nowy akumulator? Carisma 1,6 Hatchback, 1998 benzyna |
Autor |
Wiadomość |
wrotmeen
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 98r LPG 74kW HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-11-2011, 18:10 nowy akumulator? Carisma 1,6 Hatchback, 1998 benzyna
|
|
|
Witam
na wstępie zaznaczę że jestem początkującym użytkownikiem auta.
Opis problemu:
przy włączonym silniku gdy zapalam światła przygasa mi podświetlanie zegara na desce rozdzielczej. Dalej, gdy zamykam okna a dokładnie przymykam bo są zamknięte przygasa mi wszystko w kabinie (deska rozdzielcza) oraz światła mijania.
Działanie:
pierwsza moja myśl-słaby akumulator. Podjechałem dzisiaj do speca od akumulatorów. Włączony silnik i światła - napięcie 14,2V. Pan spec stwierdził że ładowanie jest OK. Wyłączam silnik - spadło do 9,58V.
Wniosek speca: akumulator do wymiany. Proponował od razu jakiś zamontować (około 300zł) Na razie się wstrzymałem. Nastawiłem w garażu ładowanie i postanowiłem zaciągnąć porady.
Pytanie: Proszę o opinię czy rzeczywiście wyżej opisana sytuacja wymusza wymianę akumulatora? (Nie chciałbym wymienić i nie zauważyć żadnej zmiany-chodzi mi o przygaszające światła i kontrolki w kabinie). I jeśli tak, to proszę o info jaki akumulator najlepiej kupić (konkretny model). W wyszukiwarkach przy wpisywaniu konkretnego modelu zawsze znajduje 2-3 do wyboru. Wyposażenie: przednie szyby elektryczne, klima, radio (cari 1,6 Hatchback, 103KM. 1998)
dzięki i pozdrawiam! |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 24-11-2011, 19:39
|
|
|
Jeśli faktyczni masz takie napięcie na aku to już jest trup. Zmierz sobie jeszcze raz jeśli masz czym, tak dla pewności.
Co do tego przygasania to powiedz jeszcze czy jest to bardzo silne przygasanie czy lekkie? Ogólnie to zawsze troszkę będzie przygasać bo następuje spadek napięcia. Możesz sprawdzić alternator a dokładniej regulator napięcia choć w sumie z Twoich danych wygląda, że prąd ładowania jest ok. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
wrotmeen
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 98r LPG 74kW HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-11-2011, 20:37
|
|
|
Według mnie przygasa za bardzo, nawet jeśli ma prawo trochę przygasnąć to na pewno nie na tyle. Zegar jest podświetlany nawet przy wyłączonych światłach, jak tylko włączam światła to od razu zegara prawie nie widać bo zapalają się wszystkie inne tj deska i ikonki nawiewaczy itp. Podciągam szyby przygasają światła i wszystko w środku auta. Ewidentnie nie jest to w porządku.
W niedzielę będę miał możliwość sprawdzenia jeszcze raz aku u kolegi. Powinien być lepszy wynik jak dzisiaj przez noc go podładuję. Na szczęście stoi w garażu.
Jak sprawdzić regulator napięcia?
Pytanie z grupy banalnych: jak podchodzę do zimnego silnika to jakie powinno być napięcie na akumulatorze? Wszystkie powyższe pomiary były dokonywane na rozgrzanym. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 24-11-2011, 20:45
|
|
|
Zimny czy ciepły to nie powinno mieć znaczenia. Raczej chodzi o to, że aku był nie używany. Sprawny powinien mieć napięcie około 12,6 o ile pamiętam. Może trochę więcej. W różnych serwisach internetowych piszą, że napięcie 12,5 daje nam w połowie naładowany aku.
Ale może głupoty pisze, niech ktoś zweryfikuje. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
wrotmeen
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 98r LPG 74kW HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-11-2011, 08:13
|
|
|
Tak jak mówiłem, podłączyłem aku na noc do prostownika. W sumie jakieś 10h. Wszystkie ikonki przygasają tak jak to miało miejsce wcześniej. Może tak powinno być...macie tak samo (problem opisany wcześniej)?
Niestety miernik będę miał dopiero w niedzielę to sprawdzę czy się podładował choć trochę. |
|
|
|
 |
racenty
Mitsumaniak
Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 203 Skąd: W-wo
|
Wysłany: 25-11-2011, 13:56
|
|
|
Po tym jak odłączasz aku powinieneś najpierw nauczyc auto obrotów dopiero wtedy możesz sprawdzić czy jest jakaś różnica. Jak w tym temacie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379 <wiem tyczy sie GDi> ale powinno podejść. |
|
|
|
 |
nitos
Nowy Forumowicz
Auto: Brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 26-11-2011, 03:45
|
|
|
To, że gaśnie zegar po włączeniu świateł, to jest normalne. Świeci mniejszą mocą, żeby nie męczyć wzroku w nocy... |
|
|
|
 |
racenty
Mitsumaniak
Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 203 Skąd: W-wo
|
Wysłany: 26-11-2011, 06:44
|
|
|
A druga sprawa, jak włączysz już światła to tam przy lewej ręce masz regulacje mocy podświetlenia konsoli i zegarów, może masz na minimum?
W sumie jak ja wymieniłem aku to po włączeniu podgrzewania tylnej szyby nie przygasa mi tak bardzo jak miało to miejsce wcześniej wszystko w środku wliczając w to światła. Kupiłem z 2 msc temu Centre 60AH 600A. |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26-11-2011, 13:05
|
|
|
A jak odpalasz samochód to normalnie odpala bez żadnych problemów
Bo jak aku masz padnięty to raczej musisz mieć problem z odpaleniem
A jak odpalisz autko bez problemów i wtedy ci przygasają światła to raczej nie wina aku bo wtedy idzie napięcie z alternatora |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 26-11-2011, 13:10
|
|
|
wrotmeen, sprawdź, czy masz czyste i dobrze dokręcone klemy. Po drugie sprawdź połączenia masy. Nie jest to jednoznaczna sytuacja, ale moim zdaniem zdaniem aku, któremu po wyłączeniu silnika napięcie spada do 9V nie dałby rady zakręcić rozrusznikiem.
Ew. podjedź gdzieś, gdzie mają miernik pojemności akumulatora i niech Ci sprawdzą (raczej ma to każda większa firma zajmujaca się akumulaatorami). |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 26-11-2011, 15:47
|
|
|
Nie napisałeś na czym sprawdzał te 9V- bezpośrednio na akku? - jeżeli tyle jest na akku to nawet by ci nie zakręcił.Co to za spec od akumulatorów jak pisałeś , skoro nie zrobił zwykłego testu akumulatora testerem. Zajedź do byle stacji diagnostycznej i Ci zrobią. Jeżeli wyjdzie akku ok. to szukaj problemów z masą.
PS> a w ogóle sprawdzałeś, masz jakiś elektrolit jeszcze w tym akku? |
|
|
|
 |
wrotmeen
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 98r LPG 74kW HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-11-2011, 11:10
|
|
|
więc tak...własnym miernikiem napięcie na aku jest 12,7V po nocy na wyłączonym. Odpala bez zarzutów w zasadzie nigdy nie miał problemów z rozruchem.
Zakładam że spec u którego byłem nie sprawdził tego tak jak powinien. Sprawdzał bezpośrednio na akumulatorze na wyłączonym ale rozgrzanym silniku przy zapalonych światłach. Nie wiem czym mierzył ale przyłożył do klem jakieś większe urządzenie. Nie sprawdzał nic w środku akumulatora....
Podjadę dzisiaj kupię coś do posmarowania klem, wcześniej je przeczyszcze. Rzeczywiście minusowa może jest za słabo dokręcona, możliwe że będę musiał całą wymienić bo trochę jest zdezelowana.
Co do masy to nie jestem w stanie ustalić gdzie jest podpięta. Będę musiał chyba wyjąć cały aku, ciągnie się kabel pod aku i zakręca gdzieś pod plastikową skrzynię (chyba) z filtrem powietrza. Postaram się to sprawdzić przy przeczyszczaniu klem.
Od paru dni zauważyłem że przy otwieraniu drzwi czasem mnie lekko drygnie w palec, coś jakbym był naelektryzowany może to mieć związek ze źle podłączoną masą?
pzdr |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 01-12-2011, 21:48
|
|
|
Aku jest do wymiany jak spada poniżej 12,5 to cela jakaś jest zwarta poprzez co możesz uszkodzić alternator nie sugeruj się że autko pali przy ładowaniu napięcie w grznicy 14,5 do 14,8 jeśli takie napięcie masz alternator jak i cały układ rególatora sprawny na sto procent sprawdzamy na wolnych obrotach i na tak ok 2-3 tys pomiar powinien być taki sam jeśli nie jest to alternator dioda któraś uszkodzona, szczotki lub rególator zależnie od obiawów. mechanik sprawdzał tobie skuteczność aku dobrym sprzętem ale mechanik musi też być kumaty. Natomiast jeśli tobie przygasa coś na instalacji szukasz pierw połączenia masy możesz łątwo zrobić to zwykłym miernikiem przełączasz na pomiar napięcia jeśli na masie masz spadek przy włączonych światłach 1 v jest dobrze sprawdzasz zasilanie bezpieczników stacyjka częsty problem zasilanie jak i wyjście z niej. Miłej zabawy
Pozdrawim Piotr |
|
|
|
 |
|