Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
vin
Autor Wiadomość
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 11-01-2012, 18:49   vin

hejka

ma ktoś może przed liftowy vin z tiptronika i manuala ?
potrzebuje dane z przeplywki czy sa takie same przed i po fifcie
_________________

 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-01-2012, 18:57   

Rafał, chodzi ci o MAF czy był ten sam?? Z tego co pamiętam, to jest ten sam.

[ Dodano: 11-01-2012, 17:58 ]
Jakby co to tiptronic przed liftem: EC5A- ******* (sprawdź liczbę zer, bo moze jednego mi brakło :wink: )
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 26-02-2012, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 11-01-2012, 19:11   

tak chciałem sprawdzić czy jest ten sam

juiceman mi zabił klina i chciałem sprawdzić coś - chodzi o zwiększenie wielkości dolotu czy jest sens przy standardowej przeplywce
_________________

 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 11-01-2012, 19:44   

Chodzi o to, czy standardowy MAF w v6 ogarnie zwiekszony otwór puchy z vr4?
Jak tak, to moim zdaniem na 100%. Charakterystyka "zasysania" silnika się nie zmieni (zatem ilość generowanych "vortexów" i w wyniku tego częstotliwość Mafu), jedynie co to ilość powietrza (volume), ale to sobie już ecu skoryguje choćby na podstawie afr.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 12-01-2012, 07:50   

Czy ogarnie? Po niekad tak, ale do pewnego momentu
Ograniczeniem jest mapa loadu.
Wiec sama zmiana może poprawić odrobinę dynamikę ale tylko dlatego ze pozwala na to tabela
Zmieniając zwykły filtr na np. K&N mamy to samo
To tak jak z windowsem mamy sobie stockpowego XP x32 i 2gb ramu.
Zrobiliśmy tubing ( wieksza pucha) i wsadziliśmy w naszego windowsa 50 GB ramu – i co z tego skoro nie widzi więcej niż 3 z kawałkiem.
Tak samo z przeplywka możemy zwiększyć jej dostarczanie powietrza ale przeplywka i tak nie będzie wiedziała co z tym zrobić. W extremalnych przypadkach wręcz pogorszy – bo silnik dostanie za duzo powietrza. To już nie sa silniki z gaźnikami. Tu steruje komputer - bez zmiany ustawień przepływki szkoda się uruchamiać na jakąś mega moc.
Trzeba by posprawdzać jeszcze jak ma manual sedan / kombi , przed i po lift
_________________

 
 
 
Krzys 
Forumowicz
SYLVER


Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 470
Skąd: Kielce
Wysłany: 21-01-2012, 18:45   

Przedliftowy manual combi EC5W-*******
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 26-02-2012, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 21-01-2012, 23:25   

Krzys napisał/a:
Przedliftowy manual combi EC5W-*******





A wiec jednak
Inne sa loady powietrza w manualu i tiptroniku przed i po lifcie
Czyli wymiana skrzyni z AT na manuala bez zmiany softu nie do konca da efekt taki jak manualny z fabryki
Wymiana wtrysków tez nic nie da bez flasha softu.
Tomek sfinks - zmieniałeś na manuala, przepływke masz ze starego auta ??
_________________

Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 26-02-2012, 10:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 22-01-2012, 12:20   

pepi napisał/a:

A wiec jednak
Inne sa loady powietrza w manualu i tiptroniku przed i po lifcie
Czyli wymiana skrzyni z AT na manuala bez zmiany softu nie do konca da efekt taki jak manualny z fabryki
Wymiana wtrysków tez nic nie da bez flasha softu.
Tomek sfinks - zmieniałeś na manuala, przepływke masz ze starego auta ??


Hm... Rafał, to że są inne table load dla a/t i manuala to wiadomo, m.in. ze względu na referencje na kompa od skrzyni a/t. Tak samo jeśli ktoś robi swapa a/t na manuala, to było wiadomo, że musi przynajmniej flashować kompa obrazem z manuala.
Co ciekawe jednak, tak jak romawialiśmy na czacie, interesujace jest potwierdzenie czy istnieją róznice w MAF'ach w zależności pfl/fl i auto/manual i jak duży wpływ ma to na mapy w ecu.

Wymiana wtrysków.... rozumiem, ze wtedy gdy np. wstawiamy wieksze turbiny itp. Wtedy oczywiście nie ma bata, przeskalowanie map jest czynnością niezbędną. Nie rozumiem natomiast, dlaczego ktoś miałby zmieniać wtryskiwacze tylko ze względu na zmianę auto vs. manual. Wtryskiwacze są te same :wink:

Ach, co do mnie. Zmiana z pfl auto na manuala. Komp 7201 flashowany z "wyłączeniem" TCL. Pozostałe kompy gadżetów zostawione w komunikacji ecu (dla świętego spokoju). Przepustnica pfl auto, MAF pfl auto - zużycie paliwa zauważalnie spadło. Vr-ce przybyło kucy i momentu.
Obecnie TB jest z V6, MAF z pfl auto. Moment wzrózł jeszcze bardziej, za to zużycie paliwa wróciło do poziomu z okresu a/t (wzrosło).

[ Dodano: 22-01-2012, 21:41 ]
pepi napisał/a:
tak chciałem sprawdzić czy jest ten sam


Po małych konsultacjach na CVR4 wychodzi, ze MAF jest ten sam niezależnie od wersji.
Nr katalogowy Mitsu to MD334005.
Tak wiec to raczej kwestia table jak mają zdefiniowany load, co nie dziwi, bo muszą się różnić w auto i manualu, tak samo fl i pfl.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.