[EA6W 2.0D] kontrolka od ręcznego po naciśnięcu pedału hamul |
Autor |
Wiadomość |
brzozowski886
Forumowicz
Auto: GALANT EA6A 2,0 TD 90 KM 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 176 Skąd: Zelow
|
Wysłany: 29-12-2011, 17:57
|
|
|
No i koledzy posprawdzałem wszystko co możliwe i nadal nic
Mianowicie sprawdziłem jeszcze razprzewód od vacumpompy do serva i jest dobry, odpaliłem auto pochodziło chwilę zgasiłem i zdjąlem przewód z serwa i zrobiło pssssssss, co oznacza że zaworek w nim trzyma.
Wyjąłem pływak dla pewności jakoby gdzies tam miał łączyć.
Wykręciłem ten czujnik z serwa i podłączyłem do niego mase i ten przewód z +, zaciągłem ustami powietrze z tego czujnika i kontrolka gasła, czyli oznacza że czujnik jest dobry.
2 teza dobrego czujnika to to że jak zdjąłem przewód serwa i zeszło powietrze to automatycznie zapalała się kontrolka, a jak odpaliłem auto to po sekundzie ona gasła czyli serwo działa.
Jedyne na myśl co mi przychodzi to zmienić płyn hamulcowy i w 100% go odpowietrzyć, bo pedał hamulca nie jest taki jak przed tą usterką.
A jak odepnę ten wtyk z czujnika na serwo to wszystko jest dobrze. |
_________________ \.:Pozdrawiam Mateusz:./ |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 29-12-2011, 19:48
|
|
|
Jak pedał hamulca ma duży skok albo pompa nie wyrabia tez bedzie się świecic
Jak się świeci kontrolka i przygazujesz to gasnie ? na postoju |
|
|
|
 |
brzozowski886
Forumowicz
Auto: GALANT EA6A 2,0 TD 90 KM 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 176 Skąd: Zelow
|
Wysłany: 29-12-2011, 19:56
|
|
|
Ale ona nie świeci się cały czas tylko jak wcisnę szybko pedał.
Masz na myśli to że serwo nie wyrabia. To bym zostawił w spokoju.
Chyba musze dobrze odpowietrzyć ten układ hamulcowy, bo już ten sam płyn mi się nie podoba, a jeszcze ten pedał jest taki miękki jakby były zapowietrzone. |
_________________ \.:Pozdrawiam Mateusz:./ |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 29-12-2011, 20:01
|
|
|
brzozowski886 napisał/a: | A jak odepnę ten wtyk z czujnika na serwo to wszystko jest dobrze |
To czujnik nie wyrabia do wymiany on zamyka obwód i kontrolka sie świeci
Zmień płyn i dobrze odpowietrz ,ja odpowietrzam na zaciągniętym ręcznym |
Ostatnio zmieniony przez milo 29-12-2011, 20:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
brzozowski886
Forumowicz
Auto: GALANT EA6A 2,0 TD 90 KM 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 176 Skąd: Zelow
|
Wysłany: 29-12-2011, 20:03
|
|
|
A powiedz mi jeszcze jakbym przełożył z kumpla auta to czy wszystko by wtedy wyszło??
Można jeździć na odpietym czujniku? |
_________________ \.:Pozdrawiam Mateusz:./ |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 29-12-2011, 20:06
|
|
|
Mozesz na początek czujnik podciśnienia podmienić
Ale ten duży skok pedału to musisz wyeliminować |
|
|
|
 |
brzozowski886
Forumowicz
Auto: GALANT EA6A 2,0 TD 90 KM 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 176 Skąd: Zelow
|
Wysłany: 29-12-2011, 20:07
|
|
|
Ale dobra jakbym zalał nowym płynem i odpowietrzył w 100 % to skok pedału może być mniejszy i czujnik może wtedy wyrabiać?? |
_________________ \.:Pozdrawiam Mateusz:./ |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 29-12-2011, 20:12
|
|
|
brzozowski886 napisał/a: | Ale ona nie świeci się cały czas tylko jak wcisnę szybko pedał. |
Zrób tak jak bedziesz wciskał szybko pedał przygazuj w tym czasie równolegle i zaobserwuj co się dzieje |
|
|
|
 |
brzozowski886
Forumowicz
Auto: GALANT EA6A 2,0 TD 90 KM 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 176 Skąd: Zelow
|
Wysłany: 29-12-2011, 22:17
|
|
|
Wymieniłem płyn na nowy odpowietrzyłem hamulce, podmieniłem czujnik od kolegi i nadal to samo. Tylko że u kolegi po wykręceniu tego czujnika ta kontrolka od ręcznego miga teraz tak jak u mnie.
A z tym przygazowaniem zrobię jutro. |
_________________ \.:Pozdrawiam Mateusz:./ |
|
|
|
 |
OBERST
Mitsumaniak

Auto: Mazda 6 GH 2.5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 202 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 29-12-2011, 23:27
|
|
|
Miałem podobny problem , tyle że ja jeździłem aż usłyszałem przeraźliwy pisk od ogranicznika /czujnika klocka który tarł o tarczę który po paru kilometrach odpadł .
U mnie zapiekły się prowadnice przy zaciskach tylnych z prawej i lewej strony po jednej prowadnicy .Po ściągnięciu koła wydawało się że wszystko jest OK , od przodu tarcza wyglądała w miarę dobrze i klocek też jeszcze do jazdy ale jak włożyłem rękę żeby sprawdzić tarczę z tyłu to okazało się że jest w niej bruzda szerokości mniej więcej klocka i to naprawdę nie mała .Po ściągnięciu zacisku (chwilę to trwało przez zapieczoną prowadnicę ) okazało się że ze strony zapieczenia prowadnicy klocek był zjechany do blachy a z drugiej strony był OK . Dodam tylko że u mnie zanim kontrolka ręcznego zaczęła się zapalać to czasami podczas hamowania miałem bicie/wibracje i byłem święcie przekonany że to z winy przednich tarcz , jak się okazało po wymianie kompletnego tyłu czyli tarcze i klocki oraz oczywiście wyczyszczenie i smarowanie prowadnic , bicie ustało , na pedale hamulca przestałem odczuwać dziwne uczucie jak by zapowietrzonego układu i kontrolka przestała mrugać |
_________________ Mazda 6 GH 2.5
Sprzedany - Galant EA2A/W 2.0 '99
Moja Galeria
 |
|
|
|
 |
brzozowski886
Forumowicz
Auto: GALANT EA6A 2,0 TD 90 KM 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 176 Skąd: Zelow
|
Wysłany: 30-12-2011, 09:53
|
|
|
No dobra kolego dzięki za sugestię.
A pali się u Ciebie lampka od ręcznego jak podpompujesz parę razy oedałem hamulca???
[ Dodano: 30-12-2011, 10:13 ]
Kolego milo zrobiłem tak jak mi wczoraj kazałeś z tym przygazowaniem i pedałowaniem
I co się okazało że się kontrolka przy 2 tyś obrotach nie zapala. |
_________________ \.:Pozdrawiam Mateusz:./ |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
brzozowski886
Forumowicz
Auto: GALANT EA6A 2,0 TD 90 KM 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 176 Skąd: Zelow
|
Wysłany: 30-12-2011, 10:24
|
|
|
Tomek ale czemu tak się dzieje, kumpel też ma galanta tylko że w kombi i byłem wczoraj u niego podmienić czujnik i teraz u niego jest to samo.
Jak to wyeliminować?? |
_________________ \.:Pozdrawiam Mateusz:./ |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
brzozowski886
Forumowicz
Auto: GALANT EA6A 2,0 TD 90 KM 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 176 Skąd: Zelow
|
Wysłany: 30-12-2011, 10:33
|
|
|
Ale ja wkładałem od kolegi do mnie i dalej to samo no to przełożyłem spowrotem ten czujnik do jego auto i teraz to samo jest u niego i u mnie. |
_________________ \.:Pozdrawiam Mateusz:./ |
|
|
|
 |
|