 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.8 TD] stukająca klapka na kolektorze ssącym |
Autor |
Wiadomość |
ArQ76
Nowy Forumowicz 4x4 i do przodu
Auto: Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 3 Skąd: Dąbrówka/ k kraśnika
|
Wysłany: 03-12-2011, 12:13 [2.8 TD] stukająca klapka na kolektorze ssącym
|
|
|
witam na wstępie przepraszam że zamieszczam temat tutaj ale galloper 2.5td i pajero 2.8 td mają podobny kolektor ssący. Otóż posiadam gallopera 2.5 td. problem polega na tym że odkąd go kupiłem przy ok 5000 obrotach na biegu jałobym (w jeździe przy ok 2500 obr.) słychać stukanie klapki jakiegoś zaworu na kolektorze ssącym. zamieszczam link do zdjęcia:
GALLOPER:
http://vlep.pl/z5np8j.jpg
PAJERO:
http://vlep.pl/jugoqp.jpg
http://vlep.pl/qisbj9.jpg
mam co do tego 2 pytania:
1. Co to jest i za co odpowiada?
2. Jak mogę się pozbyć tego stukotu ( boje się tego rozbierać żeby czegoś nie uszkodzić)?
z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
[ Dodano: 03-12-2011, 16:29 ]
mechanik powiedział mi że to jest tzw zawór ciśnieniowy na wypadek zbyt dużego ciśnienia w kolektorze nabijanego przez turbinę. tyle że on nie powinien się otwierać przy normalnej jeździe tylko w ekstremalnych warunkach.
Wychodzi więc na to że turbina daje zbyt duże ciśnienie na kolektor i to może być jej wina.
czy w turbinie jest jakiś zawór ewentualnie membrana, która steruje wielkością spalin dostarczanym bo turbo? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-12-2011, 16:30 Re: stukająca klapka na kolektorze ssącym
|
|
|
ArQ76 napisał/a: | witam na wstępie przepraszam że zamieszczam temat tutaj ale galloper 2.5td i pajero 2.8 td mają podobny kolektor ssący. Otóż posiadam gallopera 2.5 td. problem polega na tym że odkąd go kupiłem przy ok 5000 obrotach na biegu jałobym (w jeździe przy ok 2500 obr.) słychać stukanie klapki jakiegoś zaworu na kolektorze ssącym. zamieszczam link do zdjęcia:
GALLOPER:
http://vlep.pl/z5np8j.jpg
PAJERO:
http://vlep.pl/jugoqp.jpg
http://vlep.pl/qisbj9.jpg
mam co do tego 2 pytania:
1. Co to jest i za co odpowiada?
2. Jak mogę się pozbyć tego stukotu ( boje się tego rozbierać żeby czegoś nie uszkodzić)?
z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam |
2,8 ma inny kolektor:)
Stuka ci zawór bezpieczeństwa, albo masz go zepsutego, albo masz za duże cisnienie w kolektorze?
Sprawdź czy jak podłączysz sprężarkę do wężyka, który idzie do tej gruszki na twoim kolektorze, czy wysuwa się drucik, ten podłączony do kierownicy turbiny? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Anntoni
Forumowicz

Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 117 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-12-2011, 17:18
|
|
|
wlacze sie do rozmowy, jakie to jest stukanie? (rytmiczne)
a co do tego sterownika turbiny tam jest regulacja na precie, jak powinno byc wlasciwie ustawione? |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 03-12-2011, 19:19
|
|
|
Ten zawor jezeli stuka to musi byc zepsuty. W 2.8TD otwiera sie on powyzej cisnienia 1.2 bar'a i robi Psssssssssssss. Czesto w jego okolicach jest brudno po otwarciu, bo wyrzuca nagramadzone resztki oleju znajdujace sie w intercoolerze (za sprawa odmy lub nieszczelnej turbiny). Mozesz jak kolega wyzej napisal sprawdzic gruszke - wystarczy pompka do dmuchniecia. Jak bedzie sie wysuwal to podepnij manometr i sprawdz cisnienie w dolocie. Fabrycznie jest max 1 bar (0,95 bodajze). Gdyby zawor byl luzny i caly czas przepuszczal mialbys problemy z moca, bo za malo powietrza silnik by dostawal. Moze co innego stuka ?
Co do preta to chyba powinno byc tak ustawione zeby nie przeladowywal powyzej 1 bar, niektorzy podkrecaja zeby ladowal troche wiecej lub dokladaja MBC aby nie ruszac ustawien i miec mozliwosc regulacji cisnienia. |
|
|
|
 |
ArQ76
Nowy Forumowicz 4x4 i do przodu
Auto: Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 3 Skąd: Dąbrówka/ k kraśnika
|
Wysłany: 04-12-2011, 12:11
|
|
|
stukanie zdiagnozowałem. stuka właśnie ta metalowa klapka od zaworu ciśnienia bo się obluzowała i jak przez zawór pcha powietrze to ona rzegocze (nie rytmicznie). tylko właśnie martwi mnie dlaczego tamtędy to powietrze leci. dzięki za porady:P zajmę się tym w najbliższym czasie a o wynikach poinformuje na forum. gdyby ktoś miał jakieś pomysły jeszcze to piszcie. będę wdzięczny:) pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|