Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Jakie kable zapłonowe?
Autor Wiadomość
pentional 
Mitsumaniak

Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa / Łobez
Wysłany: 15-11-2011, 17:21   [Cari 1.6] Jakie kable zapłonowe?

Jakie kable zapłonowe kupić dla Cari 1.6 + LPG?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-11-2011, 17:27   

NGK
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 15-11-2011, 17:39   

Też radze kupić NGK.

Żadne tańsze bo tylko niepotrzebie kasę wydasz (miałem dwa komplety tańszych i nie były warte nawet połowy swojej ceny).
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
pentional 
Mitsumaniak

Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa / Łobez
Wysłany: 16-11-2011, 20:52   

Ok, fajnie, ale które, bo są ale nie moge coś znaleźć do Carismy
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 17-11-2011, 16:42   

Carisme masz z dwoma cewkami?

Na allegro jest kilka aukcji z kablami do tych modeli.
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
pentional 
Mitsumaniak

Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa / Łobez
Wysłany: 17-11-2011, 19:29   

Wymieniałem 4 świece więc są 4? Chyba, że mylę to z tymi fajkocewkami, a sama cewka zapłonowa to te kwadratowe coś.

Poniżej są stare zdjęcia z silnika, może to ułatwi coś.

pierwsze

drugie
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 17-11-2011, 19:58   

Świece są cztery bo inaczej tu być nie może ale masz dwie fajkocewki więc potrzeba ci takie kable

http://allegro.pl/przewod...1883714780.html

i dwie cewki tylko że to już droższe rzeczy - ok 150zł za używkę.

Ale powiem szczerze że najpierw sprawdź dokładnie czy to kable czy cewki i czy wogóle to którekolwiek z tych rzeczy. Ja kupiłem ze trzy komplety kabli i tylko NGK były sprawne (tzn nie miały przebić) a cewki też kupiłem i to nowe a miały większe przebicia niż moje stare które mają już przejechane 307 000 km i do tej pory na nich jeżdżę.
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
pentional 
Mitsumaniak

Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa / Łobez
Wysłany: 17-11-2011, 20:21   

Bardzo dziękuje!

A w jaki sposób można sprawdzić, które z powyższych jest winna? Ewentualnie co jest przyczyna strzału na gazie i lekkiego szarpania, nawet na benzynie. Właśnie po wymianie świec przez 2-3 tyg. było wszystko ok. Teraz widze, że problem wraca.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-11-2011, 22:39   

A jak jest z porannym odpalaniem?
Jak zaczynają padać świece lub kable to auto przy takim odpaleniu często nie chodzi na wszystkie cylindry, przeważnie problem jest z jednym cylindrem, a dopiero po chwili silnik zaczyna równo pracować. Jeśli była by wina cewki bądź cewek to była by odwrotna sytuacja czyli auto lepiej by chodziło na zimnym niż po rozgrzaniu lub nie chodziło by w ogóle na 2 cylindry lub wcale by nie odpalało jeśli padły by obydwie cewki.
Nie jestem pewien jak jest dokładnie w Carismie 1.6 z fajkocewkami, ale chyba powinno się dać dokupić same fajki a cewki jeśli są sprawne to nie trzeba wymieniać razem z fajkami.
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 18-11-2011, 15:43   

plecho1 napisał/a:
Nie jestem pewien jak jest dokładnie w Carismie 1.6 z fajkocewkami, ale chyba powinno się dać dokupić same fajki a cewki jeśli są sprawne to nie trzeba wymieniać razem z fajkami.
Nie spotkałem się z samymi fajkami ani z samymi cewkami (a swego czasu dużo szukałem i była dyskusja na ten temat i chyba wynik był taki że osobno się nie kupi)
Najlepiej to w sałkowitej ciemności (najlepiej w ciemnym garażu z wyłączonymi wszystkimi światłami) odpal Cari i sprawdź czy nie ma przebić. U mnie na cewkach było widać. Jakby co to możesz delikatnie spryskać wodą ze spryskiwacz (jak płyn do szyb) i jak jest przebicie to napewno iskry się pokażą.
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-11-2011, 16:04   

Proszę, sama fajka:
http://moto.allegro.pl/mi...1889410953.html
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 18-11-2011, 18:04   

plecho1 napisał/a:
Proszę, sama fajka:
http://moto.allegro.pl/mi...1889410953.html
:shock: a jednak...

Jednak wątpię żeby jakieś przebicie było na fajce. Wydaje mi sie że albo na kablach będzie albo cewka będzie trefna.
Ale bez dokładnego sprawdzenia się nic nie dowiemy.
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
pentional 
Mitsumaniak

Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa / Łobez
Wysłany: 20-11-2011, 17:01   

Witam,

Jeśli chodzi o przebicia to sprawdzilem i nic nie błyskało (na zimnym silniku), ale nie daje 100% pewności bo troche światła bylo, jak to bywa na ośiedlowych parkingach.

Jeśli chodzi o poranne odpalanie, to Cari odpala za pierwszym razem. Na początku, przez 2-4 min na obrotomierzu jest ok. 2 000 obrotów (do momentu rozgrzania silnika).
Przed wymiana świec auto muliło i szarpało. Ostatnio w korku (jadąc na LPG) głównie na 2 biegu auto znów zaczęło lekko szarpać. Tak samo jest jak puszcze gaz.
Kilka dni temu samochód strzelił na LPG, więc jednak może to wina tych cewek?

P.S. Gdzie pod kierownicą sprawdzić listę błędów?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-11-2011, 18:10   

Tu masz jak sprawdzić błędy:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 
 
juar_78 
Forumowicz

Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 461
Skąd: Śląsk
Wysłany: 11-02-2012, 21:06   Czy nw. objawy mogą świadczyć o potrzebie wymiany przewodów

Świece mam dopiero co wymienione - NGK.
Jeżdzę na LPG.
Ostatnio nasilił mi się check - wypadania zapłonu (konkretnie 2 cylinder).
Pare razy zdarzyło się po rozruchu, że przez chwilę auto było przymulone i jakby lekko szarpało.

Czy wysoce prawdopodobne, że to kable >?

Jeszcze mam pytanie - jeżeli znajduje w necie przewody NGK w cenie ok. 110 zł brutto, nie ma ryzyka, że to nieorginalny produkt, lecz najprawdziwsze japońskie NGK :)
Ostatnio zmieniony przez juar_78 11-02-2012, 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.