[EA5A/W 2.5] Misiek nie odpala po wymianie ecu |
Autor |
Wiadomość |
Joanna_W8
Nowy Forumowicz
Auto: galant'97 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 17 Gru 2011 Posty: 5 Skąd: SKARZYSKO
|
Wysłany: 17-12-2011, 23:19 [EA5A/W 2.5] Misiek nie odpala po wymianie ecu
|
|
|
mam pytanie, może ktoś z was pomoże ,mianowicie sprawa wygląda tak:
zgubiłam ostatni kluczyk do auta,poszukiwania trwały długo i spełzły na niczym... postanowiłam wymienić stacyjkę wraz z ecu (które miałam z poprzedniego miśka),podmianka niestety nie pomogła i misiu nie chciał odpalić,ale w miedzy czasie okazało się ,że stare kluczyki się odnalazły .Więc z powrotem nazad te stare graty a tu co???tez nie chce odpalić.
rozrusznik kręci lecz nie odpala tak jakby immo blokowało.Check engine sie świeci,a kodów błędów poprzez zwarcie pinów nie wymruguje. I teraz pytanko czy jest jakiś sposób na to by zresetować ecu?albo go jakoś zaadaptować do tego kluczyka z powrotem. Chyba ze jest jakaś inna przyczyna.POMOŻECIE???? |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 20-12-2011, 11:04, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 18-12-2011, 15:00
|
|
|
A czy oby wszystko zostalo prawidlowo podpiete?
Najlepiej to podpiac sie interfejsem i zobaczyc co komputer wywala.
Mozna za pomoca interfejsu VAG-KKL ze zwartym PINem 1-4 oraz programem evoScan |
_________________ Szybki Lopez. |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
|
|
|
 |
Joanna_W8
Nowy Forumowicz
Auto: galant'97 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 17 Gru 2011 Posty: 5 Skąd: SKARZYSKO
|
Wysłany: 18-12-2011, 16:45
|
|
|
Tak koledzy wszystko dobrze podpięte nie da się inaczej wtyczki są różne,ale nigdzie indziej nie pasują(żadna nie została nie podpięta).Bezpieczniki też sprawdzone.
Może da się jakoś ecu zresetować inaczej niż przez odpięcie aku????
Kolego"Pietraś",a czy tym sprzętem dałoby się zresetować ecu ,no i jle takie coś kosztuje?
[ Dodano: 18-12-2011, 16:47 ]
Przepraszam kolego Pieraś za błąd w nicku,to z rozpędu |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 18-12-2011, 17:58
|
|
|
Da się tyk mabelkiem i EvoScanem skasować błędy. Jak masz przedliftowe to zwarcie pinu 1 i 4 wymiga błędy, jeśli wymiga 54 (5 długich i 4 krótkie na kontrolce CE) to masz problem z komunikacją pomiędzy Engine ECU i Immo ECU. |
_________________ Elektronik dewastator
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 18-12-2011, 20:18
|
|
|
ja nie probowalem tym jeszcze kasowac bledow - program "google" itp., a interfejs 55zl na alledrogo |
_________________ Szybki Lopez. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-12-2011, 23:14
|
|
|
Joanna_W8, proszę otagować temat i nazwę tematu zaczynać wielką literą.
Joanna_W8 napisał/a: | Check engine sie świeci,a kodów błędów poprzez zwarcie pinów nie wymruguje |
A co się dzieje po zwarciu? Prawdopodobnie zwierasz złe piny lub źle coś podłączyłaś. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 20-12-2011, 09:42
|
|
|
Pieraś napisał/a: | Najlepiej to podpiac sie interfejsem i zobaczyc co komputer wywala.
Mozna za pomoca interfejsu VAG-KKL ze zwartym PINem 1-4 oraz programem evoScan |
Nie widziałem "opcji błędów" w evoscanie.
Być może są - ale podłączałem 2 Galanty i wżadnym nic nie wyskoczyło a błędy były. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Joanna_W8
Nowy Forumowicz
Auto: galant'97 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 17 Gru 2011 Posty: 5 Skąd: SKARZYSKO
|
Wysłany: 20-12-2011, 10:49
|
|
|
Witam ponownie.
Zauważyłam ,że nie mam napięcia na złączu diagnostycznym a bezpieczniki wszystkie całe i nie mam jak wymrygać błędów . Co z tym fantem zrobić????
Aha ,był jeszcze macher z jakimiś scanami ale nie mógł nawet się połączyć z tym ecu,po prostu KAPLICA!!!!!! |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-12-2011, 11:04
|
|
|
Bo pewnie ECU nie ma zasilania. Sprawdź wszystkie wtyczki i jeszcze raz sprawdź bezpieczniki pod maską i w kabinie. |
|
|
|
 |
tomrom
Forumowicz
Auto: Galant EA2A '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 168 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 20-12-2011, 11:10
|
|
|
Joanna_W8 napisał/a: | Zauważyłam ,że nie mam napięcia na złączu diagnostycznym a bezpieczniki wszystkie całe i nie mam jak wymrygać błędów . |
A na którym pinie sprawdzane było czy jest napięcie?
tu masz rozpiskę pinów w złączu diagnostycznym pod kierownicą. Powinnaś połączyć pin 1 i 4
[ Dodano: 20-12-2011, 11:13 ]
Joanna_W8 napisał/a: | postanowiłam wymienić stacyjkę wraz z ecu (które miałam z poprzedniego miśka) |
A jakiego miałaś poprzedniego miśka? |
|
|
|
 |
Joanna_W8
Nowy Forumowicz
Auto: galant'97 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 17 Gru 2011 Posty: 5 Skąd: SKARZYSKO
|
Wysłany: 20-12-2011, 11:44
|
|
|
Na 4 jest 0v a i na 1 też.
poprzedniego miałam takiego samego 2,5 v6 24v,tylko był troszki podrasowany ,ecu buło zczipowane przez salon mitsu w belgi
A gdzie jest zasilane ecu?? |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-12-2011, 19:01
|
|
|
Joanna_W8 napisał/a: | Na 4 jest 0v a i na 1 też.
poprzedniego miałam takiego samego 2,5 v6 24v,tylko był troszki podrasowany ,ecu buło zczipowane przez salon mitsu w belgi
A gdzie jest zasilane ecu?? |
Ani na 1 pinie ani na 4 nie będzie 12V - to są piny, które trzeba zewrzeć, żeby wymrugał błędy. Bodajże na 4 ma być masa.
Ja osobiście nie wiem dokładnie na którym ma być 12V ale po prostu szukaj czy na którymś jest |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 20-12-2011, 19:41
|
|
|
W OBD zaislanie jest na pinie 16.
W ECU zasilanie powinno być na pinie 12 i 25.
Czyli po włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki świecą sie jak powinny po czym gazsną tak jak powinny?
Jeśłi nie, pojawiął siejakaś "choinka" szukać zwarcia i tak jak wcześniej powiedziane bezpieczniki wszystkie sprawdzić w kabinie i pod maską, czasem jest taki że bezpiecznik wyglada na cały a miernikiem okazuje sie że jest przerwa...
Skoro check się pali, to ECU raczej ma zasilanie. Zewrzyj piny 1 i 4 jakimś drucikiem, to wymruga błąd..
Również na pinie 82 w ECU jest podawany sygnał ze stacyjki, moze coś nie tak z kablami w stacyjce jest?
 |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-12-2011, 20:34
|
|
|
mackbeth napisał/a: | W OBD zaislanie jest na pinie 16.
Zewrzyj piny 1 i 4 jakimś drucikiem, to wymruga błąd..
|
I tylko mieć nadzieję, że wcześniej były zwierane dobre piny bo jak były strony pomylone to pięknie plus został zwarty z masą
Ale to raczej byłoby widać... |
|
|
|
 |
|