Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Elektrozawór podwyższenia biegu jałowego
Autor Wiadomość
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 14-12-2011, 06:22   [Cari 1.9TD] Elektrozawór podwyższenia biegu jałowego

Witam,

Wymigałem błędy 26 i 46 czyli według opisu Elektrozawór podwyższenia biegu jałowego.
Nie wiem czy jest uszkodzony, bo ostatnio walczę z nierównymi obrotami i szarpaniem na zimnym silniku, i prawdopodobnie mechanik odpiął go a następnie odpalił silnik, ale chciałem sprawdzić dla pewności.

Może mi ktoś napisać gdzie on jest i jak wygląda?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-12-2011, 07:54   

Na pompie wtryskowej, ciągnie za dźwignie o najdłuzszym ramieniu, taki kawałek gruszki z linką obok linki gazu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 14-12-2011, 09:54   

To już jest chyba urządzenie końcowe wykonawcze.
Czy to jets ten zawór po lewej stronie przekaźnika od świec i zaworu sterującego EGR?

Czy ma dwie cewki? Jakie mają mieć rezystancje? Bo według opisu 26 to za mała rezystancja, a 46 za duża, a jedna cewka nie może mieć jednocześnie i zwarcia i przerwy.
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 14-12-2011, 20:58   

Werwolf napisał/a:
Bo według opisu 26 to za mała rezystancja, a 46 za duża,

Nikt nie podawał takich wartości rezystancji
 
 
 
tomek_tom 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 185
Skąd: Sanok
Wysłany: 15-12-2011, 07:30   

pawelsonx, 26 i 46 to nie wartości rezystancji tylko kody błędów podane przez Werwolf, w pierwszym poście :lol: czytamy ze zrozumieniem :oops: :P
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 15-12-2011, 08:09   

Kod 26 oznacza wartość zbyt niska, a 46 oznacza wartość zbyt wysoka lub nieznana (tak wyczytałem na forum). Czyli jeżeli zawór ma zwarcie na cewce to wyskakuje kod 26 a jak ma przerwę to kod 46.

Pytam o ten zawór bo już mnie jasna nagła krew zalewa na moją Cari. Od wczesnej wiosny do późnej jesieni walczyłem z klimą i złym paleniem.
Z klimą wreszcie sobie poradziłem, ale ze złym paleniem dalej walczę. Po wymianie czujnika temperatury w obudowie termostacie, tego białego poprawiło się trochę (dłużej grzeje świece), ale nadal szarpie i kopci na zimnym silniku.
Na forum Volvo wyczytałem że szarpanie to w większości przypadków nieprawidłowe działanie tego właśnie zaworu (ale ostatnio mechanik robił mi go i niby działa) a kopcenie to efekt zapowietrzania układu paliwowego (najczęściej w okolicach zaworu korekcj wtrysku).
No i wymigałem kody 26 i 46 dlatego pyam gdzie ten zawór jest i jaką rezystancję ma mieć sprawny (bo mogę mieć np. zwarcie międzyzwojowe i dalej nie będę wiedział czy jest OK czy nie, chociaż niby dziala - kurde same zagadki).
Jak ktoś ma taką samą Cari (1.9TD) i prawidłowo działa mu zaów podwyższenia biegu jałowego, no i oczywiście posiada miernik rezystancji i woltomierz (multimetr :-) ) ma czas i chciałby pomóc to proszę o podanie rezystancji cewki i napięcia jakie dostaje zawór jak silnik jest zimny.
Z góry dziękuję.

Werwolf
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 15-12-2011, 15:29   

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.