Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Komputer pokładowy
Autor Wiadomość
tws 
Forumowicz

Auto: a4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 255
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2011, 18:38   

sprawdź klemy przy aku, objaw identyczny jak któraś nie styka dobrze
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-11-2011, 18:38   

Podaj VIN.
 
 
Mr_Azathoth 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2 rok 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 93
Skąd: Edinburgh
Wysłany: 05-11-2011, 18:49   

JMASNEA2AXZ000536

EA2ASNJEQR6
E - 4G63
EXT - A71A

Klemy sa OK wszystko ogolnie dziala, poza zaplonem.

Plusy wziolem od kostki z radia.
_________________
Szukam swiatla w ciemnosci, mrok oswietla mi droge.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-11-2011, 19:00   

A wtrysk z którego pinu?
 
 
Mr_Azathoth 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2 rok 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 93
Skąd: Edinburgh
Wysłany: 05-11-2011, 19:04   

A tego jeszcze nie podlaczylem za ciemno....

Ale widzialem z tabelki ze tam sa 4 i tak naprawde nie wiem ktory wybrac wszystko jedno?

BTW Nawet jesli nie jest podlaczony i odpiolem UKP to nie powinien miec problemu z odpaleniem nie?

[ Dodano: 06-11-2011, 12:49 ]
Sprawdzilem wszystkie bezpieczniki sa OK.
Zauwazylem ze jak przekrecam kluczyk w stacyjce na pozycje ON to mi odcina caly prad. ACC wszystko dziala pozniej ON i START niema pradu, resetuje sie radio UKP, rozrusznik nawet nie zakreci.
Sprawdzone klemy akumulator nie jest rozladowany.
UKP odlaczalem, przewody wszystko i nic dalej nie moge 'zapalic'.

Jeszcze zauwazylem ze zamek centralny niby slychac ze zamyka drzwi ale moge je otworzyc.

Po przekreceniu kluczyka na START wszystko gasnie i jest taki dzwiek PIIIII pojecia nie mam co to sygnalizuje.

Macie jakies pomysly, bardzo potrzebuje samochod jak najszybciej.
Z gory dzieki.
_________________
Szukam swiatla w ciemnosci, mrok oswietla mi droge.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 06-11-2011, 16:20   

Jak do tego masz takie objawy jak przygasanie podświetlenia i klapanie przekaźników, to na 100% za niskie napięcie na aku. Albo się rozładował kompletnie, albo ma zwarcie na którejś celi. Ewntualnie przewód masowy z aku poluźnił się lub naderwał. No i upewnij się, że klemy dobrze są zapiete.

Acha, pamiętaj, ze z UKP na szeregu przewodach masz napięcie i dość łatwo o zwarcie takimi przewodami dyndajacymi do masy.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2011, 20:43   

Własnie ja tak przy okazji.
Bo trochę bezmyslnie zostało UKP zainstalowane przez nas wszystkich.

kaczart jak wyglądają zagrożenia związane z ingerencję w ECU twojego układu UKP. Jest to w jakiś sposób rozwiązane.
Czym są separowane wejścia/wyjścia. Czy lecą odrazu do uC? Czy twój układ nie wpływa/wywołuje zakłuceń w ECU?
Drobna awaria w UKP może spowodować że ECU leci.
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
Mr_Azathoth 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2 rok 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 93
Skąd: Edinburgh
Wysłany: 07-11-2011, 08:51   

Padl aku, dopiero jak podlaczylem booster zobaczylem ze jest rozladowany.

Wielkie dzieki dla Owczara za pomoc poza forum, i dzieki dla wszystkich uizytkownikow.
Pozdrawiam.

Jak wszystko ladnie poukladam wrzuce jakies foty. (pewnie dopiero w nastepny weekend)
_________________
Szukam swiatla w ciemnosci, mrok oswietla mi droge.
 
 
tws 
Forumowicz

Auto: a4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 255
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-11-2011, 09:24   

SPIDER-ek napisał/a:
Własnie ja tak przy okazji.
Bo trochę bezmyslnie zostało UKP zainstalowane przez nas wszystkich.

kaczart jak wyglądają zagrożenia związane z ingerencję w ECU twojego układu UKP. Jest to w jakiś sposób rozwiązane.
Czym są separowane wejścia/wyjścia. Czy lecą odrazu do uC? Czy twój układ nie wpływa/wywołuje zakłuceń w ECU?
Drobna awaria w UKP może spowodować że ECU leci.


Wtryski, VSS, wejścia analogowe itd. są zabezpieczone, nawet kompletne spalenie UKP nie spowoduje wewnątrz ani zwarcia do + ani do -. Wszystkie wejścia są też tak zrobione żeby ECU nie zauważyło "podkradanie" sygnału.

Wejścia klawiatury SW1...SW3 nie są zabezpieczone - ale to najwyżej sam UKP poleci (port mikrokontrolera), np. po przypadkowym podłączeniu +12V na te wejścia.

Na zasilaniu dla bezpieczeństwa powinien być bezpiecznik (500mA i więcej będzie ok), ale o tym jest w instrukcji (w razie przypadkowego zwarcia gdzie popłynie ogromny prąd to poleci bezpiecznik, zamiast się coś np. zapalić). Jak ktoś bierze zasilanie z zegarka czy tam z radia to też idzie przez bezpiecznik, który już jest fabrycznie w aucie (tyle że tam pewnie będzie z 10-30A)
 
 
Mr_Azathoth 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2 rok 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 93
Skąd: Edinburgh
Wysłany: 09-11-2011, 21:49   

Hej
UKP zle mi wskazuje predkosc. Mam ustawione zeby wskazywal w km/h i spalanie w litrach na 100km.

Gdy jade okolo 40mph wskazuje np 17km/h 30km/h wszystko inne dziala OK.
Czy moze to miec jakies znaczenie ze licznik mam w mph a nie w km?

PS.Spalanie mi wyszlo 16litrow.. Ale jechalem dosc ostro 5 osob w samochodzie i mam dziurawy tlumik - glownie dlatego zamowilem UKP zeby sprawdzic jaka bedzie zmiana przy wymianie tlumika, swiec i moze sondy lambda.
_________________
Szukam swiatla w ciemnosci, mrok oswietla mi droge.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 09-11-2011, 22:08   

Nie skalibrowałeś stałej vss to masz głupawe wskazania. :wink:
Poczytaj manuala i zrób jak tam pisze z pierwszą kalibracją.

Jak potem dalej głupoty z prędkością to bierz sygnał vss ze skrzyni biegów a potem kalibracja.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Mr_Azathoth 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2 rok 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 93
Skąd: Edinburgh
Wysłany: 09-11-2011, 22:11   

To fakt jeszcze nie skalibrowalem poprawnie, czekam do soboty dopiero wtedy bede mial wiecej czasu, na pukladanie kabli kalibracje itp.
Ale stala VSS jest rowniez do poprawnego wskazywania predkosci? Przeciez tam sa standardowe wartosci wpisane.
_________________
Szukam swiatla w ciemnosci, mrok oswietla mi droge.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 09-11-2011, 22:30   

a ja z innej beczki: chcę podłączyć ten analogowy czujnik temperatury cieczy chłodzącej i tu rodzą się 2 pytania:
1. Jaki konkretnie muszę nabyć?
2. Gdzie go umieścić? W manualu do UKP jest rys poglądowy, że wkeca się takie coś w miejsce zaślepki w przypustnicy? Pytanie czy jest takie miejsce w naszych 6a13?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Mr_Azathoth 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant EA2 rok 2000
Kraj/Country: UK
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 93
Skąd: Edinburgh
Wysłany: 12-11-2011, 18:56   

Hej
Podlaczylem klawiaturke, zrobilem kalibracje z ostatnich 180s na dystansie 2.1km Liczonym z GPS (aplikacja speedometer na androidzie) i GPS TomTom.
Stala VSS wyszla 1.705
Czas otwarcia wtryskow 1.705
Srednie spalanie 14.7
Wiec stala wtrysku wynosi 0.02952 - znacznie rozni sie od podawanej w manalu 'która w większości przypadków powinna się mieścić w przedziale 0.00100 – 0.00600 [l/s]. '

UKP dalej zle zlicza predkosc, jadac 20mph pokazuje okolo 17km/h czuli o polowe mniej. Wiec zle rowniez zlicza 'Licznik' przebytej drogi.
Jak to sie ma do innych pomiarow?
Wszystko podlaczone tak jak powinno byc, jeszcze raz dzisiaj przeprowadzilem nowe kable, szybkozlaczki.

PS.Gdzie montowaliscie zewnetrzny czujnik temp?.

Co moge zrobic aby UKP poprawnie zliczal predkosc?
Pozdrawiam.
_________________
Szukam swiatla w ciemnosci, mrok oswietla mi droge.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-11-2011, 19:36   

Mr_Azathoth napisał/a:
Stala VSS wyszla 1.705
Czas otwarcia wtryskow 1.705
Srednie spalanie 14.7
Wiec stala wtrysku wynosi 0.02952 - znacznie rozni sie od podawanej w manalu 'która w większości przypadków powinna się mieścić w przedziale 0.00100 – 0.00600 [l/s]. '


Jakieś dziwne te wyniki...
Ile Ci zliczyło impulsów na tym dystansie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.