Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozmiar opon a zużycie paliwa
Autor Wiadomość
jac 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 & Triumph Ameri
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 299
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-04-2011, 11:07   

Panowie, a czy ktos potrafi w sposob logiczny wyjasnic mi dlaczego w ogole producenci montuja 18-tki i niskoprofilowe opony do samochodow ktorym blizej z zasady do limuzyny niz sportowego auta? np. Mercedes E, Passat itd...
 
 
cabaniarz 
Mitsumaniak


Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 467
Skąd: EŁK
Wysłany: 10-04-2011, 11:17   

jac napisał/a:
Panowie, a czy ktos potrafi w sposob logiczny wyjasnic mi dlaczego w ogole producenci montuja 18-tki i niskoprofilowe opony do samochodow ktorym blizej z zasady do limuzyny niz sportowego auta? np. Mercedes E, Passat itd...


wydaje mi się, że w celu ''usportowienia'' modelu. Ale są to tylko działania wpływające na wygląd auta. Krótko mówiąc dla szpanu :wink:

Ale chyba odchodzimy od głównego wątku :D

Podsumowując, nie ma znaczącego wpływu zmiana rozmiaru kół, tak jak w moim przypadku z 16'' na 18'' na zużycie paliwa, pomijając oczywiście inne czynniki: np. rodzaj bieżnika, szerokość opony itp.
_________________
Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-04-2011, 11:18   

jac napisał/a:
Panowie, a czy ktos potrafi w sposob logiczny wyjasnic mi dlaczego w ogole producenci montuja 18-tki i niskoprofilowe opony do samochodow ktorym blizej z zasady do limuzyny niz sportowego auta? np. Mercedes E, Passat itd...


No już chyba napisałem??

Cytat:
Lepsze hamowanie, przyspieszenie, trzymanie na zakrętach. Ogólnie lepsze bezpieczeństwo i stabilność samochodu szczególnie przy wyższych prędkościach.


Należy jeszcze zauważyć że w takich samochodach jest trochę inaczej zestrojone zawieszenie i do tego większa masa resorowana. Przez co w porównaniu z kompaktem o tych samym niskoprofilowych oponach jest większy komfort. No i w takich samochodach 18 cali może wcale nie dawać niskoprofilowej opony....

Do tego myślisz że jak ktoś wypuszcza specyfikację na całą europe przejmuje się tym że drogi w Polsce są lekko mówiąc w nie za dobrej kondycji? Chociaż ja jeżdżę latem na 195/50/16 (więc profil mniej więcej podobny do tej 18-stki) i ja to lubię, trochę wytrzepie na nierównościach za to każdy zakręt jest mój. Auto nie buja, nie zachowuje się nerwowo nawet przy manewrach na test łosia itd itp. Na zimowych o cal mniejszych jednak buja na zakrętach (np. przy teście łosia czuć że tył ma większą bezwładność, na letnich jest stabilniejszy). Do tego jednak jest coraz więcej dróg w Polsce które są równe...
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-04-2011, 11:59   

pb, zrobilem z 5000km Focusem I 4D i II kombi (nie FL) obydwa benzyna 1,6/100KM, i teraz nieco wiecej km moim Lancerem 4D 1,5/109KM, Focus I na 14calowych kolach a Focus II i Lancer na 16stkach... i nie stwierdzilem zadnych wyraznych przeslanek ze Lancer sie gorzej prowadzi...

jezdzilem tez Civiciem VIII sedan i Lancerem sedan, obydwa 1,8...

Najslabiej czulem Civica, ale kleil sie dobrze, tylko uklad kierowniczy byl taki "gumowaty" ze trzeba bylo sie przyzwyczaic... w Lancerze tez mi bardziej pasuje eletryczne wspomaganie 1,5 niz hydraulik w 1,8... Focus I mi pasował najbardziej, a pomiedzy Focusem II a Lancerem 1,5 dałbym znak równości pod względem szybkiej krętej jazdy...

ale to moja subiektywna opinia...


EDIT: Doczytalem ze piszesz o nadwoziu 5D Lancera... a tym nie mialem okazji jezdzic...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


Ostatnio zmieniony przez gzesiolek 10-04-2011, 13:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-04-2011, 12:20   

gzesiolek napisał/a:
i nie stwierdzilem zadnych wyraznych przeslanek ze Lancer sie gorzej prowadzi...


Jeździłem kiedyś focusem ale takim 99/00. Nie bardzo pamiętam jak to było. W każdym razie wspomaganie kierownicy w Nowym Lancerze jest za mocne. I niby progresywne ale ja tego nie czuje. W moim jest to zasadniczo wyczuwalne (jedziesz szybciej kierownica ciężej chodzi).
 
 
beti 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-04-2011, 11:11   

U mnie po zmianie z 16 na 18 komp pokazuje o 1,5 litra wyzsze spalanie :)
_________________
(o:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-04-2011, 12:41   

Podaj stary i nowy rozmiar opon...
 
 
beti 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-04-2011, 16:55   

Było 205/60R16 a jest 215/45R18
_________________
(o:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 23-04-2011, 20:18   

Pewnie siła sugestii. Pojeździć trochę, ja też tak mam jak zmieniam z zimówek na letnie i w końcu mam twardo... Spalanie rośnie.
 
 
beti 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 96
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-04-2011, 21:02   

Jadąc do pracy od domu miałem zawsze 9L, po zmianie opon 10,5(ta sama trasa, ten sam styl).
_________________
(o:
 
 
ostry85 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan 1.6 Inform MY2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 35
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-12-2011, 19:54   

I o takie wypowiedzi nam właśnie chodzi - ta sama trasa, ten sam styl, a spalanie inne ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.