Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Interfejs ELM327 v1.3
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-11-2011, 16:31   

Oj chłopaki, chłopaki, mieszacie ludziom w głowach... :mrgreen:
Marcin, Bartek użył kabla OpenPort 2.0 z Evoscanem. Nic o VAGu nie wspominał. Chodzi o to, że wtyczka wygladajaca na OBD w Galantach była juz chyba od 1991 roku, a protokól używany to MUT 1 o ile pamiętam. Evoscan używa japońskich protokołów do komunikacji i stąd z kablem OpenPort nie ma problemów z wszeklą maścią Galantów.

Ja pisałem o tanim zastępczym kablu zamiast drogiego Openporta. I to jest właśnie VAG KKL ze zwartymi pinami. Do użycia tylko z Evoscanem i jego sterownikami. Zresztą wiecej jest u nas w dziale "vr4".

[ Dodano: 23-11-2011, 15:33 ]
Bartek, musisz użyć KKL'a na specyficznym kontrolerze i broń panie Boże nie instaluj vagowskich sterowników do kabla, tylko Evoscanowe. Powino pójść.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-11-2011, 16:47   

swinks_UK, Z VR-em i większością GDi do których się podłączałem chodzi mój kabelek oczywiście na FDTi i ze sterownikami evoscana....a z E5 nie chciał, z wczesnymi EA też maiłem kłopoty, których nie mam na OpenPorcie
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 23-11-2011, 17:03   

Wybaczcie za poniekąd głupie pytanie ale czy zwarcie tych PINow uzyskałbym rozpruwając kabel, czy można jakoś cienkim drucikiem zrobić zware na tych pinach i na to jakby wpiąć kostkę?
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-11-2011, 17:19   

Łatwiej i pewniej rozpruć, zwłaszcza że większość jest skręcana na śrubki
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-11-2011, 17:20   

swinks_UK napisał/a:
Marcin, Bartek użył kabla OpenPort 2.0 z Evoscanem. Nic o VAGu nie wspominał.


No tak zrozumiałem, ale nie pisałem, że Bartek używał VAG-a, tylko że podejrzewam, że na VAGu też by poszło :)

swinks_UK napisał/a:
Chodzi o to, że wtyczka wygladajaca na OBD w Galantach była juz chyba od 1991 roku,


O tym też już pisałem :)

swinks_UK napisał/a:
Evoscan używa japońskich protokołów do komunikacji i stąd z kablem OpenPort nie ma problemów z wszeklą maścią Galantów.


swinks_UK napisał/a:
Ja pisałem o tanim zastępczym kablu zamiast drogiego Openporta. I to jest właśnie VAG KKL ze zwartymi pinami. Do użycia tylko z Evoscanem i jego sterownikami. Zresztą wiecej jest u nas w dziale "vr4".


To właśnie miałem na myśli.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-11-2011, 17:27   

Owczar napisał/a:
No tak zrozumiałem, ale nie pisałem, że Bartek używał VAG-a, tylko że podejrzewam, że na VAGu też by poszło


Jak otwartym tekstem, to napiszę że na moich 2 szt. kabelków VAG (FTDi, ze zworką 1-4) na których działało VR-4 i większość GDi do których je podłączałem żadne z 2 próbowanych E5 NIE działało.........
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-11-2011, 17:36   

Bartek, ale ja tego nie podważałem. Nie zrozumieliśmy się trochę. :)

Ja miałem tylko na myśli że jest możliwość zestawienia vaga z evoscanem i ma to szansę działać. Wydawało mi się, że Ty negujesz możliwość działania tego zestawu w każdym przypadku, a nie tylko w tym konkretnym.
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 23-11-2011, 20:32   

EA2A przed 2000r działa z VAG kkl na czipie ftdi z evoscanem.
Z system windows 7 połaczył na zasadzie plug(sam se zainstalował urządzenie) i play :wink:

Dziwne,bo dokładnie ten sam kabel dawno temu podlączałem przy viscie i nic.
Pisałem nawet w temacie carism.Chłopaki radzili czyszczenie sterowników,wgrywanie jakiś tam i nic.

A tu inny system i miła niespodzianka. :)
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 24-11-2011, 21:59   

Bury napisał/a:
A tu inny system i miła niespodzianka. :)

Kwestia uprawnień w systemie ;)
Dzisiaj przyszedł VAG KKL i śmiga aż miło ;)
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
tomrom 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 168
Skąd: Lubin
Wysłany: 28-11-2011, 20:23   

fj_mike napisał/a:
Dzisiaj przyszedł VAG KKL i śmiga aż miło

Gdzie go zamawiałeś? Podaj linka jak możesz.
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 28-11-2011, 20:25   

tomrom napisał/a:
Gdzie go zamawiałeś? Podaj linka jak możesz.

http://allegro.pl/najleps...1931158159.html
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
tomrom 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 168
Skąd: Lubin
Wysłany: 28-11-2011, 20:51   

A przerabiałeś coś w tym kablu (tzn. np. zwacie 1 i 4 pinu)?
Jaką wersję evoscana masz? I co ze sterownikami?
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 28-11-2011, 20:55   

tomrom napisał/a:
A przerabiałeś coś w tym kablu (tzn. np. zwacie 1 i 4 pinu)?

Dokładnie. Musisz zewrzeć te dwa piny.
tomrom napisał/a:
Jaką wersję evoscana masz?

2.6
tomrom napisał/a:
I co ze sterownikami?

Sterowniki FTDI.

Wszystko jest w temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
;)
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
tomrom 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 168
Skąd: Lubin
Wysłany: 28-11-2011, 20:59   

haha szybki jesteś
Wielkie dzięki. Będę się musiał zaopatrzyć w ten kabelek :D
 
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 09-12-2011, 20:06   

Dziś właśnie zlutowałem kabelkiem PINy 1 i 4 w VAG-KKLi podpiąłem się EvoScanem:
- czy ktoś tego mocniej używał?
- czy ktoś ma manuala?
- czy tym można podejrzeć błędy / skasować je?
- czy tym można przestawić coś ... np. czasówki w wycieraczkach?
- czy po zwarciu PINow 1 i 4 mógłbym uszkodzić coś np. łącząc się ponownie do auta RENAULT?

Kto do Galanta podłączył się przez ELMa ?
Potrzebne są przeróbki?
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.