Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Reduktor ale bez blokady
Autor Wiadomość
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 09-11-2011, 14:40   [2.8 TD] Reduktor ale bez blokady

Witajcje.

Czy da się załączyć redyktor, bez włączania blokady centralnej?

Chodzi o przeciąganie ciężkiej przyczepy, stąd reduktor i napęd na 4 łapki, ale po płycie betonowej - więc blokada międzyosiowa nie może być użyta.

Pytanie nie dotyczy obsługi pojazdu :D tylko o techniczną możliwość wyłączenia blokady przy załączonym reduktorze.

Kurde, w starszych autach była wajha do blokady (czy blokad), wajha do reduktora, wajha do biegów i było wszystko jasne.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 09-11-2011, 16:29   

W Pajero nie ma takiej możliwości.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-11-2011, 22:19   Re: Reduktor ale bez blokady

Rander napisał/a:
Witajcje.

Czy da się załączyć redyktor, bez włączania blokady centralnej?

Chodzi o przeciąganie ciężkiej przyczepy, stąd reduktor i napęd na 4 łapki, ale po płycie betonowej - więc blokada międzyosiowa nie może być użyta.

Pytanie nie dotyczy obsługi pojazdu :D tylko o techniczną możliwość wyłączenia blokady przy załączonym reduktorze.

Kurde, w starszych autach była wajha do blokady (czy blokad), wajha do reduktora, wajha do biegów i było wszystko jasne.

Tak ale w reduktorze ES.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 10-11-2011, 09:58   

No to żeś Zbyszku podpowiedział. No fakt, da się w ES bo tam nie ma centralnego dyferencjału. Tyle, że jeśli go nie ma to efekt jest taki sam jakby był zablokowany więc wychodzi na to samo, że się nie da.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-11-2011, 11:23   

Heilsberg napisał/a:
No to żeś Zbyszku podpowiedział. No fakt, da się w ES bo tam nie ma centralnego dyferencjału. Tyle, że jeśli go nie ma to efekt jest taki sam jakby był zablokowany więc wychodzi na to samo, że się nie da.

SS masz blokadę centralnego mechanizmu ---wszystkie koła toczą się z jednakowa prędkością obrotową. w ES nie ma blokady ( mechanizm różnicowy dalej działa.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 10-11-2011, 12:21   

zbyszekm2 napisał/a:

SS masz blokadę centralnego mechanizmu ---wszystkie koła toczą się z jednakowa prędkością obrotową. w ES nie ma blokady ( mechanizm różnicowy dalej działa.
a pomożesz mi rozszyfrować ten temat https://picasaweb.google.com/mudmania4x4/OgniskoOffRoad06112011#5672332123700442466
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 10-11-2011, 12:33   

Zbyszek, zastanów się co piszesz. W ES nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, przód jest na sztywno. Nie mówimy o mostach tylko o centralnym. Nie koła się kręcą jednakowo a wały przedni i tylni. Za koła odpowiadają dyfry w mostach. W żadnym Pajero nie ma możliwości włączenia reduktora nie mając sztywno dopiętego przodu (w SS bo centralny się wcześniej blokuje, w ES bo nie ma centralnego wcale). Howgh jak mawiali starożytni Czechosłowacy.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-11-2011, 13:15   

ja myślę że chodzi o to aby nie były spięte wszystkie koła?

[ Dodano: 10-11-2011, 13:16 ]
Heilsberg napisał/a:
W żadnym Pajero nie ma możliwości włączenia reduktora nie mając sztywno dopiętego przodu .

OK to prawda, myślałem że chodzi mu o co innego.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 372
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 10-11-2011, 22:59   

zbyszekm2 napisał/a:
ja myślę że chodzi o to aby nie były spięte wszystkie koła?

[ Dodano: 10-11-2011, 13:16 ]
Heilsberg napisał/a:
W żadnym Pajero nie ma możliwości włączenia reduktora nie mając sztywno dopiętego przodu .

OK to prawda, myślałem że chodzi mu o co innego.


Masz rację. Skrzynia rozdzielcza ES z włączonym napędem na 4 to to samo, co SS z napędem na 4 i ustawieniem 4HLc. Czyli mamy zapiętą blokadę wzdłużną (czy to "na prosto", jak w ES, czy przez zblokowany środkowy mechanizm różnicowy w SS) - więc jazda "po czarnym" w zakrętach odpada.

Mnie właśnie chodziło o jazdę na 4 łapki po czarnym i z reduktorem.
Ale z w miarę współczesnych autek, to chyba m.in. polski Honker, Gelenda czy Iveco Massif tak umieją :(

BTW:
Mało kto wie, co to tak naprawdę znaczy 4x4, i jakie są sposoby jego realizacji. Niektórzy myślą, że przykładowo Jeep Wrangler "na czarnym" to też auto 4x4 :lol: i nie odróżniają napędu dołączanego na sztywno (sporo Jeepów, Nissany, Mitsu ES, itd) od stałego napędu z mechanizmem różnicowym lub innym wynalazkiem (Mitsu SS, Land Rovery/Range Rover, większość Toyot LC, Gelenda, Honker, itp.)
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.