info dotyczace wymiany oleju po 2000km WAZNE !!! |
Autor |
Wiadomość |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2011, 09:30
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Wszelkie wymiany eksploatacyjne robisz na częściach "aftermarketowych" w dowolnym "garage". Do ASO jedziesz jak coś nie gra |
I wsłaśnie dlatego nie rozumiem oburzenia jaceksu79, jak pisałem o niefirmowym filtrze oleju. Jakoś importerowi w USA nie przeszkadza, że ma on INNE właściwości filtrujące niż "oryginał"... |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 18-11-2011, 09:41
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Przed wysłaniem samochodu do Polski zrobiłem przegląd roczny - za wymianę oleju wzięli 36$ - reszta z listy free. Wszystkie przeglądy gwarancyjne są bezpłatne płacisz tylko za materiały. W niezależnym warsztacie wymian oleju to 24$ ale chciałem mieć "porządny" olej. |
Normalnie Ameryka
[ Dodano: 18-11-2011, 09:43 ]
Luk napisał/a: | I wsłaśnie dlatego nie rozumiem oburzenia jaceksu79 |
ja nie jestem oburzony tylko Ty
nie wiem, czy sprzedajesz zamienniki czy co, że Ciebie tak to dotknęło. Ja też jeżdżę tylko na zamiennikach.
Napisałem jak jest i tyle. Miałem udawać, że jest inaczej? W europie są takie zasady, tak producent określa, tak sporządza umowę gwarancyjną - no i co więcej?
Może jeszcze inaczej - stwierdzam fakt niewłaściwej eksploatacji, importer podejmuje decyzję( gwarancja, gest handlowy, czy nic). Klient dostaje odpowiedź w przypadku negatywnej zazwyczaj się odwołuje, a ja całą dokumentację przekazuję prawnikowi na umowie. Rolą serwisu jest spełnienie standardów wyznaczonych przez producenta - co więcej w takiej sytuacji mógłby zrobić serwis? Oszukać, że nic nie widział? ( oczywiście rozmawiamy bez konkretnego przypadku) - tak to w skrócie wyglądałoby z drugiej strony lady... całe szczęście, że już nie muszę się tym zajmować, ojjj szczęście! |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 19-11-2011, 19:41
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | W europie są takie zasady, tak producent określa, tak sporządza umowę gwarancyjną - no i co więcej? | Chciałoby się rzec: "Nie mamy pańskiego płaszcza! No i co nam pan zrobi? " |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 19-11-2011, 19:51
|
|
|
JCH napisał/a: | Chciałoby się rzec: "Nie mamy pańskiego płaszcza! No i co nam pan zrobi? " |
Kurcze, z jakiego to filmu? oglądałem to |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 19-11-2011, 19:54
|
|
|
jaceksu79 napisał/a: | JCH napisał/a: | Chciałoby się rzec: "Nie mamy pańskiego płaszcza! No i co nam pan zrobi? " |
Kurcze, z jakiego to filmu? oglądałem to | Z "Misia" chyba ... |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
April77
Mitsumaniak April77

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-11-2011, 21:58
|
|
|
A ja mam takie pytanie - CZY KTOŚ ZNA PRZYPADEK ŻE OD NIE ORYGINALNEGO FILTRA ZEPSUŁ SIĘ SILNIK?
Pytam dlatego że na poprzedniej wymianie oleju kupiłem zamiennik ale go nie wykorzystałem bo w ASO namówili mnie na oryginał. Teraz gwarancja dobiega końca i nie wiem czy przy tej wymianie jechać do ASO po super filtr (a wymienić olej u "pana Kazia), czy założyć zamiennik? |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 19-11-2011, 22:03
|
|
|
Tak, ja znam ale w innej japońskiej marce. I znam osobiście z mojego forda scorpio - przeskoczył łańcuch rozrządu - oryginalny filtr miał 2 zawory - jeden wysokiego ciśnienia upuszczający w momencie zatkania filtru tak aby nie zginęło ciśnienie w układzie smarowania, a drugi aby olej nie spływał do miski z układu po zgaszonym silniku. W zamienniku nie było tego drugiego i przy rozruchu nastąpił klops. Oszczędziłem na filtrze 20 złoty a straciłem 1000zł i tylko tyle bo sam robiłem
Inny przypadek dotyczący filtra powietrza (nie podam producenta)do mojego carnivala 2,9tdi - zima, breja,wilgoć...auto straciło moc w trasie i zaczął dymić. Doczłapałem się pod firmę. Na miejscu okazało się, że na wskutek wilgoci rozwinął się wkład filtra powietrza i zassało go do kolektora dolotowego No ale przecież zamienniki są ekstra, producent danego samochodu nie wie co mówi, a GVO jest skarbem dla byłych cinkciarzy.
Taki sam przypadek STI - dokładnie identyczny ( ale facet był właśnie maniakiem oszczędzania na wszystkim mając STI bo nawet LPG do niej założył)
[ Dodano: 19-11-2011, 22:18 ]
Cytat: | Z "Misia" chyba ... |
zgadza się
http://www.youtube.com/watch?v=h5aF2CSwNTU |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-11-2011, 20:38
|
|
|
April77 napisał/a: | CZY KTOŚ ZNA PRZYPADEK ŻE OD NIE ORYGINALNEGO FILTRA ZEPSUŁ SIĘ SILNIK? |
Ja znam. Filtry Hiflofiltro zarżnęły kilka silników w R6. Info od znajomego z serwisu Yamaha. Moim zadniem na filtrach nie ma sensu oszczędzać i nadmiernie kombinować. Jak filtr oleju w ASO kosztuje 25-45 PLN to taki wydatek nie rozwala domowego budżetu. Podobnie jest z filtrami paliwa do diesla. Niektórzy się cieszą że zamiennik wytrzymuje 50-80kkm a oryginał zapycha się po 20-25kkm. Później taki klient wydaje kilka tysięcy na wtryski i pompę i wymienia drogi filtr paliwa przy każdej zmianie oleju.
Prawdą jest, że oryginalne filtry oleju Mitsu oferowane w Europie produkowane są przez Knacht, Mann lub Waftec. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 21-11-2011, 11:53
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | oryginalne filtry oleju Mitsu oferowane w Europie produkowane są przez Knacht, Mann lub Waftec. |
Czyli jak założyłem Mann W610/3, to tak jakby oryginał ?
Zresztą wszystkie filtry zakładam Mannowe . |
_________________
 |
|
|
|
 |
waldinio
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer Sedan 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 391 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-11-2011, 13:01
|
|
|
Uwex napisał/a: | tomekrvf napisał/a: | oryginalne filtry oleju Mitsu oferowane w Europie produkowane są przez Knacht, Mann lub Waftec. |
Czyli jak założyłem Mann W610/3, to tak jakby oryginał ?
Zresztą wszystkie filtry zakładam Mannowe . |
mnie w Witpol Tychy powiedzieli, ze to jest nieoryginalny, ze muszą mi zalożyć oryginal za 50zl a ten W610/3 kupiłem za 19zł ;/ |
|
|
|
 |
lichy
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 298 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21-11-2011, 13:45
|
|
|
Uwex napisał/a: | Mann W610/3 |
...a tak swoją drogą to jest ten sam filtr, co w Seicento 1.1 |
_________________ lichy Gliwice
Mitsubishi ASX 1.6 Intense Plus '2016 (Granite Brown) 135 kkm
Skoda Citigo 1.0 Ambition '2013/2014 (Candy White) 93 kkm
Honda HR-V e:HEV Advance '2025 (Crystal Black Pearl) 1.9 kkm |
|
|
|
 |
tomekk223
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8INVITE CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21-11-2011, 19:16
|
|
|
Witam
Panowie może ktoś z was miał odczynienia z olejem GULF 5W30 w aso zaproponowano mi wymianę na taki olej. |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 21-11-2011, 22:08
|
|
|
tomekk223, Sprawdź w temacie "Jaki olej do nowego Lancera wlaliście" czy jakoś takoś. Chyba ktoś coś pisał w tym temacie jakieś 2 lata temu. Może 3. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 14-01-2012, 16:04
|
|
|
Ja mam dwóch kumpli samochodziarzy - jeden "hondziarz", drugi "mercedysta"- spotkaliśmy się ostatnio i podsykutowaliśmy o olejach. Ten od hond leje motula (od lat), ten od MB LiquiMoly. Oczywiście dyskusja nie doprowadziła do żadnych konkretnych wniosków poza mętlikiem w mojej głowie, mętlik ten zaś sprowadza się do dylematu:
145 zł kontra 187 zł
Nie chcę wywoływać podobnej dyskusji tutaj - ale może ktoś z Was jeździł na którymś z tych olejów i może powiedzieć kategoryczne NIE lub TAK dla któregoś z nich?
Auto jest bezawaryjne i w zasadzie nie dokładam do niego, więc mogę mu zafundować coś lepszego raz do roku - a może polecicie jeszcze coś innego, coś, co ewidentnie jest lepsze na podstawie Waszych obserwacji? Teraz mam castrola, miałem też lazerwaya, wcześniej używałem shella i mobila, w motorze motula - ale nie zauważyłem istotnych różnic. Hondziarz odradzał castrola (ponoć ma przykre doświadczenia, ale dawno temu), mercedesiarz nie chciał słyszeć o żadnym innym jak LM. Podpowiedzcie proszę. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-01-2012, 16:25
|
|
|
Oba są dobrymi olejami. Jak byś zapytał ziomali z BMW to oni znowu polecają Valvoline. Te 3 marki są mało znane, za to podobno bardzo dobre.... |
|
|
|
 |
|