 39 cm
ŚREDNICA GWINTU: 18 mm
KLUCZ: 22
_________________
Nigdy nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 05-11-2011, 11:41   

DziadekMirek napisał/a:
Czy taka sanda bedzie odpowiednia do EA2A '99 ?

Tak, jest dobra.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.