Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Przepływomierz do 2,5V6
Autor Wiadomość
Polako 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant ea2a 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 12
Skąd: Małkinia
Wysłany: 01-04-2010, 15:52   

U Japaneze nowy w okolicach 300zł więc kupię. Samochód z podłączona przepływką nie ma mocy i sie dlawi. Przy odłączonej na rozgrzanym silniku te problemy znikaja czy na lpg czy na pb. Na zimnym nawet przy odlaczonej te objawy są. Przeplywka na 100 proc3nt do wymiany ale czy cos jeszcze??
 
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2010, 22:33   

Moze na poczatek sprobuj ja przeczyscic, nic nie tracisz. Potrzebujesz tylko takiego sprayu do czyszczenia gaznikow. Pryskasz (najbardziej na taki ciemno bordowy czujnik wewnatrz kanalu przeplywki ) a pozniej delikatnie sprezonym powietrzem albo pedzelkiem wydmuchujesz to co jest w srodku. Musisz to robic bardzo uwaznie i delikanie aby nie uszkodzic "plastra miodu".
 
 
damian270
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2010, 13:21   

Witam,
Mi wyświetla błąd 12 (o ile dobrze czytam na kontrolce check engine: długi i dwa krótkie a pozniej przerwa i od nowa), nic innego się nie wyświetla. Pisze że to przepływomierz powietrza. Czy mogę to jakoś sprawdzić dodatkowo? Posiadam instalację gazową sekwencję więc strzałów nie było. Ale sterowanie dawką czy benzyny czy gazu idzie przez komputer gazowy. I nasówa się kolejne pytanie czy i przepływomierz powietrza też idzie przez sterownik gazowy (tzn czy może iść) i czy to może ten błąd powodować.

PS. oprócz wachania obrotami na zimnym silniku, mam wrażenie że nie pali na wszystkie cylindry (nierówna praca) na wolnych obrotach albo jak powoli dodaję gazu. Na rozgrzanym silniku nie chce wyłączyć się ssanie. Obroty na 1200 - 1500 obr/min. Dodatkowo dodam że samochód dobrze reaguje na obciążenie (jak skręcę kołami na max lub włączę klimatyzację) obroty spadają ale zaraz spowrotem są na pozycji sprzed próby. Jeszcze jedno mam wrażenie że przyśpiesza dosyć dobrze (jak mocno wcisne pedal gazu). Może ktoś miałz czyms takim do czynienia?
 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 27-12-2010, 14:26   

damian270, Objawy w sumie się zgadzają. MAF daje błędny sygnał do ECU o ilości powietrza jakie dostaje się do silnika. Mieszanka paliwowa jest niewłaściwa i dlatego może mieć za wysokie obroty, albo nie pracować na wszystkich garach. Spróbuj odłaczyć MAFa i zobaczyć co się dzieje.

PS. Widzę, że jesteś z Kozienic tak jak ja :) Jakiego masz Gala ? Bo myślałem, że tylko ja mam jedynego w naszej małej mieścinie :D
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-12-2010, 14:40   

wilukce napisał/a:
PS. Widzę, że jesteś z Kozienic tak jak ja :) Jakiego masz Gala ? Bo myślałem, że tylko ja mam jedynego w naszej małej mieścinie :D


Wilukce, a co to pytanie ma wspólnego z przepustnicą?! Prosiłem o coś... Na forum funkcjonuje coś takiego jak PW- prywatna wiadomość.
 
 
damian270
[Usunięty]

Wysłany: 27-12-2010, 14:41   

Po odłączeniu przepływomierza na zimnym w miare rowno chodzi. Po wcisnieciu szybko gazu dlawi sie (jak sie wezmie powoli na go na obroty, radzi sobie). To samo występuje jak przepływomierz podłączę tylko z tą różnicą że na wolnych obrotach trochę wariuje. Jak silnik ciepły nie ma dławienia, tylko tak jakby na ssaniu całyu czas był zarówno z podpiętym przepływomierzem jak i bez. Przepływomierz już zamówiłem na Allegro ale pewien nie jestem na 100%. Mam nadzieję że ECU dobrze mnie nakierował.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 28-12-2010, 09:17   

Przy odpietym MAFie silnik pracuje w trybie awaryjnym, równo, ale każde otwarcie przepustnicy i będzie przelewał paliwem (dlatego objaw dławienia się).
Zanim zamówisz nowy MAF, sprawdź czy nie masz nieszczelności w dolocie za przepływomierzem (rura dolotu, przepustnica, kolektor - któreś niedokręcone, poluzowane, itd.). Objawy bedą te same.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
damian270
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2010, 20:14   

Przyszedł używany MAF, niestety miał te plastry aluminiowe trochę przytarte. No nic zamontowałem narazie i zresetowałem ECU. Błędu nie ma, silnik dobrze pracuje. Jak się zrobi cieplej zmienie plaster (jak się da).

Dzieki za podpowiedzi.
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 22-11-2011, 21:00   

Jakiś czas temu przy wymianie filtra zauważyłem, że ktoś rozgiął blaszki kilku plasterków w środku siatki przepływomierza w okolicy czujnika.
Pomyślałem, że może ktoś lub coś uszkodziło plasterek i zagiąłem z powrotem.
Teraz siedzę i główkuję, że ktoś zrobił to celowo.
Teoretycznie jeśli rozgięte blaszki spowodują wyższe odczyty przepływu powietrza w tych kilku najważniejszych plasterkach i co za tym idzie większy przepływ niż faktyczny w całym przekroju siatki, wtedy komputer zwiększy dawkę paliwa i silnik będzie zalewany.
Sytuacja analogiczna do wiercenia dziury w przepływomierzu.
Czy coś takiego mógł zrobić serwis w przypadku delikatnego przybrudzenia przepływki?
Czy sonda może skorygować dawkę w przypadku za bogatej mieszanki od takich zabaw z przepływką?
Czy ma sens ponowne odgięcie blaszek?
Czy nie spowoduje to rozjechania mapy gazowej?
Co może popsuć w dłuższej perspektywie jazda na bogatej mieszance?
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-11-2011, 21:11   

malina_drizzt napisał/a:
Czy sonda może skorygować dawkę w przypadku za bogatej mieszanki od takich zabaw z przepływką?


Tak, na pewno nie pozwoli na jazdę na nieprawdłowej mieszance. Jednak zalecałbym wymiane przepływki. Powyginane balszki, czy nawet już wyprostowane to złe odczyty. Przepływka jest na to bardzo czuła.

Mapy gazowe się nie rozjadą. Co najwyżej mapa PB, ale mapa LPG będzie wciąż proporcjonalna.
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 22-11-2011, 21:24   

Blaszki były delikatnie zagięte tak, że rozszerzały się w stronę filtra powietrza i tworzyły okrąg bezpośrednio przed czujnikiem.
Nie wyglądało to na przypadek, raczej na celową robotę.
Po dogięciu jest prawie idealnie tak ja być powinno.
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-11-2011, 21:30   

Tak, ale zmieniała się ich sztywność.
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 22-11-2011, 21:52   

A czy ten plasterek miodu jest wymienialny czy trzeba cały przepływomierz wymieniać bo u mnie też jedno oczko jest delikatnie czymś stuknięte - zauważyłem to kiedyś jak wyciągałem filtr tak jakby ktoś czymś uderzył bo to strasznie delikatne.
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.