nie załancza sie tylna blokada |
Autor |
Wiadomość |
smysu
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 long gls
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2011 Posty: 3 Skąd: Korbieów
|
Wysłany: 19-12-2011, 12:37 nie załancza sie tylna blokada
|
|
|
witam. mam problem z blokadą tylnego mostu, mianowicie nie che sie załączyć.
Nie zapala się kontrolka i nie słychać (tak jak jakby pompki). Jak byłą sprawna to po złączeniu przez chwilkę było słychać jak pompuje. Nie wiem gdzie zacząć szukać usterki ani gdzie znajduje się pompka czy jakiś moduł sterujący. Tydzień temu jechałem w góry po śniegu i działała znakomicie, dziś chciałem załączyć i nie działa. Będę wdzięczny za każdą pomoc |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-12-2011, 13:31
|
|
|
smysu napisał/a: | Tydzień temu jechałem w góry po śniegu | zerknij najpierw na przewody przy samym moście. Co prawda ja mam dołożoną blokadę nie wiem jak jest w fabrycznych ale jak urwałem kabelki od czujnika to też przestała działać. Fabrycznie to chyba jest w tylnym lewym nadkolu ->> bieglejsi w temacie podpowiedzą Witaj na forum |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 19-12-2011, 22:18
|
|
|
smysu napisał/a: | Nie wiem gdzie zacząć szukać usterki ani gdzie znajduje się pompka czy jakiś moduł sterujący. | Pompkę masz pod tylnym fotelem jak otworzysz prawą klapkę, a sterownik już jawaldek wskazał
Jak nawet kontrolka nie daje znaku życia, to moze być problem z zasilaniem.
Sprawdź bezpieczniki 11 i 18 w skrzynce pod kierownicą przy słupku. Czy jest tam napięcie na włączonym zapłonie.
Do tego warto sprawdzić wszystkie masy tego układu, czyli:
1) pod tylnym fotelem, jak otworzysz lewą klapkę, za lewarkiem
2) na prawym słupku pod konsolą, powyżej dmuchawy (ciężko dojrzeć)
3) pod konsolą pomiędzy schowkiem a regulacją nadmuchu, na prawym wzmocnieniu
może coś tam się poluźniło albo zaśniedziało.
No i obejrzyj podłączenie pompki i sterownika, może po prostu jakiś przewód puscił albo wtyczka wypadła |
|
|
|
 |
smysu
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 long gls
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2011 Posty: 3 Skąd: Korbieów
|
Wysłany: 20-12-2011, 11:45
|
|
|
dzięki wszystkim za podpowiedzi. zaraz bede wszystko sprawdzał po kolei.
[ Dodano: 20-12-2011, 12:53 ]
NA bezpieczniku 18 nie ma napięcia. nie mam zielonego pojęcia którędy te przewody są poprowadzone
[ Dodano: 20-12-2011, 13:47 ]
na 18 napięcia nie było,więc sprawdzałem dalej. odkręciłem panel pod kierownicą i pogrzebałem w kablach ale nic nie znalazłem. Następnym krokiem było zaglądnięci pod maske, znalazłem tam jakby dorobiony bezpiecznik, był spalony więc wymieniłem i blokada dział |
|
|
|
 |
BARTZ
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 30 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 20-12-2011, 15:39
|
|
|
Cytat: | [ Dodano: 20-12-2011, 13:47 ]
na 18 napięcia nie było,więc sprawdzałem dalej. odkręciłem panel pod kierownicą i pogrzebałem w kablach ale nic nie znalazłem. Następnym krokiem było zaglądnięci pod maske, znalazłem tam jakby dorobiony bezpiecznik, był spalony więc wymieniłem i blokada dział |
kolego smysu czy mógłbyś podać kolor tego kabelka od 18 i gdzie się znajdował ten dorobiony bezpiecznik bo wydaje mi się że mam coś podobnego i bym sprawdził u siebie a pozatym żaden ze mnie elektryk tak więc byłbym wdzięczny! |
|
|
|
 |
smysu
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.8 long gls
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2011 Posty: 3 Skąd: Korbieów
|
Wysłany: 20-12-2011, 16:48
|
|
|
przy bezpiecznikach nie widać jakie kable wychodzą bo jest to mocno zabudowane nawet wykręcić tego nie mogłem. nie wiem jak to napisać.
dasz email to porobie zdjęcia i wyśle |
|
|
|
 |
BARTZ
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011 Posty: 30 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 06-01-2012, 12:21
|
|
|
witam! mam pytanko i czy dobrze to rozumie. Modul sterujacy w tylnim nadkolu jest odpowiedzialny za wyslanie sygnalu do pompki blokady ktora podaje cisnienie do blokady czyli jak ja slychac to powinno blokowac ale czujnik tej blokady jest tez z tym moduem polaczony?? nie rozumie tego ze tylni dyfer jest blokowany przez podcisnienie, pompke slysze przewody ok a nie blokuje (sprawdzone na podnosniku), czy jest mozliwosc ze przewod w samym dyfrze sie odczepil?
jawaldek napisał/a: | smysu napisał/a: | Tydzień temu jechałem w góry po śniegu | zerknij najpierw na przewody przy samym moście. Co prawda ja mam dołożoną blokadę nie wiem jak jest w fabrycznych ale jak urwałem kabelki od czujnika to też przestała działać. Fabrycznie to chyba jest w tylnym lewym nadkolu ->> bieglejsi w temacie podpowiedzą Witaj na forum |
i co ma zerwany przewod czujnika do blokowania bo myslalem ze czujnik daje sygnal na deske rozdzielcza ze by sie swiecilo ze jest wlaczona albo nie ?? |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 07-01-2012, 22:52
|
|
|
BARTZ napisał/a: | co ma zerwany przewod czujnika do blokowania bo myslalem ze czujnik daje sygnal na deske rozdzielcza ze by sie swiecilo ze jest wlaczona albo nie ?? | kontrolkami na budziku steruje moduł napędów (w konsoli pod radiem), który współpracuje z modułem blokady tylnego dyfra, więc to też istotne.
Jak nie zapina blokady, a pompka działa, to masz dwie opcje:
1) nieszczelne/zapchane podciśnienie do mostu (sprawdź jeszcze raz dokładnie)
2) uszkodzony czujnik w tylnym dyfrze |
|
|
|
 |
|