Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy w lancerze potrzebny jest szósty bieg
Autor Wiadomość
pekaes 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-11-2011, 21:02   

Zgadzam się niemal ze wszystkim co napisał i tommy4you i reneyvan i Luk i Zbigi... Auto ma spory apetyt na paliwo, ale w zasadzie jego zużycie nie różni się specjalnie od konkurentów z podobnymi motorami, rzecz jasna. Różnica pojawia się przy dużych prędkościach z uwagi na brak nieszczęsnego 6-go biegu... Na marginesie - nie zastanawiacie się, dlaczego Mitsubishi nie poszło jeszcze po olej do głowy i nie zaproponowało w Lancerze nowocześniejszej skrzyni (nie mam na myśli Evo i Ralliarta)?
_________________
Mitsubishi Lancer: [img]http://www.motostat...png[/img"]
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-11-2011, 21:23   

pekaes napisał/a:
Na marginesie - nie zastanawiacie się, dlaczego Mitsubishi nie poszło jeszcze po olej do głowy i nie zaproponowało w Lancerze nowocześniejszej skrzyni

Myślę, że kluczem są główne rynki zbytu Lancera. Azja i USA. Tam nie potrzebna 6-tka :D
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-11-2011, 09:45   

jaceksu79, Civic 1,8 ma prawie rownie slaby dol, a 6stka sprawdza sie tam doskonale, wiec niby dlaczego nie mialaby sie sprawdzic w Lancerze?

a co do spalania - nikt nie mowi ze jest niskie, ale tez nie odstaje niewiadomo jak od wolnossacych 1,8-2,0 podobnej mocy w innych markach...
W Civicu 1,8 w podobnych warunkach uzytkowania wg faktur wychodzilo ok. 0,5l/100km na korzysc Civica... sadze ze jakby byla 6. w Lancerze roznica bylaby jeszcze mniejsza...
wiadomo wszystko zalezy od stylu jazdy, ale nie ma co panikowac...

a co do 3,0 V6, to za czasow gala 2,5 V6 tez podobnie palil jak 2,0... w BMW tez spalanie rosnie minimalnie wraz z pojemnoscia silnika...
1,5 i 1,6 VTEC w Hondzie, palily mniej niz 1,4 16V 90KM...
ale to nie znaczy ze Lancer jest jakis niewiadomo jak paliwozerny... do Lanosa 1,5 sie nie umywa ;)

co nie zmienia faktu, ze dla oszczednosci prywatnie wzialem 1,5 i jestem z niego bardzo zadowolony :mrgreen:
Teraz bez zastanowienia bralbym 1,6....
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-11-2011, 09:54   

gzesiolek napisał/a:
wiec niby dlaczego nie mialaby sie sprawdzic w Lancerze?


Potraktuję to jako quiz i będę zgadywać:
- różnica masy między lancerem, a civikiem (ile? 200, 300kg?)
- współczynnik oporu powietrza
- inne..
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-11-2011, 16:59   

jaceksu79 napisał/a:

Potraktuję to jako quiz i będę zgadywać:
- różnica masy między lancerem, a civikiem (ile? 200, 300kg?)
- współczynnik oporu powietrza
- inne..


Ja mam porównanie sedanów:
1) 1190kg vs 1315kg czyli 125kg jeżeli już...
2) no tutaj może być pies pogrzebany...
3) ile byśmy nie wymieniał 6. bieg dla jazdy ze stałą prędkością 120-140km/h znacząco wpłynąłby na spalanie... oczywiście pamiętać należy o redukcji przy przyspieszaniu... Civic na 6. nie ma porównania do zrywności Lancera na 5. przy prędkościach autostradowych... choć zrywność to zbyt mocne słowo zwłaszcza wobec kogoś kto ma 3litrową V6 pod maską...

Ale, ale... jeśli wchodzi w gre masa, współczynnik powietrza i do tego 6. bieg... a spalanie tylko 0,5l/100km wyższe... czyżby to oznaczało, że sam silnik w Lancerze nie jest aż tak zły i paliwożerny? :P
(aha żeby nie było że te 0,5l z kosmosu wziąłem, patrze właśnie na zestawienie ilości litrów do przebiegu u nas w firmowej bazie i średnia z tego roku, Civic 7,86l/100km na 17911km Lancer 8,38l/100km na 14665km, obydwa sedany, więcej jeżdzą szybkimi trasami niż w mieście i nikt ich raczej nie oszczędza, a żeby było zabawniej Grande Punto 1,4 średnia w tym roku 7,79l/100km na 8773km, ale nim się ja po Krakowie wożę i nikt nim się w dłuższą trase nie wybiera skoro są wygodniejsze)
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-11-2011, 17:55   

gzesiolek, a co ty na to, że producent twierdzi, że 5-cio w tym samochodzie jest lepiej? Jemu też udowodnisz, że się myli i ty masz rację bo honda tak ma?
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 15-11-2011, 18:50   

jaceksu79 napisał/a:
a co ty na to, że producent twierdzi, że 5-cio w tym samochodzie jest lepiej?
Producent tak nie twierdzi. Ty tak twierdzisz :lol: :)
A producent zrobił jak zrobił. Pewnie za niedługo zrobi "szóstkę" a później i "siódemkę".
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-11-2011, 19:41   

JCH napisał/a:
Producent tak nie twierdzi. Ty tak twierdzisz


w imieniu producenta wpajano nam że tak jest lepiej :P i nie wątpię, że tak jest bo to chyba najbliżej prawdy :wink:

JCH napisał/a:
Pewnie za niedługo zrobi "szóstkę" a później i "siódemkę".


owszem ale na nowym silniku :)
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 15-11-2011, 19:49   

jaceksu79 napisał/a:
JCH napisał/a:
Pewnie za niedługo zrobi "szóstkę" a później i "siódemkę".
owszem ale na nowym silniku :)
Jak dobrze wiesz Subaru najpierw zrobiło diesla ze skrzynią "5". A teraz robi z "6".

Jeździłeś Lancerem 1.8, ja niestety nie. Ale zapewne potrafisz sobie wybrazić tę frajdę gdy rozpędzasz się i przy 140 km/h zmieniasz z 5 na 6 i lecisz sobie .... :lol: :lol: :lol:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-11-2011, 20:00   

JCH napisał/a:
Jak dobrze wiesz Subaru najpierw zrobiło diesla ze skrzynią "5". A teraz robi z "6".

HALOOO!!
ale diesel subaru ma 350Nm przy 1800obr/min
a lancer przy 2000-ch obr/min ma około 117Nm

Subaru po prostu miało mało czasu(i tak późno wyszło z dieslem) i zaadaptowało skrzynię 5-kę od benzyny bo zależało na czasie

[ Dodano: 15-11-2011, 20:02 ]
JCH napisał/a:
rozpędzasz się i przy 140 km/h zmieniasz z 5 na 6 i lecisz sobie


no pewnie, że wyobrażam jak i to jak słyszę przelewające się paliwo ze zbiornika do silnika :mrgreen: :wink:
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 15-11-2011, 20:20   

jaceksu79 napisał/a:
a lancer przy 2000-ch obr/min ma około 117Nm
HALOOO !!!
Nie przy 2000 a przy .... no właśnie. Ile ma 1.8 przy 140 km/h na 5 biegu. (Ze 4 tysie tam spokojnie jest :D ) I do ilu spadłyby obroty gdyby zmienić na 6 :?:
Tego momentu s p o k o j n i e wystarczy aby sobie lecieć 140 autostradą :)
jaceksu79 napisał/a:
Subaru po prostu miało mało czasu
Wnioskuję, że Mitsu też miało za mało kasy na ten projekt.

PS. Mówisz, że
Cytat:
i zaadaptowało skrzynię 5-kę od benzyny
Dlaczego ja nie mam reduktora, który standardowo jest w benzynie?
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-11-2011, 20:32   

JCH napisał/a:
Ile ma 1.8 przy 140 km/h na 5 biegu.

Nie wiem ile ma 1.8 ale 2.0 ma 4000rpm przy 145km/h. Spokojnie na szósteczce by się pomykało po autostradzie. A znając moje zapędy na 1000rpm to ja bym na szóstce 70km/h jeździł :P
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-11-2011, 20:37   

JCH napisał/a:
Dlaczego ja nie mam reduktora, który standardowo jest w benzynie?


czepiasz się szczegółów - nie wszystkie benzyny mają reduktor - nie wiesz o tym? :wink:

I jeszcze odnośnie 6-go biegu - ja miałem colta z tą skrzynią półautomatyczna ( taki normalny manual, ze sprzęgłem tyle, że na siłownikach wszystko)
Jazda na 5-ce czy 6-ce - te same identyczne spalanie - tyle, że na 6tce max prędkość jaką osiągałem to około 160km/h a na 5-tce 190 :twisted:
po prostu nieużyteczny szmelc - 6y bieg

i wracam ponownie do mojego pierwszego postu co tu pisałem z CVT
cały czas do tego samego piję :D

[ Dodano: 15-11-2011, 20:42 ]
jaceksu79 napisał/a:
Wyobraź sobie ten silnik mający 2000obr/min przy 90km/h :?: Pedałem przyśpieszenia mógłbyś pracować w trybie 0-1 i byś nie zauważył, że auto ma przyśpieszać (taki marny dół) - wyobraź sobie jakie wtedy kosmiczne spalania by wychodziły jak by kierowca podświadomie chciał trochę przyśpieszyć bez redukcji. W CVT to jak najbardziej ma sens - bo dodanie gazu to natychmiastowa zmiana przełożenia

właśnie o tooo


Bo waszym tokiem potrzeby 6-go biegu można mówić czemu nie kolejny - nie 7-y a może 8-y.. no czemu? Właśnie temu, że producent uznał to za optimum i w tym momencie koniec mojej dyskusji- przechodzę na grającą klawiaturę zaworów asx-a, tam jest ciekawiej :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez jaceksu79 15-11-2011, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 15-11-2011, 20:47   

jaceksu79 napisał/a:
ja miałem colta z tą skrzynią półautomatyczna.....
No widzisz.... I co, też Wam wpajali, że tak jest lepiej? :lol: 8)

Dobra, kończmy to OT ale z tym reduktorem to zmaścili sprawę :evil:

6 bieg by się przydał, czy to u mnie, czy w Lancerze 1.8. Albo inaczej.... gdyby było do wyboru 5 czy 6 ja wziąłbym 6.
Howgh!
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 15-11-2011, 20:50   

JCH napisał/a:
I co, też Wam wpajali, że tak jest lepiej

nie - to prawie sie nie sprzedawało a ja to kupiłem :twisted:
:mrgreen:

JCH napisał/a:
ale z tym reduktorem to zmaścili sprawę


zgadzam się w 200% - nie było by problemu ogólnie znanego
JCH napisał/a:
czy w Lancerze 1.8

nie :P
przydał by się bardziej nowoczesny motor
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.