Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2x] Stuka w silniku tylko co i dlaczego??
Autor Wiadomość
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-12-2011, 23:41   

figusss12 napisał/a:
lub uszczelka pod głowicą ewentualnie spalanie sutkowe...


Poczytaj najpierw trochę , bo totalne bzdury piszesz , co ma uszczelka głowicy i czujnik spalania stukowego do stuków silnika opisywanych przez kolegę . Tak naprawde nie jesteś w stanie usłyczeć podczas normalnej pracy silnika kiedy odbywa sie spalanie stukowe , po to własnie jest ten czujnik :wink: , no chyba że bedziesz mu psikał plakiem itp. w kolektor ssacy silnika to wtedy usłyszysz charakterystyczny stukot .

http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 28-12-2011, 09:07   

Moji mili, to jaki plan mam przyjąć by namierzyć co jak najmniejszym wkładme sił i czasu??
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-12-2011, 09:15   

Już było pisane. Sprawdzenie popychaczy według instrukcji sprawdzania z filmu, do którego link był kilka postów wcześniej.
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 28-12-2011, 09:46   

OK, tylko ja mam SOHC ale i tak to zrobię wg rozdziału 8 PWEE9616-A (wspierając się SB MSB-99E11-002) ale także chciał bym wiedzieć co dalej, a nie rozpraszać się na grzebanie po trochu.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-12-2011, 11:49   

SOHC czy DOHC to zasada działania popychacza taka sama.

Swoją drogą to warto jeszcze wcześniej sprawdzić kompresje bo ona też wiele może powiedzieć.

Potem do sprawdzenia panewki.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-12-2011, 14:29   

ja bym sprawdził np tą koncepcję z napinaczem paska rozrządu, jak tam wszystko ok to raczej popychacz na najdalszy plan, one całkiem inaczej klepią niż na filmikach
już bardziej realistyczna jest tutaj panewka
 
 
 
Dziadek2
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2011, 21:00   

Edison.. Kto Ci polecił tą nie szczęsną płukankę. Sam to robiłeś. To teraz masz efekty.
Wymień jeszcze raz olej. wróć do 10W40 jak napisał "milo.
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 29-12-2011, 21:28   

W silniku był syf, przy kupnie nie dość, że za dużo oleju to niewiadomego pochodzenia. Po zalaniu Valvoline 10W40 po 5kkm zrobił się wręcz czarny ja by był po 15kkm w dieslu dlatego padła decyzja na płukankę i pracował idealnie ponad 5kkm, lepiej niż na poprzednich olejach. Nie podjąłem decyzyj pochopnie, minęły długie godziny analizy opinii, faktów i nawet składu chemicznego włącznie z doborem kolejnego oleju.
Myślałem o tym by wrócić do gęstszego jednak najpierw przejrzę rozrząd, klawiaturkę i może panewki.
Wiele osób mi podzsówa różne rozwiązania, nawet to by zdjąć głowicę i obejrzeć zawory i ich gniazda.
Muszę opracować plan działania by miał jak największe szanse powodzenia, a nie rozbierać to tu to tam na pałę!! Połowa czasu naprawy to planowanie wyeliminowania usterki. Wolę pomyśleć niż narobić się po łokcie i zlawetować gruchota na warsztat, bo rozbiorę połowę auta i nie będę potrafił go do kupy skręcić...
Ze skrzynią też mam problem, bo synchronizator 2 biegu zdycha i niektórzy zabobonnie twierdzą, że dodatki niszczą ale disiarczek molibdenu po przeanalizowaniu fizyki płynów pomoże wytrwać mi do przyszłej jesieni bez znacznego niszczenia zębatek ale to inna bajka.

Tak więc po męsku nie ma co pieprzyć tylko trzeba znaleźć skuteczne rozwiązanie :biggrin:

Plan mam, sylwester będzie owocny, mam nadziej :wink:
 
 
 
figusss12 
Nowy Forumowicz

Auto: galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 26
Skąd: PNT
Wysłany: 29-12-2011, 21:46   

Głowicę zostaw na końcu,najpierw rozrząd i klawiatura oraz kompresja,potem panewki a jeśli to nie one to wtedy zwal głowicę :)
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 29-12-2011, 21:50   

Dokładnie ;)
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
 
 
 
Dziadek2
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2011, 23:05   

Eddisson- taki odgłos pracy silnika to ja miałem po kapitalnym remoncie silnika i przeważnie zaraz gasł . ale po paru odpaleniach było już dobrze no jak kontrolka oleju zgasła. Wniosek zbyt mało smarowania. Taki odgłos pracy to jeszcze przeważnie nic nie jest uszkodzone. Dlatego proponuje wymiane oleju. Płukanka raz dwa olej 5W40 płucze, 3 ten płyn płuczący na pewno zlałeś cały. Proponuje wymienić olej i dodać Ceramizera . Wiem że zaraz będzie wrzask niektórych, tu masz stronę. http://ceramizer.pl/ do skrzyni biegów też. Pozdrawiam.
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 29-12-2011, 23:18   

Silnik ma 100kkm więc nie ma co uszczelniać. Mam nieśmiałą teorię, że może (mam nadzieję z resztą) jakiś większy syf się skądś oderwał i przeleciwszy przez filtr zapchał komorę wysokiego sinienia (high pressure chamber) w popychaczu i że zwykłe czyszczenie wystarczy. Potem może nadgorliwie zwalenie miski i czyszczenie nagaru. Ale to tylko teoria :roll:
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-12-2011, 14:57   

klasyczne stukanie popychaczy:
http://www.youtube.com/watch?v=FMgsR-7IcoY
tak brzmią one w większości silników
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 30-12-2011, 16:19   

eddisson napisał/a:
Silnik ma 100kkm


Masz go od nowości? Jeśli nie, to na liczniku ma 100kkm. A prawdziwy przebieg to... kto może wiedzieć :)
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 30-12-2011, 18:00   

Nie mam go od nowości, pochodzi z Niemiec, a będąc w Berlinie wybrałem się na DEKRE i zagadałem z diagnostą i potwierdziłem przebieg.

[ Dodano: 02-01-2012, 19:03 ]
Znalazłem przyczynę klepania i gdybym dorwał tego mechanika, który robił przy tym silniku to bym mu nogi z d_py powyrywał @#$%^& !!

Do krwiobiegu silnika dostał się kawałek silikonu z uszczelnienia miski i zawędrował aż do popychacza zapychając kanalik w ramieniu. Zastanawia mnie tylko jak taki kawał (ok. 1mm średnicy i 3mm długości) silikonu dotarł tak daleko i w dodatku za filtr. Obawiam się też, że podobne kawałki tego dziadostwa krążą gdzieś jeszcze i by nie dotarły do panewek...!!
Bynajmniej miskę zdejmę, wyczyszczę stary silikon, założę wszystko od nowa, zmienię olej i filtr.

Niestety także jeden popychacz ma uszkodzoną głowicę (od strony zaworu) i też muszę go zmienić, bo szlifować się nie da, za głęboka wyrwa. Główkę jednego zaworu też będę musiał przeszlifować.
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.