Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] stukająca klapka na kolektorze ssącym
Autor Wiadomość
ArQ76 
Nowy Forumowicz
4x4 i do przodu

Auto: Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: Dąbrówka/ k kraśnika
Wysłany: 03-12-2011, 12:13   [2.8 TD] stukająca klapka na kolektorze ssącym

witam :) na wstępie przepraszam że zamieszczam temat tutaj ale galloper 2.5td i pajero 2.8 td mają podobny kolektor ssący. Otóż posiadam gallopera 2.5 td. problem polega na tym że odkąd go kupiłem przy ok 5000 obrotach na biegu jałobym (w jeździe przy ok 2500 obr.) słychać stukanie klapki jakiegoś zaworu na kolektorze ssącym. zamieszczam link do zdjęcia:

GALLOPER:
http://vlep.pl/z5np8j.jpg

PAJERO:
http://vlep.pl/jugoqp.jpg
http://vlep.pl/qisbj9.jpg

mam co do tego 2 pytania:
1. Co to jest i za co odpowiada?
2. Jak mogę się pozbyć tego stukotu ( boje się tego rozbierać żeby czegoś nie uszkodzić)?

z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam :wink:

[ Dodano: 03-12-2011, 16:29 ]
mechanik powiedział mi że to jest tzw zawór ciśnieniowy na wypadek zbyt dużego ciśnienia w kolektorze nabijanego przez turbinę. tyle że on nie powinien się otwierać przy normalnej jeździe tylko w ekstremalnych warunkach.
Wychodzi więc na to że turbina daje zbyt duże ciśnienie na kolektor i to może być jej wina.

czy w turbinie jest jakiś zawór ewentualnie membrana, która steruje wielkością spalin dostarczanym bo turbo?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 03-12-2011, 16:30   Re: stukająca klapka na kolektorze ssącym

ArQ76 napisał/a:
witam :) na wstępie przepraszam że zamieszczam temat tutaj ale galloper 2.5td i pajero 2.8 td mają podobny kolektor ssący. Otóż posiadam gallopera 2.5 td. problem polega na tym że odkąd go kupiłem przy ok 5000 obrotach na biegu jałobym (w jeździe przy ok 2500 obr.) słychać stukanie klapki jakiegoś zaworu na kolektorze ssącym. zamieszczam link do zdjęcia:

GALLOPER:
http://vlep.pl/z5np8j.jpg

PAJERO:
http://vlep.pl/jugoqp.jpg
http://vlep.pl/qisbj9.jpg

mam co do tego 2 pytania:
1. Co to jest i za co odpowiada?
2. Jak mogę się pozbyć tego stukotu ( boje się tego rozbierać żeby czegoś nie uszkodzić)?

z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam :wink:


2,8 ma inny kolektor:)
Stuka ci zawór bezpieczeństwa, albo masz go zepsutego, albo masz za duże cisnienie w kolektorze?
Sprawdź czy jak podłączysz sprężarkę do wężyka, który idzie do tej gruszki na twoim kolektorze, czy wysuwa się drucik, ten podłączony do kierownicy turbiny?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Anntoni 
Forumowicz


Auto: Pajero 2,5 TD '89
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 117
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-12-2011, 17:18   

wlacze sie do rozmowy, jakie to jest stukanie? (rytmiczne)
a co do tego sterownika turbiny tam jest regulacja na precie, jak powinno byc wlasciwie ustawione?
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 03-12-2011, 19:19   

Ten zawor jezeli stuka to musi byc zepsuty. W 2.8TD otwiera sie on powyzej cisnienia 1.2 bar'a i robi Psssssssssssss. Czesto w jego okolicach jest brudno po otwarciu, bo wyrzuca nagramadzone resztki oleju znajdujace sie w intercoolerze (za sprawa odmy lub nieszczelnej turbiny). Mozesz jak kolega wyzej napisal sprawdzic gruszke - wystarczy pompka do dmuchniecia. Jak bedzie sie wysuwal to podepnij manometr i sprawdz cisnienie w dolocie. Fabrycznie jest max 1 bar (0,95 bodajze). Gdyby zawor byl luzny i caly czas przepuszczal mialbys problemy z moca, bo za malo powietrza silnik by dostawal. Moze co innego stuka ?

Co do preta to chyba powinno byc tak ustawione zeby nie przeladowywal powyzej 1 bar, niektorzy podkrecaja zeby ladowal troche wiecej lub dokladaja MBC aby nie ruszac ustawien i miec mozliwosc regulacji cisnienia.
 
 
ArQ76 
Nowy Forumowicz
4x4 i do przodu

Auto: Galloper
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: Dąbrówka/ k kraśnika
Wysłany: 04-12-2011, 12:11   

stukanie zdiagnozowałem. stuka właśnie ta metalowa klapka od zaworu ciśnienia bo się obluzowała i jak przez zawór pcha powietrze to ona rzegocze (nie rytmicznie). tylko właśnie martwi mnie dlaczego tamtędy to powietrze leci. dzięki za porady:P zajmę się tym w najbliższym czasie a o wynikach poinformuje na forum. gdyby ktoś miał jakieś pomysły jeszcze to piszcie. będę wdzięczny:) pozdrawiam :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.