[Cari 1.9TD] Carisma 1,9td po lifcie |
Autor |
Wiadomość |
sebabartek
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI CARISMA 2000r 1.9td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 12-12-2011, 21:11 [Cari 1.9TD] Carisma 1,9td po lifcie
|
|
|
Witam!
Mam spory problem odnośnie mojej Mitsu.
W piątek zatrzymując się na jednym ze skrzyżowań zobaczyłem dym pod maską, a także wskaźnik temperatury zaczął spadać, więc szybko zgasiłem auto. Okazało się, że popsuł się termostat (w układzie chłodniczym był czarny i gęsty uszczelniacz, więc nie wiem czy był tam również olej). Po przetransportowaniu auta do mechanika i wymontowaniu (przez niego oczywiście) termostatu, uzupełnił układ płynem i przejechał około 1km bardzo wolno. Temperatura podskoczyła dość wysoko, a chłodnica była zimna, decyzja mechanika - uszczelka pod głowicą.
W związku z tym chciałbym zapytać o Wasze zdanie na ten temat, bo boję się, że mechanik może chcieć na mnie sporo zarobić. Idą święta, a ja niestety nie śpię na kasie |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 12-12-2011, 21:47
|
|
|
sebabartek, A dlaczego był tam ten uszczelniacz? Może ten uszczelniacz był po to żeby podczas sprzedaży nie wyszło na jaw że jest walnięta uszczelka. Skąd wiesz że termostat jest zepsuty? Na jakiej podstawie to stwierdziłeś?
sebabartek napisał/a: | uzupełnił układ płynem i przejechał około 1km bardzo wolno. Temperatura podskoczyła dość wysoko, a chłodnica była zimna, decyzja mechanika - uszczelka pod głowicą. |
Temperatura mogła skoczyć ponieważ mógł nie odpowietrzyć układu chłodzenia i wytworzyła się poduszka powietrza w układzie. Wskazanie temperatury mogło być wtedy fałszywe i de facto temperatura płynu była niższa. Ale wracając do tego uszczelniacza w układzie to ciekawi mnie jaką rolę on tam spełniał. Obawiam się jednak że mechanik może mieć rację. Jak leci uszczelka pod głowicą to zazwyczaj płyn zostaje wywalony poprzez zbiorniczek wyrównawczy na zewnątrz. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
sebabartek
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI CARISMA 2000r 1.9td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 13-12-2011, 07:12
|
|
|
auto mam 2 lata i było w ciągłej eksploatacji, ale faktycznie możliwe, że od początku coś było nie tak
no więc chyba będę musiał zaufać mechanikowi... ała..... |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 13-12-2011, 12:32
|
|
|
Ja zanim zdecydowałbym się na wymianę uszczelki to w pierwszej kolejności wymieniłbym płyn i sprawdziłbym dokładnie termostat. I jeżeli by dalej takie objawy były jak do tej pory to wtedy decydowałbym się na wymianę uszczelki. A w pierwszej kolejności dobrze wypłukać układ chłodzenia z uszczelniacza. Wtedy będziesz widział czy olej wchodzi ci do płynu. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-12-2011, 13:30
|
|
|
jak przewody robią się twarde to znaczy że idą spaliny do układu chłodzenia.
Jest kilka metod psrwadzania czy uszczelka poszła
1 Kompresja ale nie zawsze (ja miała walniętą na kanałach olejowych a komresja była ok)
2 tester spalin w układzie chłodzenia
3 Mozna zapodać cisnienie do cylindra i sprawdzić czy nie wywala płynu przez chłodnice lub zbiornik wyrównawczy
4 a stuprocentową pewność bedzie wtedy kiedy na bagnecie oleju będzie majonez lub na korku lub olej w układzie chłodzenia. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 13-12-2011, 21:34
|
|
|
pawelsonx, U mnie jak strzeliła uszczelka to objaw był taki że miałem olej w układzie chłodzenia a w silniku olej był czysty. No i tutaj z podanym przez ciebie czwartym punktem nie byłbym zgodny w 100%. Owszem często jest tak jak ty podajesz ale jak widać na moim przykładzie nie zawsze. Dlatego też niech wyczyści sobie układ chłodzenia i wtedy sprawdza co i jak. Owszem olej również trzeba kontrolować. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
sebabartek
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI CARISMA 2000r 1.9td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 14-12-2011, 20:27
|
|
|
zaufałem mechanikowi.....
Ma trochę roboty, więc moja mitsu będzie gotowa na środę.
Dam znać czy wszystko ok
p.s. dzięki wielkie wszystkim za pomoc |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 14-12-2011, 21:00
|
|
|
Jaro1974 napisał/a: | No i tutaj z podanym przez ciebie czwartym punktem nie byłbym zgodny w 100%. |
pawelsonx napisał/a: |
4 a stuprocentową pewność bedzie wtedy kiedy na bagnecie oleju będzie majonez lub na korku lub olej w układzie chłodzenia |
słowo lub nie oznacza i |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
sebabartek
Nowy Forumowicz
Auto: MITSUBISHI CARISMA 2000r 1.9td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 8 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 27-12-2011, 10:56
|
|
|
a więc mitsu czuje się świetnie, faktycznie uszczelka była walnięta
planowanie głowicy, kupna + wymiana uszczelki, kupno + wymiana termostatu, wyczyszczenie układu chłodniczego i nagrzewnicy, no i zalanie układu płynem = 600zł
wydaje mi się, że tanio |
|
|
|
 |
|