Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbo teoretycznie
Autor Wiadomość
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 24-06-2011, 22:57   

A tak przy okazji ma ktoś może wymiary zaworów i skok z silnika 4g63 sohc ?
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 24-06-2011, 23:58   

Kamil_Ziomek napisał/a:
A tak przy okazji ma ktoś może wymiary zaworów i skok z silnika 4g63 sohc ?

dół silnika sohc ma bardzo podobny jak DOHC, na 100% wał i blok w 6 bolt jest identyczny w SOHC DOHC oraz DOHC Turbo. Wiem tez ze w 6 bolt korby w DOHC i turbo sa identyczne, i pisze tutaj bo rozłożyłem juz pare silników 6 bolt w tym jeden TURBO mam nawet foty porobione gdyby ktos nie wierzył :D

Co do wrzucania silnika z VR4 czy Evo jak sie domyslam ta moc 180-200kM to na codzien ma byc a nie jakis potwór uciazliwy w ekspolatacji.
Pozatym wydaje mi sie ze kolega ma po przeciwnej stonie rozrzad tj od strony kierowncy, wiec pasowałby by taki wrzucic.
Najłatwiej kupic kompletne auto TURBO w dobrym pieniadzu. Wiadome ze w kupi duzo taniej niz wszystko po kawałku.
Ty masz Gala 7 generacji 1992-1996 z silnikiem 4g63 SOHC ???? :shock:
Co do zaworów to i tak wypadałoby wrzucic głowice DOHC... czy to bedzie z NA czy z turbo w przypadku starych 4g63 (szczególnie 6 bolt) niewielka róznica. A nawet lepiej z NA, poniekad (choć ponoc zawory w turbo troszke wieksze...)
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-06-2011, 10:20   

rosomak1983, ale żeś się zapędził :P Toż to może być 7bolt :D
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 25-06-2011, 14:53   

Się nam kolega zapędził :D Ja mam EA2A więc rozrząd po prawej stronie (od pasażera ) silnik miał 7 śrub na wale jak dobrze pamiętam. I z tego co udało mi się znaleźć to układ tłokowo-korbowy jest inny niż w 6 bolt ale swapa głowicy da się zrobić na dohc. Wystarczy mieć głowice z silnika z rozrządem po tej samej stronie. Można nawet się pokusić o MIVEC-a.

P.S. zmieniłem podpis bo może po zdjęciu nie widać.

Zna ktoś może Pana Grzegorza Grabowskiego ? Widzę na jego stronie takie ładne 4g63 sohc z soft turbo link
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 12-08-2011, 14:59   

wtrysk metanolu ma sens w aucie doladowanym, dolozenie metanolu do NA jest bezsensu
 
 
kleryk-3kgt 
Forumowicz


Auto: 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 231
Skąd: Pyrzyce
Wysłany: 05-11-2011, 08:41   

Oto lista przeróbek, nie wszystkich, które musiał byś wdrożyć:

Dodatkowy sterownik, świnka
Przeróbka węża do serwa hamulcowego
Węże doprowadzające olej do sprężarki
Chłodnica oleju
Zmiana dolotu
Odprężenie silnika ( kluczowe znaczenie )
Wtryski, większe
Inna pompa paliwa
Inter Cooler
Kute tłoki bo bez natrysku oleju na denko mogło by się źle skończyć
Przerobić układ wydechowy ( włącznie z kolektorami wydechowymi )
EBC
Zegary monitorujące silnik
Mocniejsze sprzęgło
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 05-11-2011, 15:23   

Kamil_Ziomek napisał/a:
Zna ktoś może Pana Grzegorza Grabowskiego ?


z wlasnego doswiadczenia wiem, ze Graba charakteryzuje jedno zdanie : albo sie uda albo nie

kleryk-3kgt napisał/a:
Odprężenie silnika ( kluczowe znaczenie )


kleryk-3kgt napisał/a:
Kute tłoki bo bez natrysku oleju na denko mogło by się źle skończyć


wszystko zalezy od dmuchniecia, przy sofcie kucizna jest bez sensu, nawet nie bawil bym sie w odprezanie, no ale jesli chcesz dowalic mu wiecej niz 1bar to kucizna jest konieczna
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 06-11-2011, 15:00   

W planie było raczej 0,3-0,5 bara. Właśnie zastanawiałem się jak jest z serwem od hamulców bo przecież działa na podciśnienie. Wiem ktoś napisze że takie doładowanie jest bez sensy ale czasem się robi różne rzeczy.
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 06-11-2011, 15:48   

to prywatna sprawa na co wydaje sie wlasne pieniadze, ja np dolozylem kompresor do silnika ktory wg tego forum sie do tego nie nadaje, i jezdze sobie spokojnie juz przez rok czasu, obecnie na doladowaniu 0,75 bara (peak czasami na 0,8bara)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 06-11-2011, 20:53   

Kamil_Ziomek napisał/a:
serwem od hamulców

W przewodzie do serwa jest zaworek - wystarcza.
U mnie w peaku jest 0.9 bara i wszystko jest cacy :]
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 06-11-2011, 21:53   

troche poczytalem i sie dowiedzialem ze wrzuciles jakies 63T do siebie
e to 0,9 bara chyba go nie przeraza, silent killer z niego w takiej budzie
a czym jest to strojone ?
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 06-11-2011, 23:41   

Czyli prawie dwa razy większe doładowanie, silniczek ma jakieś większe modyfikacje oprócz doładowania ?
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 07-11-2011, 07:00   

puntspusy napisał/a:
to 0,9 bara chyba go nie przeraza, silent killer z niego w takiej budzie

Nie przeraża :P Wytrzymują do 1,2 bara bez modyfikacji :biggrin:

puntspusy napisał/a:
a czym jest to strojone ?

Na razie niczym. Jest seryjny komp od galanta vr4, będzie za czas jakiś pewnie ECMLink

Kamil_Ziomek napisał/a:
Czyli prawie dwa razy większe doładowanie, silniczek ma jakieś większe modyfikacje oprócz doładowania ?

Dwa razy większe od czego ? Seria miała 0.7 bara, u mnie trzyma 0.8 i to nie do końca, 0,9 jest w peaku :]
Silnik jest seryjny 4G63T
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 07-11-2011, 19:49   

Mój błąd . Myślałem że kolega uturbił 4g92 a kolega ma galanta vr4.

Z tego co ustaliłem w katalogu to korbowody są takie same (numer ten sam w 4g63 i 4g63t z eclipse 2g) więc powinny wytrzymać.
Tłoki najlepiej było by wziąć z lancera bo ponoć są kute a w eclipse nie, przy okazji odprężył by się silnik.
Większe wtryski albo dodatkowe tylko nie wiem jak z tym jest i ewentualne od czego.
Do wysterowania może wystarczy EcuMaster 3 (?)
Sprzęgło - ciekawostka tarcza taka sama jak w diamente 3,0 więc moment obrotowy jest w stanie przenieść.
Wydech z przyczyny montażu turbiny to wiadomo że zmieni się nie do poznania
Turbina- jaka może mieć wydajność 0,11 m3 /min przy doładowaniu 0,3 -0,4 bara (?)
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 12-11-2011, 01:57   

Maretzky85 napisał/a:
Tłoki najlepiej było by wziąć z lancera bo ponoć są kute

jasne , co chwile słysze ze kucizna jest w serii wEVO, Skad wy takie bzdury bierzecie???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.