| [Cari 1.9TD] Elektrozawór podwyższenia biegu jałowego | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Werwolf   Mitsumaniak
 
 Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Mar 2007
 Posty: 180
 Skąd: Krosno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-12-2011, 06:22   [Cari 1.9TD] Elektrozawór podwyższenia biegu jałowego |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 Wymigałem błędy 26 i 46 czyli według opisu Elektrozawór podwyższenia biegu jałowego.
 Nie wiem czy jest uszkodzony, bo ostatnio walczę z nierównymi obrotami i szarpaniem na zimnym silniku, i prawdopodobnie mechanik odpiął go a następnie odpalił silnik, ale chciałem sprawdzić dla pewności.
 
 Może mi ktoś napisać gdzie on jest i jak wygląda?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-12-2011, 07:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na pompie wtryskowej, ciągnie za dźwignie o najdłuzszym ramieniu, taki kawałek gruszki z linką obok linki gazu |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Werwolf   Mitsumaniak
 
 Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Mar 2007
 Posty: 180
 Skąd: Krosno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-12-2011, 09:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | To już jest chyba urządzenie końcowe wykonawcze. Czy to jets ten zawór po lewej stronie przekaźnika od świec i zaworu sterującego EGR?
 
 Czy ma dwie cewki? Jakie mają mieć rezystancje? Bo według opisu 26 to za mała rezystancja, a 46 za duża, a jedna cewka nie może mieć jednocześnie i zwarcia i przerwy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-12-2011, 20:58 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Werwolf napisał/a: |  	  | Bo według opisu 26 to za mała rezystancja, a 46 za duża, | 
 Nikt nie podawał takich wartości rezystancji
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomek_tom   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI '98
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 22 Cze 2010
 Posty: 185
 Skąd: Sanok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2011, 07:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | pawelsonx, 26 i 46 to nie wartości rezystancji tylko kody błędów podane przez Werwolf, w pierwszym poście  czytamy ze zrozumieniem     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Werwolf   Mitsumaniak
 
 Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Mar 2007
 Posty: 180
 Skąd: Krosno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2011, 08:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kod 26 oznacza wartość zbyt niska, a 46 oznacza wartość zbyt wysoka lub nieznana (tak wyczytałem na forum). Czyli jeżeli zawór ma zwarcie na cewce to wyskakuje kod 26 a jak ma przerwę to kod 46. 
 Pytam o ten zawór bo już mnie jasna nagła krew zalewa na moją Cari. Od wczesnej wiosny do późnej jesieni walczyłem z klimą i złym paleniem.
 Z klimą wreszcie sobie poradziłem, ale ze złym paleniem dalej walczę. Po wymianie czujnika temperatury w obudowie termostacie, tego białego poprawiło się trochę (dłużej grzeje świece), ale nadal szarpie i kopci na zimnym silniku.
 Na forum Volvo wyczytałem że szarpanie to w większości przypadków nieprawidłowe działanie tego właśnie zaworu (ale ostatnio mechanik robił mi go i niby działa) a kopcenie to efekt zapowietrzania układu paliwowego (najczęściej w okolicach zaworu korekcj wtrysku).
 No i wymigałem kody 26 i 46 dlatego pyam gdzie ten zawór jest i jaką rezystancję ma mieć sprawny (bo mogę mieć np. zwarcie międzyzwojowe i dalej nie będę wiedział czy jest OK czy nie, chociaż niby dziala - kurde same zagadki).
 Jak ktoś ma taką samą Cari (1.9TD) i prawidłowo działa mu zaów podwyższenia biegu jałowego, no i oczywiście posiada miernik rezystancji i woltomierz (multimetr
  ) ma czas i chciałby pomóc to proszę o podanie rezystancji cewki i napięcia jakie dostaje zawór jak silnik jest zimny. Z góry dziękuję.
 
 Werwolf
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2011, 15:29 |   
 |  
               | 
 |  
               |  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |