Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap z automat na manual w 2,5 V6,czy to wykonalne?
Autor Wiadomość
DarkMark
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2012, 15:04   Swap z automat na manual w 2,5 V6,czy to wykonalne?

Witam.

Jestem świeżo po kosztownej naprawie uszkodzonego konwertera i wałka w skrzyni automatycznej. Teraz tylko czekać kiedy znowu się to rozleci, bo jest to wada fabryczna i niewiele można poradzić. Zastanawiam się więc nad ewentualną przekładką na manulną skrzynię. Czy ktoś z was ma może wiedzę w tej materii? Czy to wogóle wykonalne i czy opłacalne?
Mam to auto dopiero od 2 miesięcy i jest jak piękna ale kosztowna kobieta. Najpierw się zakochujesz a potem ...płać i płacz. :?

Pozdrawiam.
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 13-01-2012, 15:22   

manual w galu też nie jest najlepszy ,też padają łożyska na wałku sprzęgłowym i w samej skrzyni i nie jest to tania naprawa ,tak że w tym wypadku koszt końcowy może wyjść dużo większy niż kolejna regeneracja konwertera
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
DarkMark
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2012, 15:39   

Czyli wychodzi na to,że albo jeździć i modlić się aby jak najdłużej bez usterki, albo sprzedać i kupić coś pewniejszego.

Dzięki. Pozdrawiam
 
 
Derpin
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2012, 15:53   

DarkMark, jak dobrze zrobili regeneracje i będziesz szanował skrzynię to jeszcze drugie tyle co masz teraz na zegarach pojeździsz.
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 13-01-2012, 15:58   

Cytat:

DarkMark, jak dobrze zrobili regeneracje i będziesz szanował skrzynię to jeszcze drugie tyle co masz teraz na zegarach pojeździsz.

tak jak pisze kolega powyżej jeżeli skrzynia prawidłowo naprawiona to tylko pozostało tankować i cieszyć się frajdą z jazdy :wink:
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 13-01-2012, 16:33   

trzeba było myśleć o swapie na manual przed naprawą
teraz spokojnie pojeździsz wiele tysięcy bez naprawy,
a jak kupisz używaną skrzynie to też nie założysz bez małego remontu, bo bez sensu zakładać używaną skrzynie niepewnego pochodzenia, nie licząc kosztów roboty i całego zachodu z wiązkami i kompem
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-01-2012, 19:33   

tomek84 napisał/a:
teraz spokojnie pojeździsz wiele tysięcy bez naprawy,
Skąd to wiesz, nie sądze żeby kolega miał zamontowany nowy konwerter, czy tam wałek...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-01-2012, 20:00   

SWAP A/T na M/T jak najbardziej mozlwy, wymagana skrzynia z osprzętem (zamach, zestaw sprzęgla i bodajże rozrusznik), hydraulika sprzęgla, pedała, licznik, wybierak, konola na wybierak. Wszystko do ogarnięcia w cenie porządnego remontu konwertera (blizej katowic to cena około 3300zł za remont skrzyni z wymianą hydrokinetycznego sprzęgła)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
DarkMark
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2012, 20:36   

Hugo napisał/a:
tomek84 napisał/a:
teraz spokojnie pojeździsz wiele tysięcy bez naprawy,
Skąd to wiesz, nie sądze żeby kolega miał zamontowany nowy konwerter, czy tam wałek...

Niestety wałek mam po regeneracji.

Ja jeżdzę głównie po autostradach. Skrzynia nie musi sie tak męczyć jak w mieście,ale za to cały czas na wyższych obrotach a wtedy najgroźniejsze są kickdowny,które są czasem niezbędne jak lecę np. 140km/h i daję na lewy pas a za mną ktoś posuwa 200km/h i trzeba mu jakoś uciec.
 
 
pitbu77 
Mitsumaniak
Made in Poland


Auto: Galant EA5W '98 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 728
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-01-2012, 20:46   

Nie wiem chłopaku ile wyłożyłeś na naprawę. Mnie też to spotkało 2 lata temu i oddałem skrzynię do zrobienia. Mała różnica jest taka, że mam nowy wałek zdawczy z polifta, czyli dłuższy i tfu tfu odpukać przejechałem prawie 60 tkm bez zająknięcia. Teraz tylko olej zmienić i filtr i jeździć dalej. Poczytaj w moim wątku to będziesz miał jakiś pogląd. Ja bym się tam aż tak nie przejmował. Jak dobrze zrobili to nie ma obaw. Dali Ci gwarancję jakąś?
_________________
ラリードライバーは、横にそれをします - Rally drivers do it sideways :D
"Nie ucz świni śpiewać bo stracisz czas i zdenerwujesz świnię"
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 13-01-2012, 20:52   

radek79 napisał/a:
manual w galu też nie jest najlepszy ,też padają łożyska na wałku sprzęgłowym i w samej skrzyni i nie jest to tania naprawa ,tak że w tym wypadku koszt końcowy może wyjść dużo większy niż kolejna regeneracja konwertera


Naprawa MT jest jak najbardziej tania jezeli robimy to sami. Koszt lozysk na walek sprzeglowy wynosi okolo 150 zl + olej. Reszta lozysk jest praktycznie nie do zdarcia pod warunkiem ze nie jezdzimy duzo z uszkodzonym lozyskiem walka sprzeglowego.

Sama wymiana to nic trudnego. Najgorszym momentem jest wyciagniecie samej skrzyni i zalozenie jej spowrotem.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
DarkMark
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2012, 21:25   

pitbu77 napisał/a:
Nie wiem chłopaku ile wyłożyłeś na naprawę. Mnie też to spotkało 2 lata temu i oddałem skrzynię do zrobienia. Mała różnica jest taka, że mam nowy wałek zdawczy z polifta, czyli dłuższy i tfu tfu odpukać przejechałem prawie 60 tkm bez zająknięcia. Teraz tylko olej zmienić i filtr i jeździć dalej. Poczytaj w moim wątku to będziesz miał jakiś pogląd. Ja bym się tam aż tak nie przejmował. Jak dobrze zrobili to nie ma obaw. Dali Ci gwarancję jakąś?


Ja za naprawę zapłaciłem 2860 za wszystko z wałkiem regenerowanym.

Czytałem twój wątek i napisałem nawet wiadomość do ciebie na pw,ale chyba nie dotarła. Pytałem właśnie o to jak ci się auto od tego czasu sprawuje. Teraz wszystko wiem :)
Gwarancję dali mi na 6 mies.
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 14-01-2012, 07:22   

sampler napisał/a:
radek79 napisał/a:
manual w galu też nie jest najlepszy ,też padają łożyska na wałku sprzęgłowym i w samej skrzyni i nie jest to tania naprawa ,tak że w tym wypadku koszt końcowy może wyjść dużo większy niż kolejna regeneracja konwertera


Naprawa MT jest jak najbardziej tania jezeli robimy to sami. Koszt lozysk na walek sprzeglowy wynosi okolo 150 zl + olej. Reszta lozysk jest praktycznie nie do zdarcia pod warunkiem ze nie jezdzimy duzo z uszkodzonym lozyskiem walka sprzeglowego.

Sama wymiana to nic trudnego. Najgorszym momentem jest wyciagniecie samej skrzyni i zalozenie jej spowrotem.

masz rację jak robimy to sami, dwa razy wyciągałem skrzynię w galu i jak przyszło mi wyciągać trzeci raz to pojechałem na warsztat zapytać o cennik to najtaniej znalazłem za 900zł z wymianą sprzęgła i łożysk na wałku , więc sam wyciągałem po raz trzeci :wink:
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.