Czy ten silnik nada się do E88A ? |
Autor |
Wiadomość |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1718 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-12-2011, 20:29 Czy ten silnik nada się do E88A ?
|
|
|
Tak sobie dziś Allegro przeglądam a tutaj oto coś takiego:
http://moto.allegro.pl/mi...1949570496.html
Wklejam fotki:
Ogłoszenie głosi, że jest to typowe 6G72 z przebiegiem poniżej 100 000 km. Na zdjęciu także jest skrzynia biegów oraz to "coś" do wału napędowego tylnich kół....
Jak dla mnie bomba - problemem jest cena - 3200 zł - trochę sporo - w sumie potrzebuję sam silnik - chyba że ktoś przygarnie moją skrzynię to będzie bomba (kolejna). Albo wrzuca się dwójkę przy 4000 rpm albo przy 2000 rpm - przy 3000 jakoś tak "chrupie" chociaż nic nie słychać
Wiadomo - moje 4G73 można teoretycznie zmusić do osiągnięcia nawet 215KM jak to pisał Frost tutaj (można czytać wątek od początku):
http://forum.mitsumaniaki...c&start=210#top
Mnie jednak chodzi po głowie inna opcja - większy silnik - stąd pytanie - już męczyłem Sigmiarzy (dzięki chłopaki - macie wyjątkowe samochody !) - czy takie coś podejdzie (jak na zjdęciach) do mojego skromnego Gala 93' ? No - może nie takiego skromnego
Jak pisałem - cena wysoka ale i może silnik OK ? Co Wy moje MitsuManiaki (z naciskiem na "maniaki") sądzicie o takim serduszku dla Galanta ? |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
BeNeK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 1.8 16v140km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2010 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 05-12-2011, 21:19
|
|
|
To coś to 6G72 w wersji Twin Turbo...-.-
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_6G7_engine
Pozatym czy jeśli w ogóle da się dopasować skrzynkę od 3000GT i czy wał przeniesie moment który jest nieco większy (420 nm) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 05-12-2011, 21:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
angelos
Forumowicz

Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 578 Skąd: Kraków\Biecz
|
Wysłany: 05-12-2011, 21:22
|
|
|
Cytat: | Jak dla mnie bomba - problemem jest cena - 3200 zł |
trochę drogo, chyba ze faktycznie silnik i skrzynia maja 100tys. w co osobiście nie wierze. Trzeba by sprawdzić, ale po wyglądzie jednak myślę ze ma 100x2 co najmniej. |
_________________ "Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1718 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-12-2011, 21:25
|
|
|
angelos napisał/a: | po wyglądzie jednak myślę ze ma 100x2 co najmniej. |
Też tak myślę - u mnie jest 220 000 km na liczniku i wygląda dwa razy gorzej, więc pewnie te 350-400 tys. km mój silnik zrobił. Po ilości zjadanego oleju by się zgadzało heh. |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 06-12-2011, 11:40
|
|
|
Wojtek silnik tylko i wyłącznie z NA - albo Sigma albo 3kGT 225KM
Jak masz zamiar wydać ponad 3k na silnik z TT to tylko i wyłącznie z całym samochodem inaczej nie będzie to działało i nie będzie miało sensu - mimo że sam silnik jest mega podobny to skrzynia, roździelacz, wał i tylny dyfer to już inna bajka, do tego dochodzą z pewnością 2 na 4 łapy inne, no i ECU ......
Jeżeli chcesz zmienić lub remontować silnik, to moja dobra rada -> idż w 3,0V6 ale tylko NA, chyba ze masz czas, wiedzę, warunki i $$$$$ żeby iść w grubszą zabawę.
PS. na obrazku jest silnik NA nie TT |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-12-2011, 11:50
|
|
|
Silnik jest z jakiegoś auta po paru przygodach bo jest to silnik NA z VR4 bo jest skrzynia 4x4 z reduktorem przy nim z VR4 wolnossące 3.0 V6 było w FWD
Silnik super i pasuje ale nie wziął bym za więcej niż 2,5tyś zł to górna granica ( licze goły bez skrzyni ) |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 06-12-2011, 12:00
|
|
|
NA tez bylo 4x4, a z pewnością takiego widziałem kilka razy
TO co widać na fotach to nie jest skrzynia z TT, skrzynia z TT jest większa
dla prównania silnik TT z skrzynią
http://otomoto.pl/mitsubi...-C21361857.html
Wojtkowi wystarczy sam silnik z NA bo skrzynia z Gala podejdzie bez problemu.
Za sam silnik to ja bym dał osobiście 1000zł max z osprzętem ale bez skrzyni |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-12-2011, 18:03
|
|
|
1000zł ? haha jaja sobie robisz Frost to ja wiem czemu Ty nie zrobiłeś swapa na TT bo może powiesz że chcesz znaleźć całe 3000GT do 5tyś zł bądźmy realistami
1200-1500zł to możesz mieć wolnossace 4G63 najwyżej |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-12-2011, 18:37
|
|
|
za 6tyś to możesz kupić 3000GT w stanie jak Twoje podwozie w E88A wyłożysz drugie tyle w remont silnika jak nie więcej
Może i będzie fart i jakiś z nich będzie w jako takim stanie ale ja bym tam nie był optymistą takim |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 06-12-2011, 18:48
|
|
|
To obejrzyj jaki jest przedział cenowy wole dać 6tys i z 4 włożyć i wiedzieć co mam i że podzespoły są nowe, niż dać 30tys i tez nie wiadomo nigdy nic jak kot użytkował auta, a VR-4 nie kupuje sie do jazdy do kościoła.
To samo z samym silnikiem NA, jedyne co trzeba sprawdzić to ciśnienie i na zaś wymienić panewki. Reszta to pikuś, a i tak wyjdzie taniej niż silnik za 3tys Sam wiesz z resztą jak to jest ze swapami itp. na próbe lepiej kupić coś tańszego niż wypompować sie z kasy a później drapać po głowie w razie jakiś komplikacji |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-12-2011, 23:06
|
|
|
Ja bym brał silnik za 1tyś zł bo bym go zrobił bez względu co by mu było ale ja się osobiście Wojtkowi trochę bał takie coś dawać bo wiem że on chce wrzucić i jeździć a nie robić coś jeszcze...
Ja się boję osobiście polecić takie coś no ale ty lepiej znasz się na tych silnikach wiec radź ja się boję po prostu komuś polecić to mimo wszystko |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 06-12-2011, 23:09
|
|
|
Ja nikomu nie bede Taziu doradzal nie bekne jako coś pójdzie nie tak hehee Wojtas kupuje cokolwiek na własną odpowiedzialność |
|
|
|
 |
Wojciech Bogacz
Mitsumaniak

Auto: Lancer C66A, Sigma Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 1718 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-12-2011, 11:36
|
|
|
Frost napisał/a: | Wojtas kupuje cokolwiek na własną odpowiedzialność |
Oj tak
Co do tych silników - kusi mnie właśnie ten NA za 1200... ale to bym musiał przedyskutować sobie w domu i jakieś głosowanie przeprowadzić czy te kolejne 1200 nie zrobi różnicy w budżecie...
P.S. - uprawnionych do głosowania jest dwie sztuki (w tym ja )
Dzięki natomiast Frost za info o silniku TT - teraz już wiem, że takiego nie będę kupował na 100% (przedtem rozważałem takie coś ale bez turbiny, jakby kiedyś w przyszłości).
Od dziś więc przeglądam sobie ogłoszenia i liczę, że coś gdzieś wydłubię z pod kamyczka
--------------- E D Y C J A ------------
Chyba wykrakałem... piękny dawca części się znalazł - tylko, że 3000 zł to już nie wydłubię teraz a dwa, że szkoda by mi było wyrywać serducho z takiego samochodu jak wiem, że jeździ.
http://moto.allegro.pl/mi...1982825830.html |
_________________ Lancer 1,6 C66A
(Była) Nasza Sigma Kombi |
|
|
|
 |
|