Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2x] Stuka w silniku tylko co i dlaczego??
Autor Wiadomość
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 25-12-2011, 18:52   

eddisson napisał/a:
Che wstępnie zdiagnozować i obrać kierunek działań, czy remont czy szukać całego sprawnego i swap.

Jeśli to panewka i wał będzie się jeszcze nadawał to wymiana panewek moim zdaniem jak najbardziej koszty do przeżycia ,ale jak wał będzie do szlifu lub co gorsza do wymiany to wymieniał bym motor.
 
 
 
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-12-2011, 10:21   

Panewka nie powinna czasem stukac jednostajnie i zwiekszac czestotliwosc stuku wraz ze zwiakszajaca sie predkoscia obrotowa silnika? Tutaj cos zaczyna stukac, na chwile przestaje, znowu zaczyna... Dziwny dzwiek.
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 26-12-2011, 10:37   

kiedyś posiadałem lancie kappe 2.0T i też miałem problem z stulającymi panewkami co w końcu doprowadziło do obrócenia na piątym cylindrze i i tam odgłos stukania panewek był całkiem inny a na filmiku słychać jakby jakaś śrubka się poluzowała i terkotała pod deklem zaworów
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
figusss12 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: PNT
Wysłany: 26-12-2011, 12:21   

Z filmiku ciężko stwierdzić dokładnie co dolega,to tak jak leczenie na odległość :wink: a co do panewek to tak na słuch tez jednoznacznie nie idzie stwierdzić na 100% czy to one winne,bez zwalenia miski to można jedynie przypuszczać ze to panewki,równie dobrze morze to być sworzeń tłoka lub przytarty tłok,zawory,uszczelka wypalona miedzy cylindrami albo jakaś luźna śrubka :)
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 26-12-2011, 14:38   

Nagrałem jeszcze raz jak ten silnik klepie. Tu od razu podziękowania dla mojej Madzi :)
A oto plik:
http://vxd.pl/galant/stukanie.mp3

Był odpalany 3 razy by dobrze uwiecznić moment odpalania.
Nagrałem też jak stuka przy zaworach wydechowych tuż nad głowicą przy obudowie rozrządu, przy wałku balansowym przy pompie oleju i przy kolektorze ssącym. Ostatnia część nagrania to jak już jest rozgrzany.

Dziś usłyszałem jakby rzeczywiście coś tam się klekotało jak jakiś kawałek metalu czy śrubka...

Próbowałem także odpiąć wtryskiwacze i stukot nadal jest :(
 
 
 
figusss12 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: PNT
Wysłany: 26-12-2011, 15:07   

Kurcze nie bardzo mi to na panewkę wygląda,chyba ze dopiero się zaciera,u ciebie odpala na zimnym dobrze,a u mnie przez chwile zastukał i cisz zaś po do daniu gazu powyżej 2000 rpm to stukał podobnie do twojego,i u mnie stracił na mocy,morz cos z popychaczami, zaworami lub uszczelka pod głowicą :?: ewentualnie spalanie sutkowe...
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 26-12-2011, 18:36   

Zawory. zawory , może być spalanie stukowe jak czujnik? panewka bardziej głuchy daje odgłos

Tu coś ciekawego zawory
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 26-12-2011, 19:43   

Na rozgrzanym stukot bardzo przypomina panewkę, ale na zimnym już nie. Jak padła panewka w moim lancerze, to czy zimny czy ciepły to waliło. Myślę, że na początek do zwalenia pokrywa zaworów i sprawdzenie popychaczy. Czyli generalnie metodą eliminacji od rzeczy najłatwiejszych do sprawdzenia.

Odnośnie miejsca z którego dochodzi dźwięk, to tak naprawdę w przypadku panewki dźwięk nosi po całym silniku. Pierwsze co wtedy robiłem to zdjęcie pokrywy zaworów. Ale okazało się, że jest ok.
Co ciekawe silnik mocy nie stracił, ale po 70km dźwięk był masakryczny. Ale bez drastycznego spadku ciśnienia oleju dojechał do punktu zmiany silnika.
 
 
figusss12 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: PNT
Wysłany: 26-12-2011, 20:25   

Tez na początek sprawdził bym popychacze i wałek oraz dźwigienki ,potem zostaje sprawdzić sprężanie i ciśnienie oleju i czujnik spalania sutkowego,chociaż jeśli było by coś z czujnikiem to powinien palić się check engine.
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 26-12-2011, 20:33   

Komp nie wywala spalania stukowego więc to co innego.
Ażeby sprawdzić resztę to muszę pokręcić paroma śrubami, a to nie będzie łatwe, bo ostatnio czasu brak :(
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-12-2011, 20:42   

Zdemontuj jeszcze w miarę możliwości osłonę paska rozrządu i sprawdz napiecie paska , bo dzwięk przypomina tez tak jakby był uszkodzony napinacz paska i pasek wpada w wibracje i obija w osłone rozrządu . Wystarczy zdemontowac górną osłoną , jest przykręcona na 4 śruby i zaobserwować przy pracy silnika czy przypadkiem pasek nie wpada w wibracje i nie obija w swoim najdłuższym odcinku o osłone rozrządu .

Wklejam link do filmiku w którym jest to zobrazowane od 0.40 sec. ale w twoim przypdu chodzi mi o pasek rozrządu .

http://www.youtube.com/watch?v=EL63sDgmhQY
 
 
diabelll 
Forumowicz

Auto: Galant ;>
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 150
Skąd: Krk
Wysłany: 26-12-2011, 23:33   

Moim zdaniem to nie panewki ... obstawiam na zuzyte popychacze dostaly luzow i klekotaja mozna z tym zyc ale wkurza bo to nie diesel wkoncu :P
 
 
figusss12 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: PNT
Wysłany: 27-12-2011, 00:02   

No morze i nie panewki,ale niema co tego bagatelizować lepiej dmuchać na zimne i zdiagnozować co go boli,musi chodzić jak pszczółka 8) a nie jak sieczkarnia :biggrin:
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-12-2011, 00:39   

popychacze to by przecież też i na wolnych klepały. i o wiele równiej by klepały.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-12-2011, 23:17   

Saqu napisał/a:
popychacze to by przecież też i na wolnych klepały
szczególnie na wolnych obrotach.
Saqu napisał/a:
o wiele równiej by klepały
Niekoniecznie. Potrafią "poklepywać", "cyk, cyk, cyk" coraz ciszej aż całkowicie umilkną i tak w kółko. Często jedna sztuka :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.