[Cari 1.6] Jakie kable zapłonowe? |
Autor |
Wiadomość |
pentional
Mitsumaniak
Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2011 Posty: 69 Skąd: Warszawa / Łobez
|
Wysłany: 15-11-2011, 17:21 [Cari 1.6] Jakie kable zapłonowe?
|
|
|
Jakie kable zapłonowe kupić dla Cari 1.6 + LPG? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-11-2011, 17:27
|
|
|
NGK |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 15-11-2011, 17:39
|
|
|
Też radze kupić NGK.
Żadne tańsze bo tylko niepotrzebie kasę wydasz (miałem dwa komplety tańszych i nie były warte nawet połowy swojej ceny). |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
pentional
Mitsumaniak
Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2011 Posty: 69 Skąd: Warszawa / Łobez
|
Wysłany: 16-11-2011, 20:52
|
|
|
Ok, fajnie, ale które, bo są ale nie moge coś znaleźć do Carismy |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 17-11-2011, 16:42
|
|
|
Carisme masz z dwoma cewkami?
Na allegro jest kilka aukcji z kablami do tych modeli. |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
pentional
Mitsumaniak
Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2011 Posty: 69 Skąd: Warszawa / Łobez
|
Wysłany: 17-11-2011, 19:29
|
|
|
Wymieniałem 4 świece więc są 4? Chyba, że mylę to z tymi fajkocewkami, a sama cewka zapłonowa to te kwadratowe coś.
Poniżej są stare zdjęcia z silnika, może to ułatwi coś.
pierwsze
drugie |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 17-11-2011, 19:58
|
|
|
Świece są cztery bo inaczej tu być nie może ale masz dwie fajkocewki więc potrzeba ci takie kable
http://allegro.pl/przewod...1883714780.html
i dwie cewki tylko że to już droższe rzeczy - ok 150zł za używkę.
Ale powiem szczerze że najpierw sprawdź dokładnie czy to kable czy cewki i czy wogóle to którekolwiek z tych rzeczy. Ja kupiłem ze trzy komplety kabli i tylko NGK były sprawne (tzn nie miały przebić) a cewki też kupiłem i to nowe a miały większe przebicia niż moje stare które mają już przejechane 307 000 km i do tej pory na nich jeżdżę. |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
pentional
Mitsumaniak
Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2011 Posty: 69 Skąd: Warszawa / Łobez
|
Wysłany: 17-11-2011, 20:21
|
|
|
Bardzo dziękuje!
A w jaki sposób można sprawdzić, które z powyższych jest winna? Ewentualnie co jest przyczyna strzału na gazie i lekkiego szarpania, nawet na benzynie. Właśnie po wymianie świec przez 2-3 tyg. było wszystko ok. Teraz widze, że problem wraca. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-11-2011, 22:39
|
|
|
A jak jest z porannym odpalaniem?
Jak zaczynają padać świece lub kable to auto przy takim odpaleniu często nie chodzi na wszystkie cylindry, przeważnie problem jest z jednym cylindrem, a dopiero po chwili silnik zaczyna równo pracować. Jeśli była by wina cewki bądź cewek to była by odwrotna sytuacja czyli auto lepiej by chodziło na zimnym niż po rozgrzaniu lub nie chodziło by w ogóle na 2 cylindry lub wcale by nie odpalało jeśli padły by obydwie cewki.
Nie jestem pewien jak jest dokładnie w Carismie 1.6 z fajkocewkami, ale chyba powinno się dać dokupić same fajki a cewki jeśli są sprawne to nie trzeba wymieniać razem z fajkami. |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 18-11-2011, 15:43
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Nie jestem pewien jak jest dokładnie w Carismie 1.6 z fajkocewkami, ale chyba powinno się dać dokupić same fajki a cewki jeśli są sprawne to nie trzeba wymieniać razem z fajkami. | Nie spotkałem się z samymi fajkami ani z samymi cewkami (a swego czasu dużo szukałem i była dyskusja na ten temat i chyba wynik był taki że osobno się nie kupi)
Najlepiej to w sałkowitej ciemności (najlepiej w ciemnym garażu z wyłączonymi wszystkimi światłami) odpal Cari i sprawdź czy nie ma przebić. U mnie na cewkach było widać. Jakby co to możesz delikatnie spryskać wodą ze spryskiwacz (jak płyn do szyb) i jak jest przebicie to napewno iskry się pokażą. |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 18-11-2011, 18:04
|
|
|
a jednak...
Jednak wątpię żeby jakieś przebicie było na fajce. Wydaje mi sie że albo na kablach będzie albo cewka będzie trefna.
Ale bez dokładnego sprawdzenia się nic nie dowiemy. |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
pentional
Mitsumaniak
Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Wrz 2011 Posty: 69 Skąd: Warszawa / Łobez
|
Wysłany: 20-11-2011, 17:01
|
|
|
Witam,
Jeśli chodzi o przebicia to sprawdzilem i nic nie błyskało (na zimnym silniku), ale nie daje 100% pewności bo troche światła bylo, jak to bywa na ośiedlowych parkingach.
Jeśli chodzi o poranne odpalanie, to Cari odpala za pierwszym razem. Na początku, przez 2-4 min na obrotomierzu jest ok. 2 000 obrotów (do momentu rozgrzania silnika).
Przed wymiana świec auto muliło i szarpało. Ostatnio w korku (jadąc na LPG) głównie na 2 biegu auto znów zaczęło lekko szarpać. Tak samo jest jak puszcze gaz.
Kilka dni temu samochód strzelił na LPG, więc jednak może to wina tych cewek?
P.S. Gdzie pod kierownicą sprawdzić listę błędów? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
juar_78
Forumowicz
Auto: MitsubishiLancerKombi2.0 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Posty: 461 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 11-02-2012, 21:06 Czy nw. objawy mogą świadczyć o potrzebie wymiany przewodów
|
|
|
Świece mam dopiero co wymienione - NGK.
Jeżdzę na LPG.
Ostatnio nasilił mi się check - wypadania zapłonu (konkretnie 2 cylinder).
Pare razy zdarzyło się po rozruchu, że przez chwilę auto było przymulone i jakby lekko szarpało.
Czy wysoce prawdopodobne, że to kable >?
Jeszcze mam pytanie - jeżeli znajduje w necie przewody NGK w cenie ok. 110 zł brutto, nie ma ryzyka, że to nieorginalny produkt, lecz najprawdziwsze japońskie NGK |
Ostatnio zmieniony przez juar_78 11-02-2012, 21:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|