Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Misiek nie odpala po wymianie ecu
Autor Wiadomość
Joanna_W8 
Nowy Forumowicz

Auto: galant'97 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 17 Gru 2011
Posty: 5
Skąd: SKARZYSKO
  Wysłany: 17-12-2011, 23:19   [EA5A/W 2.5] Misiek nie odpala po wymianie ecu

:twisted:
mam pytanie, może ktoś z was pomoże ,mianowicie sprawa wygląda tak:
zgubiłam ostatni kluczyk do auta,poszukiwania trwały długo i spełzły na niczym... postanowiłam wymienić stacyjkę wraz z ecu (które miałam z poprzedniego miśka),podmianka niestety nie pomogła i misiu nie chciał odpalić,ale w miedzy czasie okazało się ,że stare kluczyki się odnalazły .Więc z powrotem nazad te stare graty a tu co???tez nie chce odpalić.
rozrusznik kręci lecz nie odpala tak jakby immo blokowało.Check engine sie świeci,a kodów błędów poprzez zwarcie pinów nie wymruguje. I teraz pytanko czy jest jakiś sposób na to by zresetować ecu?albo go jakoś zaadaptować do tego kluczyka z powrotem. Chyba ze jest jakaś inna przyczyna.POMOŻECIE????
Ostatnio zmieniony przez Owczar 20-12-2011, 11:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18-12-2011, 15:00   

A czy oby wszystko zostalo prawidlowo podpiete?
Najlepiej to podpiac sie interfejsem i zobaczyc co komputer wywala.
Mozna za pomoca interfejsu VAG-KKL ze zwartym PINem 1-4 oraz programem evoScan
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 18-12-2011, 15:04   

Na początek sprawdz bezpieczniki:)
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Joanna_W8 
Nowy Forumowicz

Auto: galant'97 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 17 Gru 2011
Posty: 5
Skąd: SKARZYSKO
  Wysłany: 18-12-2011, 16:45   

Tak koledzy wszystko dobrze podpięte nie da się inaczej wtyczki są różne,ale nigdzie indziej nie pasują(żadna nie została nie podpięta).Bezpieczniki też sprawdzone.
Może da się jakoś ecu zresetować inaczej niż przez odpięcie aku????
Kolego"Pietraś",a czy tym sprzętem dałoby się zresetować ecu ,no i jle takie coś kosztuje?

[ Dodano: 18-12-2011, 16:47 ]
Przepraszam kolego Pieraś za błąd w nicku,to z rozpędu :oops:
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 18-12-2011, 17:58   

Da się tyk mabelkiem i EvoScanem skasować błędy. Jak masz przedliftowe to zwarcie pinu 1 i 4 wymiga błędy, jeśli wymiga 54 (5 długich i 4 krótkie na kontrolce CE) to masz problem z komunikacją pomiędzy Engine ECU i Immo ECU.
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
 
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18-12-2011, 20:18   

ja nie probowalem tym jeszcze kasowac bledow - program "google" itp., a interfejs 55zl na alledrogo
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-12-2011, 23:14   

Joanna_W8, proszę otagować temat i nazwę tematu zaczynać wielką literą.


Joanna_W8 napisał/a:
Check engine sie świeci,a kodów błędów poprzez zwarcie pinów nie wymruguje


A co się dzieje po zwarciu? Prawdopodobnie zwierasz złe piny lub źle coś podłączyłaś.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 20-12-2011, 09:42   

Pieraś napisał/a:
Najlepiej to podpiac sie interfejsem i zobaczyc co komputer wywala.
Mozna za pomoca interfejsu VAG-KKL ze zwartym PINem 1-4 oraz programem evoScan


Nie widziałem "opcji błędów" w evoscanie.
Być może są - ale podłączałem 2 Galanty i wżadnym nic nie wyskoczyło a błędy były.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Joanna_W8 
Nowy Forumowicz

Auto: galant'97 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 17 Gru 2011
Posty: 5
Skąd: SKARZYSKO
Wysłany: 20-12-2011, 10:49   

Witam ponownie.
Zauważyłam ,że nie mam napięcia na złączu diagnostycznym a bezpieczniki wszystkie całe i nie mam jak wymrygać błędów . Co z tym fantem zrobić????
Aha ,był jeszcze macher z jakimiś scanami ale nie mógł nawet się połączyć z tym ecu,po prostu KAPLICA!!!!!!
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-12-2011, 11:04   

Bo pewnie ECU nie ma zasilania. Sprawdź wszystkie wtyczki i jeszcze raz sprawdź bezpieczniki pod maską i w kabinie.
 
 
tomrom 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 168
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-12-2011, 11:10   

Joanna_W8 napisał/a:
Zauważyłam ,że nie mam napięcia na złączu diagnostycznym a bezpieczniki wszystkie całe i nie mam jak wymrygać błędów .

A na którym pinie sprawdzane było czy jest napięcie?

tu masz rozpiskę pinów w złączu diagnostycznym pod kierownicą. Powinnaś połączyć pin 1 i 4


[ Dodano: 20-12-2011, 11:13 ]
Joanna_W8 napisał/a:
postanowiłam wymienić stacyjkę wraz z ecu (które miałam z poprzedniego miśka)

A jakiego miałaś poprzedniego miśka?
 
 
 
Joanna_W8 
Nowy Forumowicz

Auto: galant'97 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 17 Gru 2011
Posty: 5
Skąd: SKARZYSKO
Wysłany: 20-12-2011, 11:44   

Na 4 jest 0v a i na 1 też.
poprzedniego miałam takiego samego 2,5 v6 24v,tylko był troszki podrasowany ,ecu buło zczipowane przez salon mitsu w belgi
A gdzie jest zasilane ecu??
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-12-2011, 19:01   

Joanna_W8 napisał/a:
Na 4 jest 0v a i na 1 też.
poprzedniego miałam takiego samego 2,5 v6 24v,tylko był troszki podrasowany ,ecu buło zczipowane przez salon mitsu w belgi
A gdzie jest zasilane ecu??

Ani na 1 pinie ani na 4 nie będzie 12V - to są piny, które trzeba zewrzeć, żeby wymrugał błędy. Bodajże na 4 ma być masa.
Ja osobiście nie wiem dokładnie na którym ma być 12V ale po prostu szukaj czy na którymś jest :)
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 20-12-2011, 19:41   

W OBD zaislanie jest na pinie 16.

W ECU zasilanie powinno być na pinie 12 i 25.

Czyli po włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki świecą sie jak powinny po czym gazsną tak jak powinny?

Jeśłi nie, pojawiął siejakaś "choinka" szukać zwarcia i tak jak wcześniej powiedziane bezpieczniki wszystkie sprawdzić w kabinie i pod maską, czasem jest taki że bezpiecznik wyglada na cały a miernikiem okazuje sie że jest przerwa...

Skoro check się pali, to ECU raczej ma zasilanie. Zewrzyj piny 1 i 4 jakimś drucikiem, to wymruga błąd..


Również na pinie 82 w ECU jest podawany sygnał ze stacyjki, moze coś nie tak z kablami w stacyjce jest?

_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-12-2011, 20:34   

mackbeth napisał/a:
W OBD zaislanie jest na pinie 16.

Zewrzyj piny 1 i 4 jakimś drucikiem, to wymruga błąd..


I tylko mieć nadzieję, że wcześniej były zwierane dobre piny bo jak były strony pomylone to pięknie plus został zwarty z masą :doubt:
Ale to raczej byłoby widać...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.