Otwarty przez: Owczar 07-05-2010, 10:35 |
[FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx |
Autor |
Wiadomość |
Bartasass
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 GLS 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-08-2011, 18:01
|
|
|
Witam
Od dłuższego czasu walcze z błędem lambdy.
Owczar napisał/a: | , tyle że on ma problem z grzałką.
Na rozgrzanym silniku odepnij kostkę od sondy. Od strony sondy zmierz oporność między czarnymi kablami. Powinna wynosić 4-8Ohm. Potem włącz zapłon i zmierz napięcie między dwoma czarnymi kablami od strony wiązki. Powinno być 12V. |
Co trzeba zrobić jeśli napięcia pomiędzy czarnymi przewodami po stronie wiązki wogóle nie ma?
Na lambdzie za katem jest napięcie ok 12v ,a na przedniej nie ma. Obydwie sondy świeżo wymienione na polecane zamienniki z allegro. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 17-08-2011, 18:31
|
|
|
Dobrać się do ECU. Odpiąć kostkę od lambdy i od ECU. Zmierzyć czy między pinami nie ma przypadkiem zwarcia. Najlepiej od strony sondy i od strony ECU. Jeśli nie ma to wpiąć kostkę od strony ECU, włączyć zapłon i zmierzyć napięcie na odpowiednich pinach. Jeśli będzie 12V to jest gdzieś uszkodzony przewód. Sprawdzić który, czy masowy czy plus. Za pomocą multimetru. Jedna elektroda od strony sondy, druga od strony ECU i pomiar rezystancji. Jeśli nie ma napięcia to uszkodzone ECU. Wymiana razem z kluczykami, stacyjką i ew kompem immo, choć to ostatnie niekoniecznie. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 12-09-2011, 14:56
|
|
|
Mam pytanie co do tylnej sondy (za katalizatorem) w Galu.
Jaki zakres oscylacji macie u siebie tej sondy Do ilu V ona chodzi
Gdzieś kiedyś mi śmignęły screeny z jej pracy-u kogoś w aucie- ale teraz nie znalazłem na forum.
Moze byc tez wykres, np z evoscana:
 |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-09-2011, 15:00
|
|
|
KaWu, według manuala, na luzie, po przegazowaniu do 2,5k powinna oscylować w zakresie 0,2-0,8 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-09-2011, 09:06
|
|
|
W któymmmejscu wpinacie sie zeby sprawdzić sonde? tez to musze zrobić, nawet załatwiłem sobie miernik z funkcja oscylografu i transferu danych na komputer..:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 13-09-2011, 10:09
|
|
|
Ja wpialem sie pod podloga. Choc mozna w aucie-nawet lepiej. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 02-11-2011, 11:22
|
|
|
silnik: 2.5 V6
czyli obydwie sondy lambda mają dawać najlepiej 0,2-0,8V (0-1V dopuszczalne) i mają być oscylacje
a co będzie wskazywać na przelotowy katalizator? napięcie bliższe 0V czy 1V? brak oscylacji?
u mnie objawy:
- spalanie 15l/100km
- obroty, raz mam 1050, raz 1000, a potem 950 (jak się zatrzymuje 1050 to dopiero po dłuższej chwili spada na 950)
bo jak dojść czy problemem jest sonda lambda czy brak katalizatora?
samochód niby sprowadzony z Niemiec (sam nim wracałem na kołach), ale stał w komisie rosyjskim i cholera wie co oni z tym samochodem robili...
przy LPG olewa się wskazania sond lambda? |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-11-2011, 12:04
|
|
|
Powinna oscylować, ale inaczej niż przed katem. Podczas przyśpieszania na pełnym gazie na 2 biegu powinna pokazywać w miare stałe napięcie w przedziale 0,6-1V. Jeśli jest inaczej to jest problem, a będzie inaczej przez brak kata.
Wycięcie kata=zaburzenia doboru mieszanki. Sam przerabiam ten temat.
2pac napisał/a: | - obroty, raz mam 1050, raz 1000, a potem 950 (jak się zatrzymuje 1050 to dopiero po dłuższej chwili spada na 950) |
To już nie ma z tym związku. |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 03-11-2011, 20:37
|
|
|
podjechałem dzisiaj po pracy do gości od wydechów, bo lekko hałasuje
poprosiłem by zerknął też co z katalizatorem, wycieli, strumienica - mówi, że wszystko oryginalne i że w japońskich samochodach katalizator powinien jeszcze nie być pusty...
na razie nie mam możliwości sprawdzenia napięć na sondzie lambda
1) jest tylko jeden katalizator?
2) jest szansa, że po 13 latach i przejechaniu "180 000km" coś z niego zostało
3) co z zamiennikami, jest tego mnóstwo i po rozsądnych pieniądzach - tylko ile one wytrzymują i czy coś zmieniają |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-11-2011, 20:50
|
|
|
2pac napisał/a: | 1) jest tylko jeden katalizator? |
Tak.
2pac napisał/a: | 2) jest szansa, że po 13 latach i przejechaniu "180 000km" coś z niego zostało |
To zależy. U mnie po 160 był jak nowy.
2pac napisał/a: | 3) co z zamiennikami, jest tego mnóstwo i po rozsądnych pieniądzach - tylko ile one wytrzymują i czy coś zmieniają |
Tego nie wiem. T w końcu masz tego kata? ;> |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 03-11-2011, 21:24
|
|
|
fizycznie na wydechu jest, nie wiem co jest w środku - dlatego pisałem, podejrzewam, że może być przelotowy - to co pokazuje licznik, a faktyczny przebieg to dwie różne rzeczy...
a Ty wyciąłeś katalizator i bez katalizatora kupiłeś? |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-11-2011, 21:40
|
|
|
Zainwestuj w kabelek VAG i evoscan. Będziesz mógł podejrzeć co tam się dzieje z parametrami. Ciężko dywagować. Błędów Ci nie zgłasza.
Kata raczej nie wydmuchało...
Ja przekładałem silnik, a że miał 3 katy i się nie mieściły to wyleciały. |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 05-11-2011, 07:51
|
|
|
20zł sprawdzenie na stacji diagnostycznej czy spełnia normy... dużo to mi nie da, poprzedni samochód z jednym zużytym katalizatorem (drugi już wcześniej wyciąłem, ten który był bliżej silnika) też spełniał normy...
w Briefie było E3 do końca 2010, skoro nikt nie grzebał od tamtego czasu, zakładam katalizator jest
sorry, ale już ze mnie taki filozof
żeby faktycznie to zweryfikować, to by trza znaleźć kogoś kumatego na stacji diagnostycznej, ten co go wczoraj pytałem nie był zainteresowany za bardzo pomocą... |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
DziadekMirek
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 234 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 05-11-2011, 09:56
|
|
|
Czy taka sanda bedzie odpowiednia do EA2A '99 ?
NTK Japan
!! EXTRA GAZ !!
EXTRA DO SAMOCHODÓW Z INSTALACJĄ GAZOWĄ
Sonda posiada 4 przewody:
4 Przewody:
Czarny - sygnał
Biały - grzałka
Biały - grzałka
Szary - masa
ZAKRES PRACY SONDY: 0 - 1
DŁUGOŚĆ PRZEWODU: 39 cm
ŚREDNICA GWINTU: 18 mm
KLUCZ: 22 |
_________________ Nigdy nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a następnie pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 05-11-2011, 11:41
|
|
|
DziadekMirek napisał/a: | Czy taka sanda bedzie odpowiednia do EA2A '99 ? |
Tak, jest dobra. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
|