[EA2x] Stuka w silniku tylko co i dlaczego?? |
Autor |
Wiadomość |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 25-12-2011, 15:26
|
|
|
Ja tu czegoś nie kumam co ma ciśnienie na cylindrach do panewek
Z opisu eddisson, wynika że jest to początkowe stadium rozkładu bo jak sam pisze na zimnym nie puka więc tak się dzieje jak olej nie zdąży się rozgrzać (rozrzedzić)i nieco lepiej uszczelnia ,a na obrotach już i to nie pomaga.
Następna może być właśnie utrata mocy (zacierająca się panewka) i albo po tym silnik się zatrzyma albo dojdzie do wywalenia korby oczywiście reguły na to nie ma i tak naprawdę nie wiadomo jak silnik się zachowa . |
|
|
|
 |
figusss12
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 26 Skąd: PNT
|
Wysłany: 25-12-2011, 16:17
|
|
|
W sumie same panewki nie będą miały specjalnego wpływu na kompresje,ale pozwoli wykluczyć opcje z uszkodzonym tłokiem,wypalona uszczelka miedzy cylindrami,lub problem z którymś z zaworów,chociaż jak tak panewka już stuka to nie wiem czy niema to wpływ na sprężanie u |
Ostatnio zmieniony przez figusss12 25-12-2011, 18:28, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 25-12-2011, 17:31
|
|
|
Nie ma wpływu na sprężanie.
figusss12 mam jedną prośbę: popraw błędy w swoich postach i używaj polskich liter. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-12-2011, 17:33
|
|
|
figusss12, ja rozumiem różne schorzenia typu dysleksje, dysortografie i inne.
Ale jest coś takiego jak sprawdzanie pisowni w przeglądarce, w programach do edycji tekstu.
Zanim prześlesz post to proszę o sprawdzanie pisowni. Posty w takiej formie jak są teraz będą usuwane. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-12-2011, 17:38
|
|
|
carbon11 napisał/a: | Ja tu czegoś nie kumam co ma ciśnienie na cylindrach do panewek |
Abyś wiedział że ma
Sa prostsze formy diagnozy problemu , jesli juz obstawicie ta nieszczesną panewkę to sprawdzając który cylinder "hałasuje" odłącza sie jego obciążenie , czy zasilanie paliwem . Po odłaczeniu wtryskiwacza jesli hałas ustąpi i zaniknie mamy zdiagnozowany który cylinder do weryfikacji . Ale najszybciej i moim zdaniem dokładniej bedzie spr cisnienia sprężania , prawidłowe wartosci w 4G63 to ok 13 bar . |
Ostatnio zmieniony przez deejay 25-12-2011, 17:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 25-12-2011, 17:56
|
|
|
deejay, możesz jaśniej |
|
|
|
 |
figusss12
Nowy Forumowicz
Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 26 Skąd: PNT
|
Wysłany: 25-12-2011, 17:56
|
|
|
Czyli zużyte panewki wpływają na sprężanie? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-12-2011, 18:00
|
|
|
carbon11 napisał/a: | deejay, możesz jaśniej |
Pomyś tylko co sie dzieje w komorze spalania jesli mamy luz na panewce , po co sa fazy rozrzadu ... |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 25-12-2011, 18:01
|
|
|
deejay, zgadzam sie z Tobą co do odłączenia obciążenia na cylindrze, ale nadal nie wytłumaczyłeś w jaki sposób panewka jest w stanie zmniejszyć ciśnienie
Wytłumacz mi to łopatologicznie bo ja rozumiem pęknięte prowadzenie tłoka lub on sam ,popękane pierścienie pęknięty sworzeń ale panewki nie rozumiem. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-12-2011, 18:07
|
|
|
carbon11 napisał/a: | ale nadal nie wytłumaczyłeś w jaki sposób panewka jest w stanie zmniejszyć ciśnienie |
Jesli mamy luz na korbie to chyba logiczne że tłok nie zdąrzy osiagnac GMP jesli fazy rozrządu już sterują zworami i zaczynaja sie otwierać , zrozumiałe |
|
|
|
 |
carbon11
Mitsumaniak

Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 234 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 25-12-2011, 18:12
|
|
|
Zrozumiałe tylko że taki luz nie jest w stanie zmniejszyć ciśnienia na tyle żeby zlokalizować na której korbie puka . Może jak by jej tam już wcale nie było w co wątpię |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-12-2011, 18:17
|
|
|
carbon11 napisał/a: | Zrozumiałe tylko że taki luz nie jest w stanie zmniejszyć ciśnienia na tyle żeby zlokalizować na której korbie puka . Może jak by jej tam już wcale nie było w co wątpię |
Mowa tu raczej o skrajnych przypadkach , lub obróceniu panewki .
Osobiscie bym sprawdził poszczególne cylindry odłączają je , jesli to nie zweryfikuje problemu , to najpierw bym zdemontował pokrywe zaworów i zweryfikował wałek , krzywki i łozyskowanie wałka . Nastepnie do demontażu miska olejowa , ale na wstepie sprawdziłbym cisnienie oleju na zimny i ciepłym silniku |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 25-12-2011, 18:23
|
|
|
Cytat: | carbon11 napisał/a:
Cytat: | Zrozumiałe tylko że taki luz nie jest w stanie zmniejszyć ciśnienia na tyle żeby zlokalizować na której korbie puka . Może jak by jej tam już wcale nie było w co wątpię |
Mowa tu raczej o skrajnych przypadkach , osobiscie bym sprawdził poszczególne cylindry odłączają je , jesli to nie zweryfikuje problemu , to najpierw bym zdemontował pokrywe zaworów i zweryfikował wałek , krzywki i łozyskowanie wałka . Nastepnie do demontażu miska olejowa , ale na wstepie sprawdziłbym cisnienie oleju na zimny i ciepłym silniku |
Jakieś łopatologiczne sugestie jak sprawdzić wałek rozrządu??
Pokrywę zdjąłem i nic na oko laika nie zobaczyłem nic złego |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-12-2011, 18:37
|
|
|
eddisson napisał/a: | Jakieś łopatologiczne sugestie jak sprawdzić wałek rozrządu?? |
Łapiesz z jednej strony wałek rozrządu za koło a po prawej blokujesz czymś sztywnym i sprawdzasz luz osiowy . Ze swojej strony dodam jesli nie masz troche pojęcia o mechanice nie zagłębiał bym się w ten temat i oddał auto do jakiegos zaufanego mechanika , który obada problem i postawi odpowiednią diagnozę . |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 25-12-2011, 18:49
|
|
|
Cytat: | Ze swojej strony dodam jesli nie masz troche pojęcia o mechanice nie zagłębiał bym się w ten temat i oddał auto do jakiegos zaufanego mechanika , który obada problem i postawi odpowiednią diagnozę . |
Żadnego właśnie nie mam, a nie chce by eksperymentowali na mnie.
Kolega miał głupotę w postaci uszczelki pod kolektor ssący w spokojnej Astrze, a wymienili między innymi komputer... Ale to inna historia na hydepark
Che wstępnie zdiagnozować i obrać kierunek działań, czy remont czy szukać całego sprawnego i swap. |
|
|
|
 |
|