Zaślepienie EGR w Pajero II 2.8 a spalanie paliwa |
Autor |
Wiadomość |
treewood
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8 Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 24 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 13-12-2011, 17:12 Zaślepienie EGR w Pajero II 2.8 a spalanie paliwa
|
|
|
Na forach zagranicznych wyczytalem, ze zaslepienie EGR moze zmniejszyc spalanie paliwa. Ludzi, ktorzy tak zrobili jest dosc duzo i jest na ten temat sporo tematow i w sumie zdziwilem sie, ze nie znalazlem nic na ten temat na tym forum.
Niestety moj angielski nie jest najlepszy wiec dlatego zalozylem ten temat.
Taka "zaslepke" mozna nawet kupic:
http://www.ebay.pl/itm/EG...i-/220909719001
I na tej aukcji pisza, ze zmniejsza spalanie.
Czy ktos z Was ma z tym doswiadczenie? |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 372 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 13-12-2011, 18:16 Re: Zaślepienie EGR w Pajero II 2.8 a spalanie paliwa
|
|
|
treewood napisał/a: | Na forach zagranicznych wyczytalem, ze zaslepienie EGR moze zmniejszyc spalanie paliwa. Ludzi, ktorzy tak zrobili jest dosc duzo i jest na ten temat sporo tematow i w sumie zdziwilem sie, ze nie znalazlem nic na ten temat na tym forum.
Niestety moj angielski nie jest najlepszy wiec dlatego zalozylem ten temat.
Taka "zaslepke" mozna nawet kupic:
http://www.ebay.pl/itm/EG...i-/220909719001
I na tej aukcji pisza, ze zmniejsza spalanie.
Czy ktos z Was ma z tym doswiadczenie? |
A czy nie wystarczy wypiąć wężyka sterującego zaworkiem EGR? Wtedy EGR nie otwiera się.
Od strony teoretycznej wyłączenie "sprzężenia zwrotnego" w postaci dopalania spalin może zmniejszyć zużycie paliwa, gdyż silnik ma nieco większą moc dzięki czemu "kierownik" nie musi deptać mocno po gazie.
EGR to wymysł "zielonych" i nie ma uzasadnienia od strony technicznej. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-12-2011, 18:38 Re: Zaślepienie EGR w Pajero II 2.8 a spalanie paliwa
|
|
|
Rander napisał/a: | treewood napisał/a: | Na forach zagranicznych wyczytalem, ze zaslepienie EGR moze zmniejszyc spalanie paliwa. Ludzi, ktorzy tak zrobili jest dosc duzo i jest na ten temat sporo tematow i w sumie zdziwilem sie, ze nie znalazlem nic na ten temat na tym forum.
Niestety moj angielski nie jest najlepszy wiec dlatego zalozylem ten temat.
Taka "zaslepke" mozna nawet kupic:
http://www.ebay.pl/itm/EG...i-/220909719001
I na tej aukcji pisza, ze zmniejsza spalanie.
Czy ktos z Was ma z tym doswiadczenie? |
A czy nie wystarczy wypiąć wężyka sterującego zaworkiem EGR? Wtedy EGR nie otwiera się.
Od strony teoretycznej wyłączenie "sprzężenia zwrotnego" w postaci dopalania spalin może zmniejszyć zużycie paliwa, gdyż silnik ma nieco większą moc dzięki czemu "kierownik" nie musi deptać mocno po gazie.
EGR to wymysł "zielonych" i nie ma uzasadnienia od strony technicznej. |
Nie, bo będzie palli się Chek |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 13-12-2011, 19:03
|
|
|
Mam zaślepiony blaszką , spadku spalania ani "przypływu" mocy nie zauważyłem. Jedyna różnica to przy mocno obciążonym silniku ( załadowany samochód) przy gwałtownym dodaniu gazu przestał kopcić. Najprawdopodobniej zwiększył się współczynnik nadmiaru powietrza , dostaje więcej tlenu do spalania. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 13-12-2011, 19:17
|
|
|
Z plusow to oprocz mniejszego kopcenia to bym dodal mniej zabrudzony dolot. Mialem w pazdzierniku przeglad i na anilizie spalin wyszlo bardzo dobrze. W Irlandii jest jakis wskaznik Smoke (czyli zadymienie albo cos takiego) - dopuszczalny 3.0 u mnie bylo 1,13. Przy zaslepianiu polecam uzyc cienka nierdzewna szpachelke. Dociac i podlozyc zamiast uszczelki na pascie do dlumikow przy kolektorze ssacym.
Czytalem ze niektorzy wciskaja kulke metalowa w werzyk ale nie probowalem. Warunek to musi byc zamkniety EGR, jezli sie zapiekl i przepuszcza to blaszka jest najlepszym rozwiazaniem.
W instrukcji do silnika mozna ujzec takze zaslepke. Czyli producent przewidzial prace bez EGR, a montuje dla ekologii. Przynajmniej w teorii. |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-03-2012, 14:29
|
|
|
Witam
w moim jak przyjechał z Francji był zaślepiony wężyk, nie wiedziałem po co.
Ale wygląda na to że dokładnie po to o czym piszecie.
I mam wrażenie że jak go załozyłem powtórnie to teraz więcej pali, ale może to tylko wrażenie, długo stał w garażu w międzyczasie
Czek nie palił się. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
treewood
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8 Long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 24 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 11-03-2012, 22:19
|
|
|
Ja zamontowalem i nie zauwazylem roznic w spalaniu ale zauwazylem roznice w mniejszej ilosci czarnego dymu to napewno. |
|
|
|
 |
|