[Cari 1.6] Wentylator chłodnicy pracuje bez przerwy. Pomocy! |
Autor |
Wiadomość |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-01-2012, 17:14
|
|
|
mario_pil napisał/a: | plecho1 napisał/a: | Ale ty nie masz nic w chłodnicy. Masz tylko 2 czujniki przy głowicy, jeden jednopinowy wkręcony w obudowę termostatu jest od zegara w liczniku a ten dwupinowy, jest wkręcony w głowicę gdzieś niedaleko pierwszego, |
W takim razie namierzyłem tylko ten jednopinowy, czyli pudło, muszę szukać dwupinowego. Kolega mitcari wskazał na "dwójkę" na tym zdjęciu to właśnie ten jednopinowy. Czy ktoś mógłby mnie jakoś naprowadzić na ten drugi?
[url=http://img840.images...aki.jpg]Obrazek[/URL] |
Ten czujnik to jest jedno pinowy wskazujący temperaturę na desce...
zaś czujnik dwu pinowy przesyłający sygnał do ecu jest tu, zaznaczony strzałką:
Uploaded with ImageShack.us
temat rozwiązany, ale zdjęcie dla potomnych jak by ktoś szukał |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 19-01-2012, 11:15
|
|
|
jeśli nie problem to prosił bym o taka fotke z tym czujnikiem (do ECU) dla 1.6 16V (nie GDI) b jeszcze nie wiem czy znajde |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-01-2012, 11:54
|
|
|
nie mam gdzie zerknąć na silnik 1.6 to Ci nie zrobię fotki na pewno powinien być on gdzieś w okolicach termostatu |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 19-01-2012, 12:38
|
|
|
Właśnie wróciłem z garażu. Coś bardzo podobnego znalazłem z drugiej strony głowicy, pare centymetrów w dół i tył samochodu. Jak odpiąłem wtyczkę i przekręciłem zapłon check normalnie gaśnie, ale silnik wogóle nie pali więc nie wiem czy to jest to. U mnie jest taka opcja że silnik pracuje cały czas na minimalnie wyższych obrotach i podczas hamowania silnikiem otwierają się wtryski więc próbuję diagnozować czy czujnik nie mówi do ECU że silnik zimny i jest ssanie. Ostatnio trochę więcej pali.
[ Dodano: 19-01-2012, 12:46 ]
zdjęcie |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-01-2012, 12:56
|
|
|
nie przyglądałem się nigdy temu silnikowi, ale wygląda to tak jak by on był, na klucz 19 chyba.
swoją drogą, strasznie dużo oleju masz tam... |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 19-01-2012, 23:22
|
|
|
Saqu napisał/a: | swoją drogą, strasznie dużo oleju masz tam... |
wiem
ale czy to normalne że jak go odepnę to sinik nawet nie odpali? |
|
|
|
 |
Calin667
Nowy Forumowicz
Auto: CARISMA 1.6 99KM 2000 LIFTBACK
Kraj/Country: France
Dołączył: 15 Lip 2018 Posty: 1 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 22-09-2018, 10:36
|
|
|
ja mam odwrotny problem, mój wentylator nie odpala się wcale, temperatura w korku rośnie i nic, jak odpalę klime to oba wentylatory działają. Wiem ze wstawialiście zdjęcia ale niestety ich z jakiegoś powodu nie widzę, potrzebuję info gdzie szukać termostatu, a najlepiej jak to wygląda, czujnika podającego sygnał na wentylator, pacjent to carisma 1,6 16v 1999 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-09-2018, 17:30
|
|
|
Calin667 napisał/a: | potrzebuję info gdzie szukać termostatu |
Na schemacie nr. 10110.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-09-2018, 21:24
|
|
|
Czujniki są dwa, jeden jednopinowy wkręcony w obudowę termostatu podaje sygnał tylko do wskaźnika a dwupinowy wkręcony od strony grodzi podaje sygnał dla sterownika silnika który załącza wentylator. W razie awarii czujnika powinien pojawić się błąd sygnalizowany kontrolką silnika.
W tym temacie https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 masz opisane jak odczytać błędy za pomocą kawałka drucika oraz w podpunkcie: "diagnoza błędu 21 (ECT sensor)" opisana jest procedura sprawdzania tego czujnika.
Jednak wydaje mi się że w Twoim przypadku winny jest albo przekaźnik wentylatora lub styki jego gniazda lub sam silnik wentylatora.
A jak zachowuje się wentylator po włączeniu klimy? |
|
|
|
 |
|