Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2x] Stuka w silniku tylko co i dlaczego??
Autor Wiadomość
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 25-12-2011, 15:26   

Ja tu czegoś nie kumam co ma ciśnienie na cylindrach do panewek :?: :shock:

Z opisu eddisson, wynika że jest to początkowe stadium rozkładu bo jak sam pisze na zimnym nie puka więc tak się dzieje jak olej nie zdąży się rozgrzać (rozrzedzić)i nieco lepiej uszczelnia ,a na obrotach już i to nie pomaga.

Następna może być właśnie utrata mocy (zacierająca się panewka) i albo po tym silnik się zatrzyma albo dojdzie do wywalenia korby oczywiście reguły na to nie ma i tak naprawdę nie wiadomo jak silnik się zachowa .
 
 
 
figusss12 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: PNT
Wysłany: 25-12-2011, 16:17   

W sumie same panewki nie będą miały specjalnego wpływu na kompresje,ale pozwoli wykluczyć opcje z uszkodzonym tłokiem,wypalona uszczelka miedzy cylindrami,lub problem z którymś z zaworów,chociaż jak tak panewka już stuka to nie wiem czy niema to wpływ na sprężanie :? u
Ostatnio zmieniony przez figusss12 25-12-2011, 18:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 25-12-2011, 17:31   

Nie ma wpływu na sprężanie.
figusss12 mam jedną prośbę: popraw błędy w swoich postach i używaj polskich liter.
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-12-2011, 17:33   

figusss12, ja rozumiem różne schorzenia typu dysleksje, dysortografie i inne.
Ale jest coś takiego jak sprawdzanie pisowni w przeglądarce, w programach do edycji tekstu.
Zanim prześlesz post to proszę o sprawdzanie pisowni. Posty w takiej formie jak są teraz będą usuwane.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-12-2011, 17:38   

carbon11 napisał/a:
Ja tu czegoś nie kumam co ma ciśnienie na cylindrach do panewek


Abyś wiedział że ma :!:

Sa prostsze formy diagnozy problemu , jesli juz obstawicie ta nieszczesną panewkę to sprawdzając który cylinder "hałasuje" odłącza sie jego obciążenie , czy zasilanie paliwem . Po odłaczeniu wtryskiwacza jesli hałas ustąpi i zaniknie mamy zdiagnozowany który cylinder do weryfikacji . Ale najszybciej i moim zdaniem dokładniej bedzie spr cisnienia sprężania , prawidłowe wartosci w 4G63 to ok 13 bar .
Ostatnio zmieniony przez deejay 25-12-2011, 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 25-12-2011, 17:56   

deejay, możesz jaśniej :?:
 
 
 
figusss12 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: PNT
Wysłany: 25-12-2011, 17:56   

Czyli zużyte panewki wpływają na sprężanie? :?:
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-12-2011, 18:00   

carbon11 napisał/a:
deejay, możesz jaśniej


Pomyś tylko co sie dzieje w komorze spalania jesli mamy luz na panewce , po co sa fazy rozrzadu ... :?:
 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 25-12-2011, 18:01   

deejay, zgadzam sie z Tobą co do odłączenia obciążenia na cylindrze, ale nadal nie wytłumaczyłeś w jaki sposób panewka jest w stanie zmniejszyć ciśnienie :?:

Wytłumacz mi to łopatologicznie bo ja rozumiem pęknięte prowadzenie tłoka lub on sam ,popękane pierścienie pęknięty sworzeń ale panewki nie rozumiem.
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-12-2011, 18:07   

carbon11 napisał/a:
ale nadal nie wytłumaczyłeś w jaki sposób panewka jest w stanie zmniejszyć ciśnienie


Jesli mamy luz na korbie to chyba logiczne że tłok nie zdąrzy osiagnac GMP jesli fazy rozrządu już sterują zworami i zaczynaja sie otwierać , zrozumiałe :?:
 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 25-12-2011, 18:12   

Zrozumiałe tylko że taki luz nie jest w stanie zmniejszyć ciśnienia na tyle żeby zlokalizować na której korbie puka . Może jak by jej tam już wcale nie było w co wątpię
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-12-2011, 18:17   

carbon11 napisał/a:
Zrozumiałe tylko że taki luz nie jest w stanie zmniejszyć ciśnienia na tyle żeby zlokalizować na której korbie puka . Może jak by jej tam już wcale nie było w co wątpię


Mowa tu raczej o skrajnych przypadkach , lub obróceniu panewki .
Osobiscie bym sprawdził poszczególne cylindry odłączają je , jesli to nie zweryfikuje problemu , to najpierw bym zdemontował pokrywe zaworów i zweryfikował wałek , krzywki i łozyskowanie wałka . Nastepnie do demontażu miska olejowa , ale na wstepie sprawdziłbym cisnienie oleju na zimny i ciepłym silniku :wink:
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 25-12-2011, 18:23   

Cytat:
carbon11 napisał/a:
Cytat:
Zrozumiałe tylko że taki luz nie jest w stanie zmniejszyć ciśnienia na tyle żeby zlokalizować na której korbie puka . Może jak by jej tam już wcale nie było w co wątpię


Mowa tu raczej o skrajnych przypadkach , osobiscie bym sprawdził poszczególne cylindry odłączają je , jesli to nie zweryfikuje problemu , to najpierw bym zdemontował pokrywe zaworów i zweryfikował wałek , krzywki i łozyskowanie wałka . Nastepnie do demontażu miska olejowa , ale na wstepie sprawdziłbym cisnienie oleju na zimny i ciepłym silniku


Jakieś łopatologiczne sugestie jak sprawdzić wałek rozrządu??
Pokrywę zdjąłem i nic na oko laika nie zobaczyłem nic złego :?
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-12-2011, 18:37   

eddisson napisał/a:
Jakieś łopatologiczne sugestie jak sprawdzić wałek rozrządu??


Łapiesz z jednej strony wałek rozrządu za koło a po prawej blokujesz czymś sztywnym i sprawdzasz luz osiowy . Ze swojej strony dodam jesli nie masz troche pojęcia o mechanice nie zagłębiał bym się w ten temat i oddał auto do jakiegos zaufanego mechanika , który obada problem i postawi odpowiednią diagnozę .
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 25-12-2011, 18:49   

Cytat:
Ze swojej strony dodam jesli nie masz troche pojęcia o mechanice nie zagłębiał bym się w ten temat i oddał auto do jakiegos zaufanego mechanika , który obada problem i postawi odpowiednią diagnozę .


Żadnego właśnie nie mam, a nie chce by eksperymentowali na mnie.
Kolega miał głupotę w postaci uszczelki pod kolektor ssący w spokojnej Astrze, a wymienili między innymi komputer... Ale to inna historia na hydepark :P
Che wstępnie zdiagnozować i obrać kierunek działań, czy remont czy szukać całego sprawnego i swap.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.