Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sruba
07-08-2007, 09:46
[C52A]Skrzypienie mocowania wycieraczek- trochę inny problem
Autor Wiadomość
tomoman
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2006, 09:45   [C52A]Skrzypienie mocowania wycieraczek- trochę inny problem

Elo

Przejrzałem poprzednie posty, ale te dotyczące skrzypienia wycieraczek dotyczą wyboru odpowiednich wkładów. U mnie przeraźliwe i wnerwiające skrzypienie podczas pracy wycieraczki dobiega z tego "dzyndzla" na którym umocowany jest szkielet wycieraczki (zaraz przy masce). Wygląda na lekko skrzywiony, przynajmniej ta druga jakoś tak prościej siedzi. Potraktowałem to ostatnio WD-40 i było ok - jeden dzień. Potem znowu deszcz popadał i mam wrażenie, że wymył WD. Jest jakiś smar, który nie zaszkodzi mechanizmowi a będzie wodoodporny? Próbowałem dokręcić tą górną śrubę, ale nie da się już bardziej. Mam wrażenie, że to jakieś mechaniczne uszkodzenie, wygięcie i tylko dobry smar może pomóc.
Ostatnio zmieniony przez robot 10-02-2007, 13:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2006, 09:51   

Podjedź do najbliższego sklepu z narzędziami i kup najprostszy smar maszynowy (jest albo bezbarwny albo brązowy).
Musisz jednakl liczyć się z tym, że jest to tylko maskowanie usterki a nie jej naprawa i co za tym idzie zabieg smarowania będziesz musiał co jakiś czas powtarzać. Jeżeli mocno Cię to wkurza to możesz np. kupić nowe mocowanie wycieraczki z jakiegoś rozbitka (groszowe to będą sprawy).
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-12-2006, 13:10   

tomoman napisał/a:
skrzypienie podczas pracy wycieraczki dobiega z tego "dzyndzla" na którym umocowany jest szkielet wycieraczki (zaraz przy masce)

Standard w Coltach. Przerabiałem to już ja i pewnie 99% użytkowników kilkunastoletnich Coltów. Tam wyrabiają się plastikowe tulejki, w których pracują trzpienie wycieraczek. Trzpień jest zabezpieczony pierścieniem Segera, który wcina się podczas pracy wycieraczek w twardą plastikową tulejkę powodując to straszne skrzypienie. Co należy zrobić:
1. odkręć ramię wycieraczki,
2. zdejmij stary pierścień,
3. chwyć szczypcami trzpień i sprawdź ile da się go wyciągnąć w górę,
4. dobierz podkładkę odpowiedniej grubości i załóż na trzpień,
5. załóż nowy pierścień Segera (chyba o śr. 8 mm),
6. przykręć ramię wycieraczki i gotowe,
Tak było u mnie i pewnie w tym tkwi Twój problem.
 
 
tomoman
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2006, 13:34   

Hugo napisał/a:

1. odkręć ramię wycieraczki,
2. zdejmij stary pierścień,
3. chwyć szczypcami trzpień i sprawdź ile da się go wyciągnąć w górę,
4. dobierz podkładkę odpowiedniej grubości i załóż na trzpień,
5. załóż nowy pierścień Segera (chyba o śr. 8 mm),
6. przykręć ramię wycieraczki i gotowe,
Tak było u mnie i pewnie w tym tkwi Twój problem.


Spróbuję tego, tylko nie wiem, czy u mnie nie doszło do jakiegoś poważniejszego uszkodzenia. Wycieraczka jakoś tak krzywo się trzyma, widać ten biały plastik. Dam znać co i jak. A myślałem, że nie będę miał planów na weekend:)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-12-2006, 17:04   

tomoman napisał/a:
Wycieraczka jakoś tak krzywo się trzyma, widać ten biały plastik

No to pewnie Ci się wyrobiła już tulejka. Faktycznie poważniejszy problem. W takim przypadku będziesz musiał wymienić cały mechanizm wycieraczek. Chyba, że lubisz się trochę pomęczyć, rozmontujesz wszystko i dasz tokarzowi tulejkę żeby dotoczył nową z metalu.
 
 
grzes23
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2007, 21:52   

Witam! Ja wszystkim polecam rozebranie mechanizmu wycieraczek (wymontowanie z podszybia) i przesmarowanie,bo jak u mnie złapała rdza,to rozerwał się jeden przegub(ten kulisty) i musiałem kombinować to jako tako skręcić bo nie mogłem całości kupić.Mój miał 9 lat,a ostatnio koledze smarowałem w 4 letniej Oktavi
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-01-2007, 22:54   

Hugo napisał/a:
Tam wyrabiają się plastikowe tulejki, w których pracują trzpienie wycieraczek


No niestety muszę potwierdzić że tak jest.
W apogeum choroby maska podczas otwierania haczy o wycieraczkę.
Ja to naprawiałem w następujący sposób:
-odkręcić nakrętkę, zdjąć ramię
-zdjąć pierścień
-przeczyścić wyrobioną tulejkę (na ile się da), bez demontażu
-na trzpieniu zawiązać cienki sznurek i ustawić tak, żeby był w odpowiedniej pozycji (wyrabia się tylko dół tulejki)
-trzpień ostrożnie smarujemy olejem - uwaga zeby tulejki nie posmarować, można zapałeczką ładnie
-w wyrobioną dziurę pakujemy poxipol, ważne żeby wszedł głęboko do tej dziury
-po 10min można już włączyć wycieraczki, ramię polecam ciut później zakładać.
Robiłem to 2 razy na 4 lata - ale za pierwszym na szybkiego było :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.