Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Carisma 1,9td po lifcie
Autor Wiadomość
sebabartek 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI CARISMA 2000r 1.9td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: Śrem
Wysłany: 12-12-2011, 21:11   [Cari 1.9TD] Carisma 1,9td po lifcie

Witam!
Mam spory problem odnośnie mojej Mitsu.
W piątek zatrzymując się na jednym ze skrzyżowań zobaczyłem dym pod maską, a także wskaźnik temperatury zaczął spadać, więc szybko zgasiłem auto. Okazało się, że popsuł się termostat (w układzie chłodniczym był czarny i gęsty uszczelniacz, więc nie wiem czy był tam również olej). Po przetransportowaniu auta do mechanika i wymontowaniu (przez niego oczywiście) termostatu, uzupełnił układ płynem i przejechał około 1km bardzo wolno. Temperatura podskoczyła dość wysoko, a chłodnica była zimna, decyzja mechanika - uszczelka pod głowicą.

W związku z tym chciałbym zapytać o Wasze zdanie na ten temat, bo boję się, że mechanik może chcieć na mnie sporo zarobić. Idą święta, a ja niestety nie śpię na kasie
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 12-12-2011, 21:47   

sebabartek, A dlaczego był tam ten uszczelniacz? Może ten uszczelniacz był po to żeby podczas sprzedaży nie wyszło na jaw że jest walnięta uszczelka. Skąd wiesz że termostat jest zepsuty? Na jakiej podstawie to stwierdziłeś?
sebabartek napisał/a:
uzupełnił układ płynem i przejechał około 1km bardzo wolno. Temperatura podskoczyła dość wysoko, a chłodnica była zimna, decyzja mechanika - uszczelka pod głowicą.

Temperatura mogła skoczyć ponieważ mógł nie odpowietrzyć układu chłodzenia i wytworzyła się poduszka powietrza w układzie. Wskazanie temperatury mogło być wtedy fałszywe i de facto temperatura płynu była niższa. Ale wracając do tego uszczelniacza w układzie to ciekawi mnie jaką rolę on tam spełniał. Obawiam się jednak że mechanik może mieć rację. Jak leci uszczelka pod głowicą to zazwyczaj płyn zostaje wywalony poprzez zbiorniczek wyrównawczy na zewnątrz.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
sebabartek 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI CARISMA 2000r 1.9td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: Śrem
Wysłany: 13-12-2011, 07:12   

auto mam 2 lata i było w ciągłej eksploatacji, ale faktycznie możliwe, że od początku coś było nie tak

no więc chyba będę musiał zaufać mechanikowi... ała..... :)
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 13-12-2011, 12:32   

Ja zanim zdecydowałbym się na wymianę uszczelki to w pierwszej kolejności wymieniłbym płyn i sprawdziłbym dokładnie termostat. I jeżeli by dalej takie objawy były jak do tej pory to wtedy decydowałbym się na wymianę uszczelki. A w pierwszej kolejności dobrze wypłukać układ chłodzenia z uszczelniacza. Wtedy będziesz widział czy olej wchodzi ci do płynu.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-12-2011, 13:30   

jak przewody robią się twarde to znaczy że idą spaliny do układu chłodzenia.
Jest kilka metod psrwadzania czy uszczelka poszła
1 Kompresja ale nie zawsze (ja miała walniętą na kanałach olejowych a komresja była ok)
2 tester spalin w układzie chłodzenia
3 Mozna zapodać cisnienie do cylindra i sprawdzić czy nie wywala płynu przez chłodnice lub zbiornik wyrównawczy
4 a stuprocentową pewność bedzie wtedy kiedy na bagnecie oleju będzie majonez lub na korku lub olej w układzie chłodzenia.
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 13-12-2011, 21:34   

pawelsonx, U mnie jak strzeliła uszczelka to objaw był taki że miałem olej w układzie chłodzenia a w silniku olej był czysty. No i tutaj z podanym przez ciebie czwartym punktem nie byłbym zgodny w 100%. Owszem często jest tak jak ty podajesz ale jak widać na moim przykładzie nie zawsze. Dlatego też niech wyczyści sobie układ chłodzenia i wtedy sprawdza co i jak. Owszem olej również trzeba kontrolować.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
sebabartek 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI CARISMA 2000r 1.9td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: Śrem
Wysłany: 14-12-2011, 20:27   

zaufałem mechanikowi.....
Ma trochę roboty, więc moja mitsu będzie gotowa na środę.
Dam znać czy wszystko ok :)

p.s. dzięki wielkie wszystkim za pomoc
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 14-12-2011, 21:00   

Jaro1974 napisał/a:
No i tutaj z podanym przez ciebie czwartym punktem nie byłbym zgodny w 100%.

pawelsonx napisał/a:

4 a stuprocentową pewność bedzie wtedy kiedy na bagnecie oleju będzie majonez lub na korku lub olej w układzie chłodzenia


słowo lub nie oznacza i
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 14-12-2011, 21:36   

pawelsonx, moja wina nie przeczytałem ze zrozumieniem :oops:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
sebabartek 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI CARISMA 2000r 1.9td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 8
Skąd: Śrem
Wysłany: 27-12-2011, 10:56   

a więc mitsu czuje się świetnie, faktycznie uszczelka była walnięta
planowanie głowicy, kupna + wymiana uszczelki, kupno + wymiana termostatu, wyczyszczenie układu chłodniczego i nagrzewnicy, no i zalanie układu płynem = 600zł
wydaje mi się, że tanio ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.