Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
nie załancza sie tylna blokada
Autor Wiadomość
smysu 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 long gls
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: Korbieów
Wysłany: 19-12-2011, 12:37   nie załancza sie tylna blokada

witam. mam problem z blokadą tylnego mostu, mianowicie nie che sie załączyć.
Nie zapala się kontrolka i nie słychać (tak jak jakby pompki). Jak byłą sprawna to po złączeniu przez chwilkę było słychać jak pompuje. Nie wiem gdzie zacząć szukać usterki ani gdzie znajduje się pompka czy jakiś moduł sterujący. Tydzień temu jechałem w góry po śniegu i działała znakomicie, dziś chciałem załączyć i nie działa. Będę wdzięczny za każdą pomoc
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 19-12-2011, 13:31   

smysu napisał/a:
Tydzień temu jechałem w góry po śniegu
zerknij najpierw na przewody przy samym moście. Co prawda ja mam dołożoną blokadę nie wiem jak jest w fabrycznych ale jak urwałem kabelki od czujnika to też przestała działać. Fabrycznie to chyba :roll: jest w tylnym lewym nadkolu ->> bieglejsi w temacie podpowiedzą :mrgreen: Witaj na forum :D
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 19-12-2011, 22:18   

smysu napisał/a:
Nie wiem gdzie zacząć szukać usterki ani gdzie znajduje się pompka czy jakiś moduł sterujący.
Pompkę masz pod tylnym fotelem jak otworzysz prawą klapkę, a sterownik już jawaldek wskazał

Jak nawet kontrolka nie daje znaku życia, to moze być problem z zasilaniem.
Sprawdź bezpieczniki 11 i 18 w skrzynce pod kierownicą przy słupku. Czy jest tam napięcie na włączonym zapłonie.
Do tego warto sprawdzić wszystkie masy tego układu, czyli:
1) pod tylnym fotelem, jak otworzysz lewą klapkę, za lewarkiem
2) na prawym słupku pod konsolą, powyżej dmuchawy (ciężko dojrzeć)
3) pod konsolą pomiędzy schowkiem a regulacją nadmuchu, na prawym wzmocnieniu
może coś tam się poluźniło albo zaśniedziało. :p
No i obejrzyj podłączenie pompki i sterownika, może po prostu jakiś przewód puscił albo wtyczka wypadła :?: :?: :?:
 
 
smysu 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 long gls
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: Korbieów
Wysłany: 20-12-2011, 11:45   

dzięki wszystkim za podpowiedzi. zaraz bede wszystko sprawdzał po kolei.

[ Dodano: 20-12-2011, 12:53 ]
NA bezpieczniku 18 nie ma napięcia. nie mam zielonego pojęcia którędy te przewody są poprowadzone

[ Dodano: 20-12-2011, 13:47 ]
na 18 napięcia nie było,więc sprawdzałem dalej. odkręciłem panel pod kierownicą i pogrzebałem w kablach ale nic nie znalazłem. Następnym krokiem było zaglądnięci pod maske, znalazłem tam jakby dorobiony bezpiecznik, był spalony więc wymieniłem i blokada dział :D
 
 
BARTZ 
Nowy Forumowicz


Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 30
Skąd: Zabrze
Wysłany: 20-12-2011, 15:39   

Cytat:
[ Dodano: 20-12-2011, 13:47 ]
na 18 napięcia nie było,więc sprawdzałem dalej. odkręciłem panel pod kierownicą i pogrzebałem w kablach ale nic nie znalazłem. Następnym krokiem było zaglądnięci pod maske, znalazłem tam jakby dorobiony bezpiecznik, był spalony więc wymieniłem i blokada dział :D


kolego smysu czy mógłbyś podać kolor tego kabelka od 18 i gdzie się znajdował ten dorobiony bezpiecznik bo wydaje mi się że mam coś podobnego i bym sprawdził u siebie a pozatym żaden ze mnie elektryk tak więc byłbym wdzięczny! :biggrin:
 
 
smysu 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.8 long gls
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 3
Skąd: Korbieów
Wysłany: 20-12-2011, 16:48   

przy bezpiecznikach nie widać jakie kable wychodzą bo jest to mocno zabudowane nawet wykręcić tego nie mogłem. nie wiem jak to napisać.
dasz email to porobie zdjęcia i wyśle
 
 
BARTZ 
Nowy Forumowicz


Auto: PAJERO INT.TURBO 2800 97r SS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 30
Skąd: Zabrze
Wysłany: 06-01-2012, 12:21   

witam! mam pytanko :) i czy dobrze to rozumie. Modul sterujacy w tylnim nadkolu jest odpowiedzialny za wyslanie sygnalu do pompki blokady ktora podaje cisnienie do blokady czyli jak ja slychac to powinno blokowac ale czujnik tej blokady jest tez z tym moduem polaczony?? nie rozumie tego ze tylni dyfer jest blokowany przez podcisnienie, pompke slysze przewody ok a nie blokuje (sprawdzone na podnosniku), czy jest mozliwosc ze przewod w samym dyfrze sie odczepil?

jawaldek napisał/a:
smysu napisał/a:
Tydzień temu jechałem w góry po śniegu
zerknij najpierw na przewody przy samym moście. Co prawda ja mam dołożoną blokadę nie wiem jak jest w fabrycznych ale jak urwałem kabelki od czujnika to też przestała działać. Fabrycznie to chyba :roll: jest w tylnym lewym nadkolu ->> bieglejsi w temacie podpowiedzą :mrgreen: Witaj na forum :D


i co ma zerwany przewod czujnika do blokowania bo myslalem ze czujnik daje sygnal na deske rozdzielcza ze by sie swiecilo ze jest wlaczona albo nie ??
 
 
rico.1 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 480
Skąd: pomorskie
Wysłany: 07-01-2012, 22:52   

BARTZ napisał/a:
co ma zerwany przewod czujnika do blokowania bo myslalem ze czujnik daje sygnal na deske rozdzielcza ze by sie swiecilo ze jest wlaczona albo nie ??
kontrolkami na budziku steruje moduł napędów (w konsoli pod radiem), który współpracuje z modułem blokady tylnego dyfra, więc to też istotne.
Jak nie zapina blokady, a pompka działa, to masz dwie opcje:
1) nieszczelne/zapchane podciśnienie do mostu (sprawdź jeszcze raz dokładnie)
2) uszkodzony czujnik w tylnym dyfrze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.