Swap z automat na manual w 2,5 V6,czy to wykonalne? |
Autor |
Wiadomość |
DarkMark [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2012, 15:04 Swap z automat na manual w 2,5 V6,czy to wykonalne?
|
|
|
Witam.
Jestem świeżo po kosztownej naprawie uszkodzonego konwertera i wałka w skrzyni automatycznej. Teraz tylko czekać kiedy znowu się to rozleci, bo jest to wada fabryczna i niewiele można poradzić. Zastanawiam się więc nad ewentualną przekładką na manulną skrzynię. Czy ktoś z was ma może wiedzę w tej materii? Czy to wogóle wykonalne i czy opłacalne?
Mam to auto dopiero od 2 miesięcy i jest jak piękna ale kosztowna kobieta. Najpierw się zakochujesz a potem ...płać i płacz.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 13-01-2012, 15:22
|
|
|
manual w galu też nie jest najlepszy ,też padają łożyska na wałku sprzęgłowym i w samej skrzyni i nie jest to tania naprawa ,tak że w tym wypadku koszt końcowy może wyjść dużo większy niż kolejna regeneracja konwertera |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
DarkMark [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2012, 15:39
|
|
|
Czyli wychodzi na to,że albo jeździć i modlić się aby jak najdłużej bez usterki, albo sprzedać i kupić coś pewniejszego.
Dzięki. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2012, 15:53
|
|
|
DarkMark, jak dobrze zrobili regeneracje i będziesz szanował skrzynię to jeszcze drugie tyle co masz teraz na zegarach pojeździsz. |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 13-01-2012, 15:58
|
|
|
Cytat: |
DarkMark, jak dobrze zrobili regeneracje i będziesz szanował skrzynię to jeszcze drugie tyle co masz teraz na zegarach pojeździsz. |
tak jak pisze kolega powyżej jeżeli skrzynia prawidłowo naprawiona to tylko pozostało tankować i cieszyć się frajdą z jazdy |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-01-2012, 19:33
|
|
|
tomek84 napisał/a: | teraz spokojnie pojeździsz wiele tysięcy bez naprawy, | Skąd to wiesz, nie sądze żeby kolega miał zamontowany nowy konwerter, czy tam wałek... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-01-2012, 20:00
|
|
|
SWAP A/T na M/T jak najbardziej mozlwy, wymagana skrzynia z osprzętem (zamach, zestaw sprzęgla i bodajże rozrusznik), hydraulika sprzęgla, pedała, licznik, wybierak, konola na wybierak. Wszystko do ogarnięcia w cenie porządnego remontu konwertera (blizej katowic to cena około 3300zł za remont skrzyni z wymianą hydrokinetycznego sprzęgła) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
DarkMark [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2012, 20:36
|
|
|
Hugo napisał/a: | tomek84 napisał/a: | teraz spokojnie pojeździsz wiele tysięcy bez naprawy, | Skąd to wiesz, nie sądze żeby kolega miał zamontowany nowy konwerter, czy tam wałek... |
Niestety wałek mam po regeneracji.
Ja jeżdzę głównie po autostradach. Skrzynia nie musi sie tak męczyć jak w mieście,ale za to cały czas na wyższych obrotach a wtedy najgroźniejsze są kickdowny,które są czasem niezbędne jak lecę np. 140km/h i daję na lewy pas a za mną ktoś posuwa 200km/h i trzeba mu jakoś uciec. |
|
|
|
 |
pitbu77
Mitsumaniak Made in Poland

Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 728 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-01-2012, 20:46
|
|
|
Nie wiem chłopaku ile wyłożyłeś na naprawę. Mnie też to spotkało 2 lata temu i oddałem skrzynię do zrobienia. Mała różnica jest taka, że mam nowy wałek zdawczy z polifta, czyli dłuższy i tfu tfu odpukać przejechałem prawie 60 tkm bez zająknięcia. Teraz tylko olej zmienić i filtr i jeździć dalej. Poczytaj w moim wątku to będziesz miał jakiś pogląd. Ja bym się tam aż tak nie przejmował. Jak dobrze zrobili to nie ma obaw. Dali Ci gwarancję jakąś? |
_________________ ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 13-01-2012, 20:52
|
|
|
radek79 napisał/a: | manual w galu też nie jest najlepszy ,też padają łożyska na wałku sprzęgłowym i w samej skrzyni i nie jest to tania naprawa ,tak że w tym wypadku koszt końcowy może wyjść dużo większy niż kolejna regeneracja konwertera |
Naprawa MT jest jak najbardziej tania jezeli robimy to sami. Koszt lozysk na walek sprzeglowy wynosi okolo 150 zl + olej. Reszta lozysk jest praktycznie nie do zdarcia pod warunkiem ze nie jezdzimy duzo z uszkodzonym lozyskiem walka sprzeglowego.
Sama wymiana to nic trudnego. Najgorszym momentem jest wyciagniecie samej skrzyni i zalozenie jej spowrotem. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
DarkMark [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2012, 21:25
|
|
|
pitbu77 napisał/a: | Nie wiem chłopaku ile wyłożyłeś na naprawę. Mnie też to spotkało 2 lata temu i oddałem skrzynię do zrobienia. Mała różnica jest taka, że mam nowy wałek zdawczy z polifta, czyli dłuższy i tfu tfu odpukać przejechałem prawie 60 tkm bez zająknięcia. Teraz tylko olej zmienić i filtr i jeździć dalej. Poczytaj w moim wątku to będziesz miał jakiś pogląd. Ja bym się tam aż tak nie przejmował. Jak dobrze zrobili to nie ma obaw. Dali Ci gwarancję jakąś? |
Ja za naprawę zapłaciłem 2860 za wszystko z wałkiem regenerowanym.
Czytałem twój wątek i napisałem nawet wiadomość do ciebie na pw,ale chyba nie dotarła. Pytałem właśnie o to jak ci się auto od tego czasu sprawuje. Teraz wszystko wiem
Gwarancję dali mi na 6 mies. |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 14-01-2012, 07:22
|
|
|
sampler napisał/a: | radek79 napisał/a: | manual w galu też nie jest najlepszy ,też padają łożyska na wałku sprzęgłowym i w samej skrzyni i nie jest to tania naprawa ,tak że w tym wypadku koszt końcowy może wyjść dużo większy niż kolejna regeneracja konwertera |
Naprawa MT jest jak najbardziej tania jezeli robimy to sami. Koszt lozysk na walek sprzeglowy wynosi okolo 150 zl + olej. Reszta lozysk jest praktycznie nie do zdarcia pod warunkiem ze nie jezdzimy duzo z uszkodzonym lozyskiem walka sprzeglowego.
Sama wymiana to nic trudnego. Najgorszym momentem jest wyciagniecie samej skrzyni i zalozenie jej spowrotem. |
masz rację jak robimy to sami, dwa razy wyciągałem skrzynię w galu i jak przyszło mi wyciągać trzeci raz to pojechałem na warsztat zapytać o cennik to najtaniej znalazłem za 900zł z wymianą sprzęgła i łożysk na wałku , więc sam wyciągałem po raz trzeci |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
|