 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
vin |
Autor |
Wiadomość |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 11-01-2012, 18:49 vin
|
|
|
hejka
ma ktoś może przed liftowy vin z tiptronika i manuala ?
potrzebuje dane z przeplywki czy sa takie same przed i po fifcie |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-01-2012, 18:57
|
|
|
Rafał, chodzi ci o MAF czy był ten sam?? Z tego co pamiętam, to jest ten sam.
[ Dodano: 11-01-2012, 17:58 ]
Jakby co to tiptronic przed liftem: EC5A- ******* (sprawdź liczbę zer, bo moze jednego mi brakło ) |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 26-02-2012, 10:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 11-01-2012, 19:11
|
|
|
tak chciałem sprawdzić czy jest ten sam
juiceman mi zabił klina i chciałem sprawdzić coś - chodzi o zwiększenie wielkości dolotu czy jest sens przy standardowej przeplywce |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 11-01-2012, 19:44
|
|
|
Chodzi o to, czy standardowy MAF w v6 ogarnie zwiekszony otwór puchy z vr4?
Jak tak, to moim zdaniem na 100%. Charakterystyka "zasysania" silnika się nie zmieni (zatem ilość generowanych "vortexów" i w wyniku tego częstotliwość Mafu), jedynie co to ilość powietrza (volume), ale to sobie już ecu skoryguje choćby na podstawie afr. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 12-01-2012, 07:50
|
|
|
Czy ogarnie? Po niekad tak, ale do pewnego momentu
Ograniczeniem jest mapa loadu.
Wiec sama zmiana może poprawić odrobinę dynamikę ale tylko dlatego ze pozwala na to tabela
Zmieniając zwykły filtr na np. K&N mamy to samo
To tak jak z windowsem mamy sobie stockpowego XP x32 i 2gb ramu.
Zrobiliśmy tubing ( wieksza pucha) i wsadziliśmy w naszego windowsa 50 GB ramu – i co z tego skoro nie widzi więcej niż 3 z kawałkiem.
Tak samo z przeplywka możemy zwiększyć jej dostarczanie powietrza ale przeplywka i tak nie będzie wiedziała co z tym zrobić. W extremalnych przypadkach wręcz pogorszy – bo silnik dostanie za duzo powietrza. To już nie sa silniki z gaźnikami. Tu steruje komputer - bez zmiany ustawień przepływki szkoda się uruchamiać na jakąś mega moc.
Trzeba by posprawdzać jeszcze jak ma manual sedan / kombi , przed i po lift |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzys
Forumowicz SYLVER

Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 470 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-01-2012, 18:45
|
|
|
Przedliftowy manual combi EC5W-******* |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 26-02-2012, 10:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 21-01-2012, 23:25
|
|
|
Krzys napisał/a: | Przedliftowy manual combi EC5W-******* |
A wiec jednak
Inne sa loady powietrza w manualu i tiptroniku przed i po lifcie
Czyli wymiana skrzyni z AT na manuala bez zmiany softu nie do konca da efekt taki jak manualny z fabryki
Wymiana wtrysków tez nic nie da bez flasha softu.
Tomek sfinks - zmieniałeś na manuala, przepływke masz ze starego auta ?? |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 26-02-2012, 10:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 22-01-2012, 12:20
|
|
|
pepi napisał/a: |
A wiec jednak
Inne sa loady powietrza w manualu i tiptroniku przed i po lifcie
Czyli wymiana skrzyni z AT na manuala bez zmiany softu nie do konca da efekt taki jak manualny z fabryki
Wymiana wtrysków tez nic nie da bez flasha softu.
Tomek sfinks - zmieniałeś na manuala, przepływke masz ze starego auta ?? |
Hm... Rafał, to że są inne table load dla a/t i manuala to wiadomo, m.in. ze względu na referencje na kompa od skrzyni a/t. Tak samo jeśli ktoś robi swapa a/t na manuala, to było wiadomo, że musi przynajmniej flashować kompa obrazem z manuala.
Co ciekawe jednak, tak jak romawialiśmy na czacie, interesujace jest potwierdzenie czy istnieją róznice w MAF'ach w zależności pfl/fl i auto/manual i jak duży wpływ ma to na mapy w ecu.
Wymiana wtrysków.... rozumiem, ze wtedy gdy np. wstawiamy wieksze turbiny itp. Wtedy oczywiście nie ma bata, przeskalowanie map jest czynnością niezbędną. Nie rozumiem natomiast, dlaczego ktoś miałby zmieniać wtryskiwacze tylko ze względu na zmianę auto vs. manual. Wtryskiwacze są te same
Ach, co do mnie. Zmiana z pfl auto na manuala. Komp 7201 flashowany z "wyłączeniem" TCL. Pozostałe kompy gadżetów zostawione w komunikacji ecu (dla świętego spokoju). Przepustnica pfl auto, MAF pfl auto - zużycie paliwa zauważalnie spadło. Vr-ce przybyło kucy i momentu.
Obecnie TB jest z V6, MAF z pfl auto. Moment wzrózł jeszcze bardziej, za to zużycie paliwa wróciło do poziomu z okresu a/t (wzrosło).
[ Dodano: 22-01-2012, 21:41 ]
pepi napisał/a: | tak chciałem sprawdzić czy jest ten sam
|
Po małych konsultacjach na CVR4 wychodzi, ze MAF jest ten sam niezależnie od wersji.
Nr katalogowy Mitsu to MD334005.
Tak wiec to raczej kwestia table jak mają zdefiniowany load, co nie dziwi, bo muszą się różnić w auto i manualu, tak samo fl i pfl. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|
|