[Cari 1.9TD] Elektrozawór podwyższenia biegu jałowego |
Autor |
Wiadomość |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 14-12-2011, 06:22 [Cari 1.9TD] Elektrozawór podwyższenia biegu jałowego
|
|
|
Witam,
Wymigałem błędy 26 i 46 czyli według opisu Elektrozawór podwyższenia biegu jałowego.
Nie wiem czy jest uszkodzony, bo ostatnio walczę z nierównymi obrotami i szarpaniem na zimnym silniku, i prawdopodobnie mechanik odpiął go a następnie odpalił silnik, ale chciałem sprawdzić dla pewności.
Może mi ktoś napisać gdzie on jest i jak wygląda? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-12-2011, 07:54
|
|
|
Na pompie wtryskowej, ciągnie za dźwignie o najdłuzszym ramieniu, taki kawałek gruszki z linką obok linki gazu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 14-12-2011, 09:54
|
|
|
To już jest chyba urządzenie końcowe wykonawcze.
Czy to jets ten zawór po lewej stronie przekaźnika od świec i zaworu sterującego EGR?
Czy ma dwie cewki? Jakie mają mieć rezystancje? Bo według opisu 26 to za mała rezystancja, a 46 za duża, a jedna cewka nie może mieć jednocześnie i zwarcia i przerwy. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 14-12-2011, 20:58
|
|
|
Werwolf napisał/a: | Bo według opisu 26 to za mała rezystancja, a 46 za duża, |
Nikt nie podawał takich wartości rezystancji |
|
|
|
 |
tomek_tom
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2010 Posty: 185 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 15-12-2011, 07:30
|
|
|
pawelsonx, 26 i 46 to nie wartości rezystancji tylko kody błędów podane przez Werwolf, w pierwszym poście czytamy ze zrozumieniem |
|
|
|
 |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 15-12-2011, 08:09
|
|
|
Kod 26 oznacza wartość zbyt niska, a 46 oznacza wartość zbyt wysoka lub nieznana (tak wyczytałem na forum). Czyli jeżeli zawór ma zwarcie na cewce to wyskakuje kod 26 a jak ma przerwę to kod 46.
Pytam o ten zawór bo już mnie jasna nagła krew zalewa na moją Cari. Od wczesnej wiosny do późnej jesieni walczyłem z klimą i złym paleniem.
Z klimą wreszcie sobie poradziłem, ale ze złym paleniem dalej walczę. Po wymianie czujnika temperatury w obudowie termostacie, tego białego poprawiło się trochę (dłużej grzeje świece), ale nadal szarpie i kopci na zimnym silniku.
Na forum Volvo wyczytałem że szarpanie to w większości przypadków nieprawidłowe działanie tego właśnie zaworu (ale ostatnio mechanik robił mi go i niby działa) a kopcenie to efekt zapowietrzania układu paliwowego (najczęściej w okolicach zaworu korekcj wtrysku).
No i wymigałem kody 26 i 46 dlatego pyam gdzie ten zawór jest i jaką rezystancję ma mieć sprawny (bo mogę mieć np. zwarcie międzyzwojowe i dalej nie będę wiedział czy jest OK czy nie, chociaż niby dziala - kurde same zagadki).
Jak ktoś ma taką samą Cari (1.9TD) i prawidłowo działa mu zaów podwyższenia biegu jałowego, no i oczywiście posiada miernik rezystancji i woltomierz (multimetr ) ma czas i chciałby pomóc to proszę o podanie rezystancji cewki i napięcia jakie dostaje zawór jak silnik jest zimny.
Z góry dziękuję.
Werwolf |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 15-12-2011, 15:29
|
|
|
 |
|
|
|
 |
|