Przesunięty przez: Hubeeert 30-09-2015, 15:33 |
Historia mojego upartego Miśka czyli Projekt C58/3A |
Autor |
Wiadomość |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-11-2011, 11:28
|
|
|
Ja też, frajda z jazdy bezcenna i nie do porównania z żadnym samochodem którym jeżdżę/jeździłem oprócz Mirage.
W głowie dojrzewa plan tego co dalej. Kompletowanie gratów musi jeszcze zaczekać bo wiadomo - mieszkanie ważniejsze, ale pewne jest to, że jeździć będzie z kompletnym swapem wszystkiego z Mirage. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Xsystoff
Mitsumaniak user
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 708 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-11-2011, 11:35
|
|
|
Co tam teraz siedzi u Ciebie 4g67? Bo sie pogubilem juz |
_________________ Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-11-2011, 11:40
|
|
|
W tej chwili mam ori GTi - 4G67 w niezłym stanie.
Będę zmieniał na lekko zmotane 4G61T |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Xsystoff
Mitsumaniak user
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 708 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-11-2011, 14:36
|
|
|
Zazdroszcze dobrego stanu silnika, u mnie reaktor ma dol skopany, znaczy panewki juz slabe :/
4g61T to chyba rodzynek w Europie? Da sie to jakos podkrecic? |
_________________ Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 19-11-2011, 15:20
|
|
|
Xsystoff napisał/a: | Da sie to jakos podkrecic? |
no z pewnoscia |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-11-2011, 16:15
|
|
|
4G67 (dół) będzie prawdopodobnie na sprzedaż.
4G61T dostanie remont i głowicę z 4G67 i może coś jeszcze, ale to czas pokaże. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 19-11-2011, 17:23
|
|
|
Cytat: | 4G67 (dół) będzie prawdopodobnie na sprzedaż.
4G61T dostanie remont i głowicę z 4G67 i może coś jeszcze, ale to czas pokaże. |
W 4g61T jest taki sam dół jak w 4g61 ??? Bo kiedys o tym pisałes, jesli tak to musi to ładnie isc od dołu i byc bardzo elastyczne...
Z drugiej strony mogłbys miec duzo wyzszy moment na dole z 4g67 ale wtedy dochodzi strojenie itp... Seryjny dół 6 boltowy wytrzymałby na tłokach NA
Jako ciekawostke moge dodac ze w 4g67 sa tłoki garbate doprezajace, w 4g63 sa płaskie. Ktos zna wartosc sprezania 4g67 ???
Hubercie jesli to nie problem mogłbys nam przyblizyc budowe i osprzet 4g61T nop jestem ciekaw jaka tam siedzi turbina (jakas niestandardowa pewnie jaki potencjał). Kolektor wydechowy taki sam jak 4g63T ???
A moze do 4g61 wlazłby tłok z 4g63 po rozwiercie ??? Czy jaka tam wogóle jest srednica tloka i jego budowa jest to tlok płaski czy garbaty ??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
nabassu
Forumowicz

Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-11-2011, 17:33
|
|
|
mirek to jedyne auto na placu nie sluzace obecnie jako szafa na kartony czekamy na biorce |
_________________ Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem". |
|
|
|
 |
mirc23
Mitsumaniak

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 10 Gru 2006 Posty: 392 Skąd: Żory
|
Wysłany: 19-11-2011, 21:55
|
|
|
Kibicuje i czekam na efekty przekładki, oby jak najszybciej |
|
|
|
 |
Zielu
Forumowicz

Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Kwi 2010 Posty: 747 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-11-2011, 14:25
|
|
|
4G67 można całkiem fajnie po modzić z tego co widzę |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 20-11-2011, 15:36
|
|
|
Zielu175 napisał/a: | 4G67 można całkiem fajnie po modzić z tego co widzę |
w koncu to 6 bolt , pancerniak |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-11-2011, 08:26
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | W 4g61T jest taki sam dół jak w 4g61 ??? |
Pisałem juz o tym kilka razy ale wyjaśnię jeszcze raz.
Róznica pomiędzy tymi silnikami sprowadza się do innych tłoków i zaworów - te w 4G61T są odprężające co daje stopień sprężania 8:1. Cała reszta tak naprawdę jest taka sama, wał, korby itd. Z zewnątrz co oczywiste są różnice w osprzęcie i elektronice.
Silnik 4G61 w porównaniu do 4G63/7 ma o 7 mm mniejsza wysokość co daje mniejszy skok tłoka i w rezultacie wyższe obroty do jakich można go rozkręcić. Tak dokładnie to ma mniejszy skok tłoka niż jego średnicę.
Kolejną różnicą jest głowica - ta od 4G61/T ma mniejsze kanały do i wylotowe niż te z 4G63/7.
W USA nie montowano do 4G61T intercoolera z prostego powodu - chłodnica w Cyborgach znajdowała się w prawym nadkolu za zderzakiem pod którym w wersji USDM jest potężna belka stalowa. Stąd "tylko" 135KM. Turbinka jest bardzo mała TD04-11b4 i jej dmuchanie kończy się około 6000-6500 obrotów. Jej potencjał jest mały 150-160KM to wszystko co da się na niej wyciągnąć bez szybkiego jej zarżnięcia. Upgrade najprostszy to przekładka kompletu z 4G63T tzn dolot z przepustnicą i wtryskami, głowica, kolektor wydechowy, turbina. To przy dołożeniu IC powinno dać moc w okolicach 190KM na bezpiecznych ustawieniach bez gigantycznego laga.
Seria dmucha pełne 0,86 bara przy 2800 obrotów. Po upgradzie pełne ciśnienie będzie dostępne przy około 3500 obrotów. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-11-2011, 17:05
|
|
|
nabassu napisał/a: | mirek to jedyne auto na placu nie sluzace obecnie jako szafa na kartony czekamy na biorce | A i owszem bo w środku jest tyle mela, że nie ma miejsca na nic więcej
Biorca czeka na kasę.
Niestety, ale składanie jednego z dwóch będzie odsunięte w czasie aż się wprowadzę do nowego mieszkania... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-11-2011, 17:11
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Kolektor wydechowy taki sam jak 4g63T ??? |
Kolektor wydechowy wygląda bardzo podobnie, ale z racji tego, że w 4G61/T są mniejsze kanały w głowicy to zarówno dolotowy jak i wydechowy mają mniejsza średnicę. rosomak1983 napisał/a: | A moze do 4g61 wlazłby tłok z 4g63 po rozwiercie ??? Czy jaka tam wogóle jest srednica tloka i jego budowa jest to tlok płaski czy garbaty ??? |
Trzeba by rozwiercić cylindry o 1mm, ale na tym mi niespecjalnie zależy. Nawet przy ori turbince i bez IC sa duże problemy z trakcją ze względu na mała masę i wysoki moment obrotowy dostępny już przy 3000 obr. Po zmianie wydechu "problem" się powiększył |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Xsystoff
Mitsumaniak user
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 708 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-11-2011, 19:40
|
|
|
Bedziesz musial zapakowac semi slicka jak Federal czy Toyo R1R zeby miec trakcje. Ja mam wolnossacy silnik, ktora w porownaniu z turbo generuje malo momentu na dole, a mimo wszystko jest tragedia na mokrym, na suchym tez tak sobie na jedynce i dwojce :/ Oponki to Bridgestone Turanza ER300 jeszcze swieze z miechem Btw widziales szpere phantom grip`a za 349$? |
_________________ Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03 |
|
|
|
 |
|