[EAxx] Wilgotny nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
Plex
Forumowicz

Auto: Gal 97 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 105 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 22-09-2008, 08:50 [EAxx] Wilgotny nie odpala
|
|
|
Jak jest deszczowo czy mgliście (czyli jak ostatnio) nie chce mi odpalić. Kręci i kręci a nawet nie zaskoczy. Przewody WN wymieniłem, czego jeszcze szukać? Wtyczka od kompa, cewka, przewód masy? Najgorsze jest że stoi pod blokiem i nie mam tam nawet warunków :/
(kiedy wreszcie "szukaj" zadziała?) |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 28-12-2011, 08:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10682 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 22-09-2008, 22:14
|
|
|
Jakie kupiłeś przewody WN? Moze sa kiepskie...
A może to cewka lub rozdzielacz? W sumie co ma do tego wilgoć... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Plex
Forumowicz

Auto: Gal 97 EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 105 Skąd: Skarżysko
|
Wysłany: 23-09-2008, 08:23
|
|
|
ciemno i mokro było to sprawdziłem. wali iskrami z cewki. czyli do wymiany. przewody kupiłem JC. |
|
|
|
 |
wonsz
Mitsumaniak Ultras Sur

Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-12-2011, 20:10
|
|
|
Podepnę się pod temat bo mam podobny problem.
Nie odpala mi jak autorowi wątku gdy jest wilgotno itp.
Kręci kręci i nie odpala.
Pierwszy raz stało się to w taki sposób że: spod bloku ruszyłem bez problemów lecz po 30 sekundach przy dojeżdżaniu do świateł auto zgasło. Zjechałem ledwo w uliczkę i wtedy nie chciał odpalić. Dopiero po paru minutach zaskoczył. Teraz dzieje się tak przy odpalaniu gdy jest wilgotno.
Sprawdziłem dziś jak było ciemno co tam się dzieje pod maską.
Na dwóch fotkach zaznaczyłem w którym miejscu pojawia się mała iskierka. Na przewodach nic nie widać, tylko w tym miejscu na fotkach. Załączam także filmik.
Dodam że nie wiem jakie mam przewody/świece itp i nie wiem kiedy były wymieniane. Auto na gaz BRC.
Dodam że jak auto odpali po tych katorgach to przez kilka minut podczas jazdy odczuwalne jest takie coś że jak nieraz dodam gaz to dopiero za jakąś sekundę auto reaguje.
FOTKI:
http://i.imgur.com/CaRNv.jpg
http://i.imgur.com/HYkbK.jpg
FILMIK:
http://youtu.be/wAjqdhsOnbM
PS. Zaraz wrzucę filmik z "udanego" odpalenia.
Filmik2 -==> http://youtu.be/PCarqReatn0
Wesołych Świąt. |
Ostatnio zmieniony przez wonsz 25-12-2011, 20:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-12-2011, 20:16
|
|
|
Do sprawdzenia masz przwody zapłonowe , może są poluzowane , jeśli iskry "skaczą" to nie lekcewaz tego bo uszkodzisz moduł zapłonowy , ale na 99% problem tkwi w układzie zapłonowym |
|
|
|
 |
wonsz
Mitsumaniak Ultras Sur

Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-12-2011, 20:26
|
|
|
Ale problem występuje tylko jak jest wilgotno. Więc co ma do tego że moga być poluzowane. Jak jest sucho to odpala bez żadnego problemu.
PS. Drugi filmik http://youtu.be/PCarqReatn0 |
_________________ 2.5V6 Tiptronik. BRC P&D. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-12-2011, 20:29
|
|
|
Ewidentnie słychać na drugim filmiku jak nie równo pracuje nie pali na wszystkie cylindry , a wilgoc poteguje przebicia to chyba zrozumiałem co ? Sprawdz wszystkie połączenia przy kopułce , ew. zdemontuj ja jak wiesz jak to wykonac , bo moze w środku jest wilgotno i rozdzielacz aparatu przerzuca iskry tam gdzie chce . |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 25-12-2011, 22:13
|
|
|
Masz tak zwany podtlenek LPG??
Jak tak to odłącz aku na 15 sekund i potem spróbuj.
Komp benzyny mógł się zagubić z dawkowaniem benzyny przez niewłaściwą konfigurację sterownika gazu co się objawia jak jest zimno a zawsze jest zimno jak jest wilgotno (wynika to z praw fizyki- woda w powietrzy odbiera ciepło). |
|
|
|
 |
wonsz
Mitsumaniak Ultras Sur

Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-12-2011, 23:17
|
|
|
Aku był odłączany więc to nie w tym problem. Do wymiany jest coś na pewno w układzie zasilania, tylko chcę wiedzieć dokładnie co... |
_________________ 2.5V6 Tiptronik. BRC P&D. |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 25-12-2011, 23:20
|
|
|
Sprawdzałeś rezystancję przewodów WN?? |
_________________ Elektronik dewastator
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-12-2011, 23:41
|
|
|
Kiedy wymieniałeś przewody i świece? |
|
|
|
 |
wonsz
Mitsumaniak Ultras Sur

Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-12-2011, 08:48
|
|
|
eddisson napisał/a: | Sprawdzałeś rezystancję przewodów WN?? |
Nie mam pojęcia o czym piszesz
Owczar napisał/a: | Kiedy wymieniałeś przewody i świece? |
Nie wymieniałem. Mam auto 1.5 roku. poprzedni właściciel też nie wiem kiedy wymieniał. |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 26-12-2011, 10:02
|
|
|
wonsz napisał/a: | Owczar napisał/a:
Kiedy wymieniałeś przewody i świece?
Nie wymieniałem. Mam auto 1.5 roku. poprzedni właściciel też nie wiem kiedy wymieniał. |
to czas najwyższy na wymianę świec i przewodów wn
przewody najlepiej NGK a świece NGK lub DENSO paltynowo irydowe koszt około 45zł za sztukę ale wymienia się co 50tyśkm i wymiana ich też jest czasochłonna bo trzeba ściągać kolektor |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 26-12-2011, 11:49
|
|
|
Specyfikacja z Workshop Manual'a:
 |
|
|
|
 |
Lucas_Lucky
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2,0 16V 4WD (2006)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 42 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-12-2011, 17:48
|
|
|
Miałem podobny problem. Ciężko było odpalić rano i spóźniona reakcja na gaz.
Powodem była uszkodzona nieszczelna kopułka i skorodowany (przez wilgoć) palec rozdzielacza. |
|
|
|
 |
|